Bukefalos 28 år!

Sätter exteriören stopp för oss?

Sv: Sätter exteriören stopp för oss?

Jag tackar för rådet :)
Som det ser ut nu så kommer det förmodligen inte att bli ett köp just eftersom han ömmar såpass mycket i korset, vilket ju skulle kunna bero på både det ena eller det andra.

Förhoppningsvis agerar jag enligt vad hjärnan tycker istället för hjärtat... :p
 
Sv: Sätter exteriören stopp för oss?

Missade din sista fråga.
Jag har haft 2 galoppörer tidigare :)
De har dock sett en hel del annorlunda ut i sina kroppar än vad denna herre gör.
 
Sv: Sätter exteriören stopp för oss?

Jag har haft hästar med halvtaskig exteriör och det är inte kul när det är den som stoppar utveckling... Jag skulle letat efter en annan häst.
 
Sv: Sätter exteriören stopp för oss?

Så, hur hade ni resonerat? Hade exteriören talat sitt tydliga språk om huruvida ni hade köpt hästen eller inte?

Hade aldrig köpt en häst med ofördelaktig exteriör. Tillräckligt stor risk ändå för skador m.m. Onödigt att köpa på sig problem.

Tycker inte om det minimala som går att se på senaste bilden du lade upp heller. Krävs dock bättre bilder än så för att jag skall göra ett mer utförligt uttalande.
 
Sv: Sätter exteriören stopp för oss?

Jag klämde igenom hela ryggen, länden, korset utan några som helst reaktioner och han kändes överlag fräsch..
Han var lite gallig båda bak, men jag vet inte hur mycket vikt jag ska lägga vid det i och med att jag haft fullt fräscha hästar tidigare som varit lite galliga bak och det har inte påverkat dem öht... Eller blundar jag bara för potentiella problem nu?
 
Sv: Sätter exteriören stopp för oss?

Kl
Bilderna blir iof lite svåra att jämföra i sig .
Men summa summarum så tråden handlar väl oavsett rubriken mer om att köp objektet inte är fräscht från scratch än ngt annat .

Rubytoo: överbyggd heten är väl knappast grejen i sig , de flesta fullblod tenderar vara det så det är väl knappast det största i sig ? Väldigt många hästar oavsett ras och hoppisar som inte ens är unghästar är överbyggda .
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
22 194
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 945
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 326
Senast: Karminnie
·
Hästvård Hej! Här kommer ett jättelångt inlägg, men jag känner mig otroligt vilsen och kluven i hur jag ska göra.. Och ni bukefalister brukar ju...
Svar
15
· Visningar
2 609
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp