Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Matmissbrukaren röstar på Artline
LindgrenV röstar på Artline
bumpo röstar på Artline
Mumorsan röstar på Artline
Ottilia röstar på Artline

Jaha. De har då en jäkla tur i sitt käkande.

Varför tog de en av de som röstade på Art? Om det finns en ulv där så har vi en mindre att välja bland.

Kan man dra slutsatsen att Ottilia är god?

Mumorsan var SOL


:cautious::cautious::cautious:

men
mycket sannolik tanke
ulvarna
fattade att Artline var den välsignade

Mu vara ju god och jag förutsätter att hon har siat Ottilia som god också. Då blir det MM, LindgrenV och bumpo kvar.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag har också funderat lite på TLV. Hon manglar på med inlägg men ingen av dem har särskilt mycket substans egentligen. Hon beskyller mig för att inte ha substans i mina inlägg, men själv citerar hon mest det alla skriver - men skriver inte så mycket tankar om reflektioner om det? Utan konstaterar mest att "det här och det här är suspekt. Vilket skulle kunna tolkas som att hon planterar misstankar.

Sedan gillar jag inte riktigt det där oddsräknandet som påpekats som "livsfarligt". Jag tycker det är suspekt och konstigt.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Efter att ha tänkt till inser jag att jag faktiskt tänker göra något annat än läsa igenom hela leken igen. Jag tänker prioritera att gå igenom det manus jag måste fixa ikväll. Således ämnar jag rösta - nu.

Igår skrev jag att det rimligtvis borde finnas en ulv bland de som röstade på Artline. Jag gick igenom leken översiktligt utan att se ett mönster men jag har inte haft tid att göra det idag. Istället har jag teoriat en del runt TeamLundVer och Monstermom. Utan att ha släppt några misstankar (jag är på misstänker-alla-tillsmotsatsen-är-bevisad-stadiet) så tycker jag inte just nu att TLV känns särskilt ond. Jag hänger inte med riktigt runt förklaringarna av det som var grunden för min röst igår och jag tycker att det hade varit klargörande om hon förklarat mer runt alla citat. Men jag får intrycket att hon letar ulvar.

Mina misstankar runt Monster förklarade jag i två inlägg här och här.

Monster har svarat genom att feta att det var väldigt vaga misstankar. Jag förstår. Men jag tycker ändå att det går snabbt och att rösten på Ottilia känns vagt grundad. Och trots att jag kan se alternativa anledningar till att Monster inte "vågar" rösta som jag, så reagerar jag. Ottilia är en huvudmisstänkt, men på vilka grunden? Känns oklart. Och man kan ju inte direkt anklaga Monster för att ha skrivit lite;).

Likaså reagerar jag på att hon ifrågasätter Hedinns röständring (och väl fortsätter och talar för sig och bumpo efter att bumpo själv tycks ha släppt det - var det inte det Mumorsan diskuterade? Kan dock minnas fel) när hon själv tänkte göra samma sak vid DL1, ändra till på mig men inte hann. Monster har många teorier och ännu fler misstankar, men i vilken mån letar hon onda i den här leken? Jag misstänker spel för gallerierna.

Myrten röstar på Monstermom

Just ja, även om de onda kanske säkrade upp för att få ut Artline med tanke på borgmästaren så är det lika möjligt (men jag orkar inte räkna ut någon sannolikhet;)) att de spred sina röster. Jag har i nuläget ingen aning om var jag ska lägga min röst om jag satsar på Artline-drevet. Just nu känns Monster skummast och får därför min röst ikväll.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag kan mycket väl vara överdrivet paranoid, men jag är inte heller den enda som reagerar om någon håller med mig för mycket. Jag har för mig att Hedinn brukar reagera på sådana sakar också.

stop.gif
smiley-rolleyes003.gif



:cautious:
Monstermom röstar på bumpo
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Återigen kallar stallet så jag ämnar rösta nu medan jag äter middag (multitasking ni vet ;))

Tyvärr hinner jag inte kolla närmare på de som röstade på Ottilia så där får jag nöja mig med det jag kommer ihåg att jag har sett.

Hedinn och Myrten finns inte reprensterade i ngn av klungorna från igår. Jag tvivlar på att båda är onda dock. Jag hittar inte ngt större som talar för varken det ena eller det andra dock rör det sig om två skickliga spelare så det hade jag kanske knappast förväntat mig heller. Om ngn av dessa två är ond så tippar jag på att det är Hedinn.

LindgrenV Har som sagt inte så många inlägg med substans trots att hon skrivit en hel del. Detta gör mig väldigt misstänksam. Att de inlägg hon sedan har skrivit i mångt och mycket handlade om Art och tjuven gör inte direkt saken bättre. Lindgren känns jätteulvig i min värld.

Matmissbrukaren finner jag faktiskt inte något särskilt ulvigt med. Hon är neutral i min bok och verkar mest försöka hitta onda som de flesta andra av oss.

Ottilia tror jag har blivit siad som god av Mu

cirkus veet jag faktiskt inte vad jag ska tycka om i nuläget. Har inte hunnit gå igenom henne ordentligt idag känner jag.

Bumpo skriver att hon missade Lindgren igår just därför att Lindgren bara flöt med och det är det intrycket jag fått också. Det kan ju vara ett bra försvar men i övrigt hittar jag ingenting på Bumpo i nuläget

Enligt mig är Lindgren den som jag får absolut tydligast ulvvibbar av så därför:

TeamLundVer röstar på LindgrenV
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Monstermom säger:

Det borde finnas minst en ulv av de som röstat på Art. Ulvarna valde att käka Mumorsan och man borde kunna dra slutsatsen att Ottilia är god, eftersom det finns en möjlighet att Mu siat henne. Det är mycket sannolikt att ulvarna fattat att Art var den välsignade. Detta gör att bumpo, MM och LindgrenV är kvar av möjliga ulvar bland de som röstat på Art.

Av dessa känns bumpo mest skum. Bumpo säger att det är skumt att Monster håller med, men Monster var först med sin teori. Monster röstar därför på bumpo, då bumpo har fel.

Har jag tolkat det rätt? :D
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Monstermom säger:

Det borde finnas minst en ulv av de som röstat på Art. Ulvarna valde att käka Mumorsan och man borde kunna dra slutsatsen att Ottilia är god, eftersom det finns en möjlighet att Mu siat henne. Det är mycket sannolikt att ulvarna fattat att Art var den välsignade. Detta gör att bumpo, MM och LindgrenV är kvar av möjliga ulvar bland de som röstat på Art.

Av dessa känns bumpo mest skum. Bumpo säger att det är skumt att Monster håller med, men Monster var först med sin teori. Monster röstar därför på bumpo, då bumpo har fel.

Har jag tolkat det rätt? :D
:bow::bow::bow:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Alltså förlåt men, vadå flutit med? Är det någon som flyter med så är ju det ju du. I mina ögon i alla fall. Majoriteten av dina inlägg är citat på vad andra skrivit? :cautious:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Tror det ser ut såhär nu, om jag inte missat något?

Cirkus röstar på LindgrenV
Ottilia röstar på cirkus
Myrten röstar på Monster
Monster röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på LindgrenV
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

KL

TLV röstar på mig med motiveringen att jag skriver substanslösa inlägg och flyter med. Jag kan verkligen inte hålla med om detta och tycker snarare att det är något som går att applicera på TLV själv. Detta verkar vara något som går igen, för till första DL skrev hon ett "skämtsamt påstående" om att andra ska börja skriva saker så att hon får något att misstänka, och när jag svarar med samma mynt blir jag i stället röstad på. Hon nämner också Art som alternativ till mig. Övriga inlägg är mest oddsbabbel och citat, varav det inte går att få ut något alls ur. Jag tycker att det redan från början verkar som att TLV mest planterar ut misstankar snarare än letar ulvar.

LindgrenV röstar på TLV
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Själv känner jag mig förvirrad! Är fortfarande väldigt osäker på Matmissbrukaren, men hon känns ändå inte fullt lika ond idag? Diskussionen med Lindgren vet jag inte om det går att få ut något av, de verkar mest anklaga varandra för att vrida på det som skrivs och helt ärligt jag är på tok för trött för att sätta mig in i det.

TLV presenterar misstankar mot Lindgren, mycket inlägg, lite innehåll, vilket ja, det kanske stämmer. Samtidigt verkar hon väldigt inne på att antingen jag eller Myrten är ond, vilket jag inte alls ser som en nödvändighet även om jag såklart inte kan vara säker på Myrten. Lindgren hävdar även att TLV själv skriver inlägg utan så mycket innehåll, som hon anklagar Lindgren för att göra och ja, även där kan jag hålla med. Mycket citeringar men dåligt med tankar om dem?

Jag vet verkligen inte. Är det en diskussion mellan två goda? Två onda (känns dock minst troligt)? Eller är ena ond? Vem i så fall? Jag klarar verkligen inte av att gå djupare i spelet ikväll, även om jag skulle vilja. Men ska försöka få i mig lite mat nu så kanske jag kan tänka klart sen åtminstone...
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Cirkus upplever jag lite som att hon slänger sig med misstankar som inte är misstankar på något sätt. Hon väljer en utgångspunkt för sina tankar men följer dem liksom inte hela vägen ut. Jag upplever det lite halvmesigt, som ett icke-ställningstagande.

Matmiss kommer med, i mina ögon så väl aggressiva frågor som ett aggressivt försvar. På det sättet spelade hon när hon ar god. Men det säger inget om hennes status i denna leken.

Jag har huvudvärken från helvete, det gör inte att det här är enklare precis.

Ottilia tror jag, som så många andra, blev siad som god av Mum.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Det lutar åt antingen LindgrenV eller TLV.

LindgrenV pga våran diskussion innan idag där jag känner att hon vrider på det jag säger och verkar allmänt skum. Har dessutom röstat på samma person två dagar i sträck på en som vi vet var god.

TLV pga att jag inte alls förstår hennes lista från innan idag. Hon citerar även en massa som även LindgrenV skriver och jag kan hålla med i hennes resonemang om att det känns lite som att hon planterar misstankar mer än hon letar ulvar.

Men just nu vet jag inte. Jag avvaktar och ser om det dyker upp något nytt innan DL.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Cirkus upplever jag lite som att hon slänger sig med misstankar som inte är misstankar på något sätt. Hon väljer en utgångspunkt för sina tankar men följer dem liksom inte hela vägen ut. Jag upplever det lite halvmesigt, som ett icke-ställningstagande.

Cirkus har verkligen fallit utanför min radar idag! Har känts ganska anonym hela leken? Ottilia lägger ju dessutom sin röst där och med tanke på att hon lär vara god funderar jag på om hon kan veta nåt? Ganska låga odds på den, visserligen, men hon är väl den enda man i nuläget kan vara "säker" på letar onda.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

i vilken mån letar hon onda i den här leken? Jag misstänker spel för gallerierna.

http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=16255622&postcount=706
http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=16255792&postcount=720
http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=16255802&postcount=724
http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=16255851&postcount=738
http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=16256023&postcount=744
http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=16256161&postcount=751
http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=16256200&postcount=762
http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=16256246&postcount=773
Intressant tanke!

:banghead::banghead::banghead:
Monsters teckenspråk är ju extremt underhållande, men hjälper det till att hitta onda? Eller förflyttar det fokus? Är det inte risk att man förlorar sig i att försöka tolka ut vad Monster menar, snarare än att lura ut var ulvarna finns? Bara som en tanke...

Jag trött, Lindgren upptagen och Monster (förlåt Monster, nu började jag fnissa)... med ett tangentbord som bara kan skriva smileys. Det är alltså mycket plats öppen för de som vill bomba leken med inlägg.;)

:confused::confused::confused:

*spööök*

Vad mycket snabbare det går att läsa sig igenom Monsters inlägg nu för tiden.

:rofl::laugh::rofl:


Kom igen nu då goda!!

*slutspöööök*

:arghh:



 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Cirkus röstar på LindgrenV
Ottilia röstar på cirkus
Myrten röstar på Monster
Monster röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på TeamLundVer
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 806
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 207
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 408
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp