Bukefalos 28 år!

Såkallat fri efter en månad in låst

Det känns som hur länge somhelst men tydligen så var det i en månad som jag var på bup. EN MÅNAD. Det kanske inte låter sålänge för andra men det är som att jag inte kommer håg hur det var innan det. Som att det var ett HELT annat liv som inte ens var JAG.
Och en månad på bup är som MINST ett år i verkliga livet. Och jag har ALDRIG varit ifred på en månad. Inte ens på toa inte när jag har duschat inte när jag har sovit ALDRIG. Och andra har be stämt exakt vad jag ska äta och när vilka mediciner jag ska ta vad jag ska göra ALLT. Om man inte har varit där så fattar man nog inte hur det är.
Men ja nu är jag såkallat fri. Men egentligen inte för för detförsta så är jag ju fast i rullstolen så jag är ALDRIG fri. Och jag är på hvb och måste ha en personal med mig helatiden så jag får ÄNDÅ inte vara ifred. Och dom ska också ha extra koll på maten och jag får inte ens ha minegen telefon som jag vill. Så det är inte precis att jag är FRI.
Och o avsett så är jag fast i min kropp och med min hjärna och det är det allra värsta.
Och jag har skit dåligt sam vete för jag vet att jag har jätte bra föräldrar världens bästa hundar världens finaste pojkvän jätte bra vänner jag bor på världens bästa hvb. Jag VET att jag har så så sååå mycket tur! Och jag VET att många har varit med om sååå mycket värre saker att vissa har blivit tvingade till äckel saker av sinegen pappa eller av flera personer på samma gång och att dom har blivit på hoppade av nån helt helt o känd och massa sånt. Jäm fört med sånt så har jag bara varit med om små saker. Och dom sämsta värsta sakerna i mitt liv är pågrund av MIG och det kommer jag ALDRIG bli fri från.
 

Jag förstår att du tycker att du har gjort fel och jag förstår att du tycker att du borde klara mer. Jag förstår varför; eftersom du anser att du själv har skapat dina problem. Jag förstår. Men jag håller inte med. Inte alls. Att jag inte håller med beror inte på att du är dålig på att förklara, du är tvärtemot mkt duktig på att sätta ord på dina tankar. Jag känner så för dig. Vill du försöka förstå hur jag ser på det? Jag ser en sårbar flicka med ett stort hjärta som blir utnyttjad på värsta tänkbara sätt av en person som hela familjen litar på. Inte konstigt att din tilltro till dina medmänniskor är så i botten. Och som för att klara den avgrundsdjupa ångesten har skadat sig själv i ett försök att fly allt. Jag ser det. Och jag tycker att denna fina tjej är värd all hjälp i värden. Och jag hoppas att du snart kan förlåta dig själv för dina ”val”. Som egentligen inte alls var ett val för dig utan det enda vägen du såg.
💕
Förlåt att jag inte har svarat på dethär men det var så jävla jobbigt igår så jag bara kunde inte.
Men jag bara vill förklara en sak att detdär att jag blev ut nyttjad av en person som hela familjen litade på så JA det blev jag och det var då som allt började att bli kaos. Men det är MYCKET efter det som JAG har gjort.
JAG har gjort äckel saker online JAG har skärt mig så jag har mera ärr motför vanlig hud på armarna JAG har träffat en äckel gubbe för att göra en äckel sak JAG har försökt ta själv mord flera gånger så jag både har fel i halsen och inte kan gå och har skit dålig balans och epilepsi och dåligt minne och massa annat JAG har gjort alla runt om kring mig jätte ledsna och o roliga hur många gånger somhelst. Allt det är JAG.
Och jag vet inte hur eller varför men uppen bart så drar jag till mig elaka personer och äckel gubbar och folk som sviker en och inte går att lita på. För jag är för dum så jag litar helatiden på fel personer så det lilla som jag litar på några blir också förstört 😭
Nu kommer jag skriva nåt jätte hemskt och dåligt så TRIGGER VARNING!!
Men min bästakompis irl har blivit ut satt för jätte hemska äckel saker av en i sin familj. Så MYCKET värre motför det som har hänt förmig men hon är inte i när heten så störd och förstörd av det som jag är. Så då känner ju jag mig skit jobbig och miss lyckad och över driven även fast jag VET att man inte ska jäm föra men ändå.
 
Föresten så försökte jag att göra en jätte dum sak igår när min pojkvän var med 💔 Men både han och en personal in såg det så jag kunde inte så då bröt jag hop helt.
Men ja jag känner mig så jävla hemsk mot honom att han är världens finaste och jag är världens sämsta 💔 Men vi har iallafall pratat lite idag men måste prata mera ordentligt ikväll om jag får ha telefonen då. För jag måste säga förlåt till han och förklara.
 
Förlåt att jag inte har svarat på dethär men det var så jävla jobbigt igår så jag bara kunde inte.
Men jag bara vill förklara en sak att detdär att jag blev ut nyttjad av en person som hela familjen litade på så JA det blev jag och det var då som allt började att bli kaos. Men det är MYCKET efter det som JAG har gjort.
JAG har gjort äckel saker online JAG har skärt mig så jag har mera ärr motför vanlig hud på armarna JAG har träffat en äckel gubbe för att göra en äckel sak JAG har försökt ta själv mord flera gånger så jag både har fel i halsen och inte kan gå och har skit dålig balans och epilepsi och dåligt minne och massa annat JAG har gjort alla runt om kring mig jätte ledsna och o roliga hur många gånger somhelst. Allt det är JAG.
Och jag vet inte hur eller varför men uppen bart så drar jag till mig elaka personer och äckel gubbar och folk som sviker en och inte går att lita på. För jag är för dum så jag litar helatiden på fel personer så det lilla som jag litar på några blir också förstört 😭
Nu kommer jag skriva nåt jätte hemskt och dåligt så TRIGGER VARNING!!
Men min bästakompis irl har blivit ut satt för jätte hemska äckel saker av en i sin familj. Så MYCKET värre motför det som har hänt förmig men hon är inte i när heten så störd och förstörd av det som jag är. Så då känner ju jag mig skit jobbig och miss lyckad och över driven även fast jag VET att man inte ska jäm föra men ändå.
Jag vet (utifrån vad du har skrivit innan) att allt det där har hänt. Och jag förstår att du lägger skulden på dig själv. Och ja, du har orsakat dig själv massor med skador. Men är det ditt fel? Jag tycker inte det. Jag ser en tjej som försöker klara av en hemsk värld full av monster på det sättet hon kan. Inte konstigt att du vill fly från denna hemska värld? Jag hoppas du kan få hjälp så att du nån gång vill stanna här och se de små änglarna som också flyger runt här. Många av dem i djurform, men en och annan mänsklig också.

Så oerhört synd om din kompis.

Din pojkvän ser samma fina Emma som vi. Det är därför han väljer att vara med dig. Av eget fritt val.

Ta hand om dig.
 
Förlåt att jag inte har svarat på dethär men det var så jävla jobbigt igår så jag bara kunde inte.
Men jag bara vill förklara en sak att detdär att jag blev ut nyttjad av en person som hela familjen litade på så JA det blev jag och det var då som allt började att bli kaos. Men det är MYCKET efter det som JAG har gjort.
JAG har gjort äckel saker online JAG har skärt mig så jag har mera ärr motför vanlig hud på armarna JAG har träffat en äckel gubbe för att göra en äckel sak JAG har försökt ta själv mord flera gånger så jag både har fel i halsen och inte kan gå och har skit dålig balans och epilepsi och dåligt minne och massa annat JAG har gjort alla runt om kring mig jätte ledsna och o roliga hur många gånger somhelst. Allt det är JAG.
Och jag vet inte hur eller varför men uppen bart så drar jag till mig elaka personer och äckel gubbar och folk som sviker en och inte går att lita på. För jag är för dum så jag litar helatiden på fel personer så det lilla som jag litar på några blir också förstört 😭
Nu kommer jag skriva nåt jätte hemskt och dåligt så TRIGGER VARNING!!
Men min bästakompis irl har blivit ut satt för jätte hemska äckel saker av en i sin familj. Så MYCKET värre motför det som har hänt förmig men hon är inte i när heten så störd och förstörd av det som jag är. Så då känner ju jag mig skit jobbig och miss lyckad och över driven även fast jag VET att man inte ska jäm föra men ändå.
Det är bra att du vet att man inte ska jämföra - för var och en fungerar olika. Hur ont det gör inuti är olika. Hur man agerar utåt är också olika.

Hoppas att din bästis är trygg där hon är nu.
 
Jag tror inte jag vet vad som hänt men känner igen behovet att få förklara sig själv :heart
Att det ibland inte går kan vara svårt och jobbigt tycker jag.
 
Nu är mamma och pappa och min valp här men jag bara vill visa dethär först för det är så JÄVLA hemskt!!!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XbLlqW/kalle-14-dog-pa-folasa-sis-hem-inte-accepterad
Tillexempel han borde ha gått mycket bättre hjälp istället förmig.
Och hon
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQggPK/molly-14-stod-i-ko-till-transvarden-tog-sitt-liv
Alla som mår dåligt förtjänar hjälp, oavsett om de mår dåligt i kroppen eller själen :heart
 
Jag kommer inte skriva här mera jag KAN INTE skrivs här mera efter som att jag inte ens får förklara hur JAG känner om jag blir an klagad för massa saker.
Så jag kommer sakna endel av er men jag kan inte vara kvar på en mobbing sida.
 
Nu är mamma och pappa och min valp här men jag bara vill visa dethär först för det är så JÄVLA hemskt!!!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XbLlqW/kalle-14-dog-pa-folasa-sis-hem-inte-accepterad
Tillexempel han borde ha gått mycket bättre hjälp istället förmig.
Och hon
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQggPK/molly-14-stod-i-ko-till-transvarden-tog-sitt-liv

Både Kalle, Molly och du och ALLA andra som mår dåligt förtjänar all hjälp de kan få ❤ Det är verkligen katastrof hur dåligt vården fungerar i många fall 😔
 
Även jag kommer sakna dej och sakna möjligheten att följa dig och din hund.
Men oavsett vad jag tycker så ska du absolut göra det du tycker känns bäst för dig❤️
 
Det blir tyst utan dig.

Jag har inte, på grund av egna bekymmer, skrivit så mycket den senaste tiden, men jag tänker på dig och följer dina trådar.

Önskar dig all lycka 🍀
 
Senast ändrad:
DSC_2364~2.JPG
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 375
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
817
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 539
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 687
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp