Bukefalos 28 år!

Såkallat fri efter en månad in låst

Det känns som hur länge somhelst men tydligen så var det i en månad som jag var på bup. EN MÅNAD. Det kanske inte låter sålänge för andra men det är som att jag inte kommer håg hur det var innan det. Som att det var ett HELT annat liv som inte ens var JAG.
Och en månad på bup är som MINST ett år i verkliga livet. Och jag har ALDRIG varit ifred på en månad. Inte ens på toa inte när jag har duschat inte när jag har sovit ALDRIG. Och andra har be stämt exakt vad jag ska äta och när vilka mediciner jag ska ta vad jag ska göra ALLT. Om man inte har varit där så fattar man nog inte hur det är.
Men ja nu är jag såkallat fri. Men egentligen inte för för detförsta så är jag ju fast i rullstolen så jag är ALDRIG fri. Och jag är på hvb och måste ha en personal med mig helatiden så jag får ÄNDÅ inte vara ifred. Och dom ska också ha extra koll på maten och jag får inte ens ha minegen telefon som jag vill. Så det är inte precis att jag är FRI.
Och o avsett så är jag fast i min kropp och med min hjärna och det är det allra värsta.
Och jag har skit dåligt sam vete för jag vet att jag har jätte bra föräldrar världens bästa hundar världens finaste pojkvän jätte bra vänner jag bor på världens bästa hvb. Jag VET att jag har så så sååå mycket tur! Och jag VET att många har varit med om sååå mycket värre saker att vissa har blivit tvingade till äckel saker av sinegen pappa eller av flera personer på samma gång och att dom har blivit på hoppade av nån helt helt o känd och massa sånt. Jäm fört med sånt så har jag bara varit med om små saker. Och dom sämsta värsta sakerna i mitt liv är pågrund av MIG och det kommer jag ALDRIG bli fri från.
 

Du är värdefull och behövd för många i den här världen, och vi tycker att också dina känslor och åsikter och ord är viktiga och värdefulla. :heart
 
.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230821-103557~2.png
    Screenshot_20230821-103557~2.png
    148,3 KB · Visningar: 175

Åh vad ledsen jag blir Emma! Både för hur du mår och att du inte kommer vara på Buke längre.

Det är så otroligt orättvist att du ska må så där dåligt, du har ju inte gjort någonting fel och det syns att du kämpar stenhårt för att för att göra allt så bra du kan.

Jag önskar att läkarna bara kunde skapa en medicin som tog bort all ångest, fattar inte hur det kan vara så svårt 😔
 
Åh, Emma. ❤ Vad ont det gör att läsa om hur svårt och mörkt allting känns för dig nu.

Kan du försöka komma ihåg att det är monstren som säger alla dessa elaka saker? Du är värdefull och bra. Och du hör till. ❤❤
 
Fina Emma, du är så otroligt klok tjej och jag önskar SÅ att du kunde få njuta av det fina livet har att ge och inte bara det hemska 💔.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 375
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
817
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 539
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 687
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp