Såkallat fri efter en månad in låst

Det känns som hur länge somhelst men tydligen så var det i en månad som jag var på bup. EN MÅNAD. Det kanske inte låter sålänge för andra men det är som att jag inte kommer håg hur det var innan det. Som att det var ett HELT annat liv som inte ens var JAG.
Och en månad på bup är som MINST ett år i verkliga livet. Och jag har ALDRIG varit ifred på en månad. Inte ens på toa inte när jag har duschat inte när jag har sovit ALDRIG. Och andra har be stämt exakt vad jag ska äta och när vilka mediciner jag ska ta vad jag ska göra ALLT. Om man inte har varit där så fattar man nog inte hur det är.
Men ja nu är jag såkallat fri. Men egentligen inte för för detförsta så är jag ju fast i rullstolen så jag är ALDRIG fri. Och jag är på hvb och måste ha en personal med mig helatiden så jag får ÄNDÅ inte vara ifred. Och dom ska också ha extra koll på maten och jag får inte ens ha minegen telefon som jag vill. Så det är inte precis att jag är FRI.
Och o avsett så är jag fast i min kropp och med min hjärna och det är det allra värsta.
Och jag har skit dåligt sam vete för jag vet att jag har jätte bra föräldrar världens bästa hundar världens finaste pojkvän jätte bra vänner jag bor på världens bästa hvb. Jag VET att jag har så så sååå mycket tur! Och jag VET att många har varit med om sååå mycket värre saker att vissa har blivit tvingade till äckel saker av sinegen pappa eller av flera personer på samma gång och att dom har blivit på hoppade av nån helt helt o känd och massa sånt. Jäm fört med sånt så har jag bara varit med om små saker. Och dom sämsta värsta sakerna i mitt liv är pågrund av MIG och det kommer jag ALDRIG bli fri från.
 

Emma det är inte så konstigt att det inte bara är att "vara glad och nöjd" fastän det finns en del saker som är bra i livet, och fastän det såklart är bättre med HVB än BUP. Du tänker som alltid så mycket på hur andra berörs och att inte de ska bli ledsna, men ibland får man strunta i det och låta sig bara släppa fram gråten när man vill och behöver gråta! Kanske skulle det släppa lite på de där spärrarna så att du kan få ut i alla fall en liten del av det där som du bara plågar dig inuti nu, och som inte går att få ut?
Men jag kan inte ens det. Jag KAN INTE bara släppa fram gråten utan det är o möjligt både att gråta och att hålla borta gråt.
 
Fina, fina Emma ❤ Jag förstår att det kan kännas som en omöljig uppgift att bara slappna av och ha det mysigt när du har så många jobbiga tankar.

Tror du att du kan försöka förmedla någonting till din personal? Kanske skriva något till henne? Eller till oss om det är enklare?
 
Det är så himla orättvist att du ska må så jävla rövigt som du gör. Du som är en så himla bra tjej, Det märks hur omtänksam och inkluderande du är trots att du mår så dåligt, Hur du ser alla - fast du knappt orkar själv. Det är en oerhört fin egenskap.
Hoppas att dagen är lite lättare och att de mörka tankarna inte får för mycket plats, att det finns plats för det som är bra.
 
Fina, fina Emma ❤ Jag förstår att det kan kännas som en omöljig uppgift att bara slappna av och ha det mysigt när du har så många jobbiga tankar.

Tror du att du kan försöka förmedla någonting till din personal? Kanske skriva något till henne? Eller till oss om det är enklare?
Det bara går inte. Jag har jätte mycket taskiga tankar om andra personer och jätte mycket ångest och spkallat monster tankar. Men min pojkvän ska kolla med sin mamma när han kan få skjuts hit så jag måste hålla hop mig för jag kan inte bryta hop framför han.
 
Det är så himla orättvist att du ska må så jävla rövigt som du gör. Du som är en så himla bra tjej, Det märks hur omtänksam och inkluderande du är trots att du mår så dåligt, Hur du ser alla - fast du knappt orkar själv. Det är en oerhört fin egenskap.
Hoppas att dagen är lite lättare och att de mörka tankarna inte får för mycket plats, att det finns plats för det som är bra.
Ja men livet är ju inte så rätt vist iallafall.
Jag hoppas att jag klarar hela dagen idag eller jag MPSTE det annars kommer jag bara hamna på bup igen. Och det vill jag INTE.
 
Det bara går inte. Jag har jätte mycket taskiga tankar om andra personer och jätte mycket ångest och spkallat monster tankar. Men min pojkvän ska kolla med sin mamma när han kan få skjuts hit så jag måste hålla hop mig för jag kan inte bryta hop framför han.

Är det taskiga tanker om andra personer som du känner och måste umgås med? I så fall så låter det jättejobbigt att inte kunna få ut tankarna.

Jag hoppas det blir lite bättre när pojkvännen kommer. ❤
 
Ja men livet är ju inte så rätt vist iallafall.
Jag hoppas att jag klarar hela dagen idag eller jag MPSTE det annars kommer jag bara hamna på bup igen. Och det vill jag INTE.
Nä livet är inte rättvist. Men ibland är det extra orättvist.

Hoppas att du håller ihop hela dagen och att din pojkvän kommer över.
 
Det är så jävla mycket som jag skulle vilja få ut som inte går. Som både är tankar och känslor och minnen och alltmöjligt men ALLT är helt stopp.
Och jag vet att alla menar snällt att jag ska vila och ha en lugn dag med M och kanske min pojkvän senare. Jag VET att det är snällt menat men ändå så känns det som jobbigt för jag miss lyckas ju tillochmed med det.
Alltså jag skulle INTE hellre vara kvar på bup om nån tror det. Utan jag VET att det är MYCKET bättre att vara här men ändå så detenda jag gör helatiden är att försöka att inte börja gråta. Även fast jag har M även fast det är en jätte bra och snäll personal nu ÄNDÅ så är det bara svart och tungt och att jag är påväg att börja gråta. Och detenda som skriker i huvudet är att jag är dålig och värde lös och miss lyckad och äcklig och o synlig och att jag bara är som under hållning. Och att jag har INGEN fram tid jag kommer ALDRIG kunna ha ett okej liv ens pågrund av mig. Och jag vet inte hur jag ska stå ut i kanske 12-14 år eller nånting som jag MÅSTE finnas nu pågrund av min valp men jag fattar inte HUR.
Och nu måste jag lägga undan telefonen igen och äta lunch så kan inte ens skriva klart men skitsamma. Jag vet ändå inte varför jag försöker för jag tror inte att nånanndn kan fatta.
Även om vi inte fattar kan vi lyssna. :heart
 
Jag shs iallafall inte skrivs här och jsg ska inte fötsöla att förklara nåt eller hjölpa npnannan och det är JÄVLIGT uppen bart att det är MIG det öh fel på somvanligt och jag orkar inte drhör och jag kommer iallafall dö snsrt hoppas jag så skitsamma. ALLT jag gör är FEEERL hela jävla tiden iallafall så jag orkar inte mera.
 
Jag shs iallafall inte skrivs här och jsg ska inte fötsöla att förklara nåt eller hjölpa npnannan och det är JÄVLIGT uppen bart att det är MIG det öh fel på somvanligt och jag orkar inte drhör och jag kommer iallafall dö snsrt hoppas jag så skitsamma. ALLT jag gör är FEEERL hela jävla tiden iallafall så jag orkar inte mera.

Men så jobbigt du har det 😔💔.
 
Ja det är skit jobbigt och jag vill bara få ge upp nångång men jag kan ju inte ens det nu.
Har du M hos dig nu? Och/eller din lilla valp? Ibland när mitt liv varit riktigt tungt har jag fått tvinga mig att bara tänka fem minuter framåt i tiden, på vad jag ska göra då. Typ hålla i ett djur och fokusera på att klappa det och hur det känns. Inget mer, inget längre fram. Bara att jag ska klappa och känna hur det känns. Låter jättedumt, det tyckte jag första gången jag hörde det. Men jag lärde in det och då kunde jag för en stund koppla bort allt annat. Bättre med en kort paus från elände än ingen paus.
 
Har du M hos dig nu? Och/eller din lilla valp? Ibland när mitt liv varit riktigt tungt har jag fått tvinga mig att bara tänka fem minuter framåt i tiden, på vad jag ska göra då. Typ hålla i ett djur och fokusera på att klappa det och hur det känns. Inget mer, inget längre fram. Bara att jag ska klappa och känna hur det känns. Låter jättedumt, det tyckte jag första gången jag hörde det. Men jag lärde in det och då kunde jag för en stund koppla bort allt annat. Bättre med en kort paus från elände än ingen paus.
M är här ocbmin pick vän och såfort han åker hem sö sjs jag själv skadat och hoppas att jag kan göra spmycket ö jag för 🙂🙂🙂
 
Jag shs iallafall inte skrivs här och jsg ska inte fötsöla att förklara nåt eller hjölpa npnannan och det är JÄVLIGT uppen bart att det är MIG det öh fel på somvanligt och jag orkar inte drhör och jag kommer iallafall dö snsrt hoppas jag så skitsamma. ALLT jag gör är FEEERL hela jävla tiden iallafall så jag orkar inte mera.
Jag tycker varken du är svår att förstå eller att du gör en massa fel! :heart
 
Vad är det du gör (eller gjort) som du tycker är fel? Jag håller inte alls med om att det är någonting fel på dig. ❤ Du har haft det extra svårt bara, men det är inte ditt fel att det blivit så. ❤
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 312
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
807
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 481
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 644
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp