Saker folk lämnar kvar när de flyttar

IMG_9484.webp

Den :laugh: låg platt på ett hyllplan ovanför huvudhöjd så tror det var ett rent misstag :p

Vid senaste husköpet lämnade de typ allt inkl möbler, och det var ju överenskommet att de skulle göra det och inte flyttstäda så det kan jag inte säga så mycket om (jag uppskattar mycket av det som var kvarlämnat!). Men jag tycker ändå att det är lite märkligt att man som säljare vill lämna kvar möglig mat, gamla kläder och avbrutna naglar... För mig är att inte flyttstäda och att lämna kvar personliga saker inte samma sak, men där tänker vi tydligen olika.... :yuck:

En mikro! Fullt användbar, hängde med i många år. Hade den från-93 till -09.
En micro här också! Den funkar fortfarande, flyttade in för 22 år sen. (Den är inte blå).
Även en taklampa och flera oöppnade tapetrullar. Tror det renoverades 2001-2002 och att målarna lämnade kvar dem. Är nog likadana i flera lägenheter.
En liten tub silikon.
En flaska av nån slags flytande vax som jag inte vet om den var till golvet eller diskbänken.
Två nycklar som inte passar nånstans. :confused:

En strykbräda, en taklampa och en pallstege. Efter överenskommelse dock att de skulle lämna några prylar som kunde vara användbara för en som flyttar hemifrån barndomshemmet och som säljaren inte kunde ta med sig. (Äldre dam som flyttade till seniorboende).

Pallstegen används flitigt efter uppgradering av mig som är kort i rocken 😁. Strykbräda + taklampa fick flytta hem till mina föräldrar.

Förra ägaren till detta hus rensade på precis allt även sånt som hörde till huset så vart några turer förvyillbakslämning. Bland annat innerdörrar som stod på förvaring i en bod de hade plockat ned.
Har själv glömt dörrmatta och någon krok när jag flyttat 😁

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 500
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 117
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 172
Senast: Sharpless
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka