Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror de hade koll, men fick känslan av att det blev en tyst överenskommelse mellan oss mot allt annat de lämnade som krävde 2-3 rundor till tippen i gengäldMåste verkligen varit någon som inte hade koll! Grattis![]()
Är det nån designlampa?Vi fick allt möjligt kvarlämnat när vi tog över huset, både sådant vi kommit överens om men även en del vi inte kommit överens om. Det bästa i den sista kategorin var en stor klassisk PH lampa så det mesta blev förlåtet![]()
Försöker tyda men går bet? Hur kan överdriven rensning leda till att du behövde åka till åervinningen. Fanns det nåt kvar att slänga?Förra ägaren till detta hus rensade på precis allt även sånt som hörde till huset så vart några turer förvyillbakslämning. Bland annat innerdörrar som stod på förvaring i en bod de hade plockat ned.
Har själv glömt dörrmatta och någon krok när jag flyttat![]()
Jag tolkade det som ”för tillbakalämning”, dvs att tidigare ägare tagit med sig/slängt saker som borde ingått i köpetFörsöker tyda men går bet? Hur kan överdriven rensning leda till att du behövde åka till åervinningen. Fanns det nåt kvar att slänga?
![]()
Turer med att få tidigare ägare att lämna tillbaks sånt som hörde till husetFörsöker tyda men går bet? Hur kan överdriven rensning leda till att du behövde åka till åervinningen. Fanns det nåt kvar att slänga?
![]()
Oj.Turer med att få tidigare ägare att lämna tillbaks sånt som hörde till husetUrsäkta min otydlighet
Det är nog inte saker de kört till återvinningen utan bara plockat det med sig i flytten, skulle jag tro i detta sammanhang.Oj.
Hos oss är saker inlämnade till återvinningen borta för evigt. De tilhör kommunen.
Att få tillbaka saker därifrån var ett alternativ som inte fanns i min hjärna![]()
Det är en typisk designklassiker i sin genre. (Extrem markör för välutbildad medelklass i min föräldrageneration.)Är det nån designlampa?
Fick googla ja, å hade en sådan suttit kvar här när jag flyttade in hade den förmodligen åkt rakt ner i containern på åvc.Det är en typisk designklassiker i sin genre. (Extrem markör för välutbildad medelklass i min föräldrageneration.)
Jag hade fått det lite jobbigt med en sådan, pga det där med föräldragenerationen. Men jag hade vetat vad det var och snabbt hittat någon bekant som skulle bli överlycklig av att få den.Fick googla ja, å hade en sådan suttit kvar här när jag flyttade in hade den förmodligen åkt rakt ner i containern på åvc.![]()
Fick googla ja, å hade en sådan suttit kvar här när jag flyttade in hade den förmodligen åkt rakt ner i containern på åvc.![]()
Vad hände med hästen?Min vän köpte gård och när hon flyttade in och skulle visa sina föräldrar runt någon dag efter hon fick nycklarna upptäckte dom att säljaren som flyttat utomlands hade dumpat en häst i en hage liten bit från stallet. Säkert för att säljaren skulle hinna dra innan hästen upptäcktes. Stackaren var mager och medtagen![]()