Saker folk lämnar kvar när de flyttar

Jag köpte ett dödsbo förra året. Fullkomligt galet med saker. Allt från massor av möbler, porslin, glas, ca 600 böcker, en stor låda med klämmor till brödpåsar, ett svärd, en gammal bilmotor som inte går att rubba, en hel redskapsbod med nästan allt man behöver och det var jätte bra. Utemöblerna var också i bra skick. En stor bod var fylld av julpynt så det ramlade ut tomtar och pynt.

Senaste 3 bostäderna (köpt hus, hyrd gård, köpt gård) har innehållit så jävla mycket kvarlämnat skrot. Allt från lösa toaletter till post och kläder. Halvtrasiga möbler, gamla lampor, rostiga verktyg, ful keramik, plastblommor, fläckiga dukar.

Jag är så fruktansvärt less på att behöva städa, sortera, sälja, skänka, och slänga efter andra människor. Och inte blir det bättre av att vänner och släkt tycker att man ska åka och lämna "gåvor" hos den som har gård heller...

Håller just nu på storstäda och rensa nuvarande gård inför försäljning. Allt onödigt ska bort! Jag vägrar låta kedjan av skrot fortsätta. Tredje gången jag gör det här.

Men nästa hus vill jag ha färdigrensat, jag har jobbat klart med att städa upp andras generationer av hoarding-synder. Det är skillnad på ett organiserat förråd av verktyg och "bra att ha", och ladugårdsrum efter ladugårdsrum fyllt med vansinne.

Jag håller på och hjälper en vän att flytta.
Familjen till tanten som bodde i huset ska visserligen komma och hämta det som lämnats kvar. Men de verkar inte anse att det är någon större brådska...
Främst handlar det om några möbler, men en massa udda saker ligger lite här och var.

Bland det som fanns kvar var ett urval färggranna dekorationsband antagligen från julklappar, ihopbundna i någon slags rosett, och fäst vid elementet vid toan.
En teddybjörn, rosa med hjärta på magen, sittande i badrummet så att han tittar på en då man sitter på toa.
En väldigt stor Mona Lisa, med en mindre Mona Lisa nere i ena hörnet.
En motorcykelhjälm.
En glasburk med något slags skärvor, såg lite ut som skiffer, men halv genomskinligt.
En leksakstraktor framför dörren till huset.
Och en massa annat.

I vårt nuvarande hus lämnades kvar en hel del saker. Det var okej för oss. En del möbler gjorde vi oss av med, men jag har kvar en gammal underbar 1800-talsbyrå. Jag har hittat en fin mini-fotogenlampa + en vägghängd också. I uthuset lämnades kvar en hel del bra saker, som t.ex. en gräsklippare men också en massa gamla kemikalier som vi absolut inte ville ha. Men man får ta det onda med det goda :) !

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 500
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 117
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 172
Senast: Sharpless
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka