Bukefalos 28 år!

Saker man blir orimligt arg över

Jag är proffs på att bli orimligt arg på saker, eller ja, irriterad åtminstone. ARG blir jag i princip aldrig, men jag kan verkligen reta mig på saker som absolut inte borde reta någon.

Framförallt mannen jag träffar nu får märka av den sidan hos mig. Jag kan bli irriterad om han ställer in saker i diskmaskinen fel, om han vill packa påsarna när vi handlat tillsammans eller hjälpa till med något annat (i princip vad som helst) som jag kan göra själv... Faktum är att jag nästan varje gång vi träffas undrar hur sjutton han kan stå ut med mig. Han själv skrattar mest åt mig, ger mig en kram och säger åt mig att slappna av lite.

Jag blir också tokig på folk som ska klaga på allt möjligt, vilket gör att jag självklart blir tokig på mig själv när jag funderar på irriterande saker.

Jag blir fullständigt galen på "jag jag jag"-tänket och skrivandet, som om ingen annan än de själva fanns i deras värld (gissa om jag blir irriterad av att skriva det här inlägget ;) ).

Folk i trafiken får mig ofta knäpp. Som när folk gör idiotomkörningar, när folk ligger två millimeter bakom min lilla bil (framförallt lastbilar när det är halt ute...), folk som inte använder blinkers, folk som kör i 30km/h på 50km/h-väg (där kan vi snacka omotiverat långsamt), folk som blinkar på mig med helljus för att jag släpper på gasen och hamnar att köra 30km/h på en 40km/h-väg när vi väldigt snart befinner oss i en korsning med rödljus, som om de skulle komma fram snabbare för att jag körde på fram till korsningen och sedan tvärnitade...

Folk som skaffar hundar utan någon som helst kunskap varken om avel eller hundbeteende vilket resulterar i att de köper från oseriösa uppfödare och sedan inte kan hantera sina hundar...

Snö får mig att vilja spränga världen i småbitar den här vintern.

Blir också irriterad på folk som ständigt pratar om hur viktigt det är att vara punktlig och passa tider, trots att de själva alltid kommer minst en kvart för sent när man bestämt träff.
 
Bilister som inte använder blinkers
Bilister som parkerar precis vid cykelställ så man inte kan ha en cykel där
Skåningar som uttalar R så jävla vidrigt. Tänk typ Sanna Nielsen, "och nästa bidRag som gåR vidaRe äR..."
Folk som är så urbota dumma att man inte förstår hur de ens kunnat knyta sina egna skor samt att dessa inte använder skor med kardborre så man kan känna igen de innan man slitit av sig håret över deras totala dumhet
Folk som står och andas i nacken på en när man står i kö
Folk som kör in i en med sin jävla kundvagn, gärna upprepade gånger
Folk som skriver hitintills
Folk som skriver imon
Folk som skriver "desto förr desto bättre"
Folk som inte kan planera
Folk som går i bredd och bara stirrar på en istället för att flytta på sig vid möte. Värst är barnvagnsmaffian för de kan jag inte cykla in i med gott samvete.
Folk som inte kan ta ansvar för sina handlingar och blir förbannade om man ifrågasätter de när de behandlat en som skit
Foliehattar som är mot ordet hen och tror att det existerar för att radera könen.
Folk som är mot en samtyckeslagstiftning för "omg då kanske jag åker dit för våldtäkt utan att ha våldtagit ju buhu buhu".
Folk som sprider skit på Facebook, tänk typ avpixlat-länkar och sån skit
Folk som hakar upp sig på att en tiggare rökt en cigarett
Sverigedemokrater
Antifeminister/meninister/"jag är inte feminist för jag är humanist"
Folk som inte tvättar händerna när de varit på toa
Folk som verkligen inte kan se saker ur en annan synvinkel än sin egen och vägar ens försöka om man påtalar det
Folk som slarvar
Folk som avbryter en hela tiden
Folk som avbryter en hela tiden och sen har mage att gnälla när man råkar avbryta de i en 5 år lång paus
Folk som vägrar låta en få en syl i vädret, speciellt om de frågat nånting
Folk som mitt i en diskussion byter samtalsämne bara sådär
Trådstartare på Facebook som mitt i en diskussion bara raderar hela skiten
Folk som ropar påhopp eller troll så fort man har en annan åsikt (eller samma i vissa fall O_o)
Folk som kommer med efterblivna kommentarer och ditten och datten
Folk som är allmänt nedlåtande och näst intill klappar en på huvudet
Karlar som konstaterar att tjejer inte kan si och så när man aldrig fått en chans att ens försöka. Och vice versa
Besserwissers
Besserwissers som har fel - speciellt när jag har rätt
Besserwissers som när de inte har några bra argument bara skrattar åt mig och och ser ner på mig som mindre vetande fast de vet mycket väl att jag har rätt
När jag är helt övertygad om nånting och blir motbevisad, fy fan vad jag vill lappa till nån i det läget ibland :p

Det slår mig att en del grejer inte alls är orimliga men fuck it, jag orkar inte rensa skithögarna.
//Zebra som nog ska ta några djupa andetag atm
Ehum, folk som inte vet när de ska använda de eller dem. :angel:
 
Jag är proffs på att bli orimligt arg på saker, eller ja, irriterad åtminstone. ARG blir jag i princip aldrig, men jag kan verkligen reta mig på saker som absolut inte borde reta någon.

Framförallt mannen jag träffar nu får märka av den sidan hos mig. Jag kan bli irriterad om han ställer in saker i diskmaskinen fel, om han vill packa påsarna när vi handlat tillsammans eller hjälpa till med något annat (i princip vad som helst) som jag kan göra själv... Faktum är att jag nästan varje gång vi träffas undrar hur sjutton han kan stå ut med mig. Han själv skrattar mest åt mig, ger mig en kram och säger åt mig att slappna av lite.

Jag blir också tokig på folk som ska klaga på allt möjligt, vilket gör att jag självklart blir tokig på mig själv när jag funderar på irriterande saker.

Jag blir fullständigt galen på "jag jag jag"-tänket och skrivandet, som om ingen annan än de själva fanns i deras värld (gissa om jag blir irriterad av att skriva det här inlägget ;) ).

Folk i trafiken får mig ofta knäpp. Som när folk gör idiotomkörningar, när folk ligger två millimeter bakom min lilla bil (framförallt lastbilar när det är halt ute...), folk som inte använder blinkers, folk som kör i 30km/h på 50km/h-väg (där kan vi snacka omotiverat långsamt), folk som blinkar på mig med helljus för att jag släpper på gasen och hamnar att köra 30km/h på en 40km/h-väg när vi väldigt snart befinner oss i en korsning med rödljus, som om de skulle komma fram snabbare för att jag körde på fram till korsningen och sedan tvärnitade...

Folk som skaffar hundar utan någon som helst kunskap varken om avel eller hundbeteende vilket resulterar i att de köper från oseriösa uppfödare och sedan inte kan hantera sina hundar...

Snö får mig att vilja spränga världen i småbitar den här vintern.

Blir också irriterad på folk som ständigt pratar om hur viktigt det är att vara punktlig och passa tider, trots att de själva alltid kommer minst en kvart för sent när man bestämt träff.

Diskmaskinen skall fyllas rätt, annars blir inte disken ren. Dammsugning skall också utföras rätt, annars har man inte städat ordentligt.

Öhh.... jobbigt att se dessa sidor hos sig själv. Snacka om att man borde slappna av. :D
 
Jag blir provocerad av mycket och många. Det mesta har dock redan varit uppe i tråden. Något som dock har tappats bort är blåst och lera. (Jag kan eventuellt vara något påverkad av den patetiska icke-vintern :o )
Det är lera och smuts precis överallt. Det är halt, det är tungt, det är smutsigt och ffa så är det helt jävla onödigt.
Blåst är inte heller så kul. En storm lite då och då kanske livar upp tillvaron lite men den här vintern upplever jag att det här mittemellan-blåsandet har eskalerat. Mössan blåser av, skottkärrorna välter, håret blåser omkring, ridtäcke är omöjligt att använda eftersom det bara blåser iväg osv osv.
Blåsten har iofs hjälpt till med att torka upp leran men det bästa vore om leran öht inte existerade.
 
Vilken ödmjukhet av sällan skådat slag! Här erkänns det en brist minsann, att tala som Sanna! ;)

(Skånskan som är så fin! :love: )
Jag har insett att vissa ord kan jag inte ens uttala så att folk som inte kommer från NÖ Skåne förstår vad jag säger. Urna till exempel. Eller ord med flera ö. Värdelöst. Gör mig lite arg faktiskt.


;)
 
Diskmaskinen skall fyllas rätt, annars blir inte disken ren. Dammsugning skall också utföras rätt, annars har man inte städat ordentligt.

Öhh.... jobbigt att se dessa sidor hos sig själv. Snacka om att man borde slappna av. :D

Haha, åh, någon som förstår mig! :D

Mannen här blev uppriktigt förvånad tidigare i veckan när jag stängde in mig i sovrummet under tiden han lagade mat åt oss.
"Va? Alltså... du stod inte här och övervakade mig och sa att allt jag gjorde var fel eller oroade dig för att huset skulle rasa? Du är verkligen trött nu, eller hur?" :angel:
 
Jag blir provocerad av mycket och många. Det mesta har dock redan varit uppe i tråden. Något som dock har tappats bort är blåst och lera. (Jag kan eventuellt vara något påverkad av den patetiska icke-vintern :o )
Det är lera och smuts precis överallt. Det är halt, det är tungt, det är smutsigt och ffa så är det helt jävla onödigt.
Blåst är inte heller så kul. En storm lite då och då kanske livar upp tillvaron lite men den här vintern upplever jag att det här mittemellan-blåsandet har eskalerat. Mössan blåser av, skottkärrorna välter, håret blåser omkring, ridtäcke är omöjligt att använda eftersom det bara blåser iväg osv osv.
Blåsten har iofs hjälpt till med att torka upp leran men det bästa vore om leran öht inte existerade.
Men, men, men, hur har du då tänkt utveckla stendammslunga, utan leriga hästar att borsta rena? :confused:
 
Jag blir provocerad av mycket och många. Det mesta har dock redan varit uppe i tråden. Något som dock har tappats bort är blåst och lera. (Jag kan eventuellt vara något påverkad av den patetiska icke-vintern :o )
Det är lera och smuts precis överallt. Det är halt, det är tungt, det är smutsigt och ffa så är det helt jävla onödigt.
Blåst är inte heller så kul. En storm lite då och då kanske livar upp tillvaron lite men den här vintern upplever jag att det här mittemellan-blåsandet har eskalerat. Mössan blåser av, skottkärrorna välter, håret blåser omkring, ridtäcke är omöjligt att använda eftersom det bara blåser iväg osv osv.
Blåsten har iofs hjälpt till med att torka upp leran men det bästa vore om leran öht inte existerade.

Stanna inne.
 
Haha, åh, någon som förstår mig! :D

Mannen här blev uppriktigt förvånad tidigare i veckan när jag stängde in mig i sovrummet under tiden han lagade mat åt oss.
"Va? Alltså... du stod inte här och övervakade mig och sa att allt jag gjorde var fel eller oroade dig för att huset skulle rasa? Du är verkligen trött nu, eller hur?" :angel:

Ah, han fattade inte att du gick och gömde dig för att rädda relationen?
 
Men, men, men, hur har du då tänkt utveckla stendammslunga, utan leriga hästar att borsta rena? :confused:

Mina hästar är väldresserade och rullar sig inte i smuts :D Det enda på hästarna som blir lerigt är benen och ibland magen. Det kan jag stå ut med. Värre att ridstövlar och magplattegjordarna och benskydden blir leriga. Putsa är något av det absolut tråkigaste jag vet.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 471
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 767
Senast: machafuko
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 033
Senast: Gry
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 532
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp