Bukefalos 28 år!

Saker man blir orimligt arg över

Just nu är jag orimligt arg över att min tand som är lagad för dyra pengar för 1.5 år sedan, helt plötsligt gör helt sjukt ont. Jag är förbannad! Skiten kan väl gå sönder någon annan gång, typ när jag inte har orimligt mycket jobb? När jag inte ska iväg på viktiga jobb grejer? Eller varför inte när jag faktist har pengar? För just nu har jag inte riktigt råd med boende ens :S så tandläkaren finns inte på kartan.
 
Alltså, sidan är lika illa som namnet. "Ikväll får mitt barn INTE se bacillakuten för de ska prata om hur barn blir till och man kan ju inte prata sex med en sexåring!" :yuck: Eller "hur mycket lägger ni på födelsedagspresenter? Dottern fyller fyra och jag är ensamstående så jag har inte råd att lägga mer än 3000:-" wtf liksom :eek: är mest medlem för underhållningen :D
 
Jag blir orimligt arg och irriterad när jag tvingas äta tillsammans med folk med dåligt bordskick och utan de mest basala kunskaper om måltidsetikett.

Petitesser!? Ja kanske det men jag blir lika störd.
 
Känslan av att komma till jobbet, koka lite kaffe och sedan hälla upp kaffet i INTE MIN MUGG. Låna inte min mugg. Ta en egen. Vi har femtioåtta muggar, ta nån av dem. Eller, hett tips: din egen jävla mugg. Jag blir så sanslöst orimligt arg varje gång.

Köpte en till mugg. Hjälpte inte.

Slutade diska min mugg. Hjälper sådär. Alltid får nån för sig att diska min mugg, och sen tar någon annan den.

Fan, liksom.
 
Jag blev orimligt arg igår när jag hörde att Svt valde att avbryta sändningen från omhoppningen i Göteborg för ett UR-program.

Vi har ingen tv hemma men jag var på jobbet och hann se ett par ryttare på rasten.

Jag hade haft förståelse om de hade som policy att alltid göra så- oavsett om det vore en fotbollsmatch eller skidor, men då duger det att flytta om i tv-tablån utan att blinka :mad:
 
Jag blev orimligt arg igår när jag hörde att Svt valde att avbryta sändningen från omhoppningen i Göteborg för ett UR-program.

Vi har ingen tv hemma men jag var på jobbet och hann se ett par ryttare på rasten.

Jag hade haft förståelse om de hade som policy att alltid göra så- oavsett om det vore en fotbollsmatch eller skidor, men då duger det att flytta om i tv-tablån utan att blinka :mad:

Fick själv ett ilskeanfall som gränsade till härdsmälta när detta hände! Skulle vara intressant att veta hur många som såg UR-programmet. 2 st? Den som gjorde det och dennes mamma? Man får väl vara tacksam över att de bröt efter RGB hoppat i varje fall....
 
Folk som ska svänga vänster men envisas med att ta ut svängen så mycket att jag inte kan komma förbi på högersidan. Ja, jag vet att det rör sig om sekunder men håll för helvete till vänster om det är ditåt du ska.
 
Jag blev orimligt arg igår när jag hörde att Svt valde att avbryta sändningen från omhoppningen i Göteborg för ett UR-program.

Vi har ingen tv hemma men jag var på jobbet och hann se ett par ryttare på rasten.

Jag hade haft förståelse om de hade som policy att alltid göra så- oavsett om det vore en fotbollsmatch eller skidor, men då duger det att flytta om i tv-tablån utan att blinka :mad:
Fast frågan är nog om det var orimligt att bli arg för det. Jag tycker att det är väldigt rimligt!!! :D Och med tanke på att hela ridsport-Sverige har gått bananas så tror jag nog att de/den på SVT som bestämde att det inte gjorde något att de bröt, ångrar sig idag. Det lär nog inte hända igen.... :p
 
Telefonförsäljare som inte förstår den väldigt enkla meningen: "Det är säkert en väldigt bra tjänst/sak du säljer, men jag är inte intresserad."

Varför ska jag behöva motivera detta? Om jag säger att jag inte är intresserad, så är jag inte det, jag vill inte behöva motivera det för att sedan hamna i en 20 min lång diskussion om fördelarna av deras sak/tjänst och i slutänden ändå inte lägga några pengar på det. Det sparar både min och säljarens tid om de bara kan acceptera mitt nej med en gång...
 
Jag kom och tänka på den här tråden när jag satt i bilen på väg hem från veterinären och såg en rad nybyggda radhus där var och varannat hus hade husnumren textade ("åtta") istället för vanliga siffror. Visserligen inget nytt fenomen, men jag blev så IRRITERAD. Vad är det för fel på vanliga siffror? :rage:

Aningen hormonell... :p
 
Folk som ska svänga vänster men envisas med att ta ut svängen så mycket att jag inte kan komma förbi på högersidan. Ja, jag vet att det rör sig om sekunder men håll för helvete till vänster om det är ditåt du ska.
Samma sak till höger, en lång sväng till vänster först:banghead:
 
Idag körde jag på en 30-väg och jag körde i 30. En kille lägger sig preeeeecis bakom.. demonstrativt. Efter en stund drar han om och sätter av i ca 80..? Preis vid ett dagis och ett backkrön kör han om på ett mkt olämpligt sätt vilket gör att mötande bilar måste tvärbromsa.
Vad är det för r fel på folk? :arghh:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 454
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 749
Senast: machafuko
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 010
Senast: Gry
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 531
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp