Bukefalos 28 år!

Saker man blir orimligt arg över

I mitt inre börjar det koka varje gång jag hör musiken i Mio och Rustas reklam. Vet inte varför men jag blir så orimligt förbannad och triggad av dessa två musiksnuttar att jag fan inte vet vad jag gör snart.

Mios äckliga skitmusik var inte ens värdig att finnas på internet men rustas fanns (tyvärr) där


Och igår var jag på världens bästa kurs men hade tyvärr svårt att tillgodogöra mig allt som sas då människan i bänkraden bakom mig regelbundet satt och smackade högt utan att ens ha något i munnen!!!
Tillslut övergick mitt sinnestillstånd från upprörd och störd till fascinerad. Hur är det möjligt och vad hade människan för sig?:eek::crazy::yuck::arghh::wtf:
 
I mitt inre börjar det koka varje gång jag hör musiken i Mio och Rustas reklam. Vet inte varför men jag blir så orimligt förbannad och triggad av dessa två musiksnuttar att jag fan inte vet vad jag gör snart.

Mios äckliga skitmusik var inte ens värdig att finnas på internet men rustas fanns (tyvärr) där


Och igår var jag på världens bästa kurs men hade tyvärr svårt att tillgodogöra mig allt som sas då människan i bänkraden bakom mig regelbundet satt och smackade högt utan att ens ha något i munnen!!!
Tillslut övergick mitt sinnestillstånd från upprörd och störd till fascinerad. Hur är det möjligt och vad hade människan för sig?:eek::crazy::yuck::arghh::wtf:

Löständer?
 
Varför ska jag vara så här? Jag vill ju bara vara snäll och förstående och gilla alla men en del gör det faktiskt helt omöjligt för mig:crazy:

Dessa personer är en prövning som övar upp våra mentala förmågor ;) Jag får mejl av en sådan person på jobbet ibland och puls/blodtryck går upp markant redan när jag ser namnet. Fascinerande.

(Den personen har fått den fina och sällsynta titeln Praktarsle. Min chef bara garvar åt det :D )
 
Jag blir orimligt arg över att få hem brev eller se andra papper där mitt efternamn är skrivet som ett könsord eller ett ord som inte ens kan vara ett namn.
Blir ganska snabbt ännu mer orimligt arg när jag inser att det antagligen beror på att jag själv har skrivit otydligt så det ens finns en chans att detta kan uppstå.
Undrar dock över att folk inte ens reagerar innan det skrivs.
Finns långt fler saker att bli orimligt arg över men just det här är ett fenomen som gör mig både arg/fundersam och ibland kan det med leda till ett extremt högt asgarv när det blir så extremt orimligt ibland.
 
Haha började skratta när jag hittade denna tråd och sedan läste igenom några av inläggen. Känner igen mig SÅ väl i många och alla som känner mig kan intyga att jag är en kvinna med humör utan dess like (finskt blod;)).

1. Folk som kör som idioter. Det innebär alla som kör för sakta, de som glömmer blinka, de som inte kan parkera osv osv
2. Pensionärer i trafiken!!!
3. Korkade människor
4. Regn
5. När varor är slut i affären som jag absolut måste ha just precis för stunden
6. Tjejfasoner

Finna hur mycket mer som helst men kommer inte på mer för stunden haha.
 
Jag blir ,inte orimligt, utan otroligt arg på personer som ljuger, hittar på och som tror sig vara så mycket bättre än vi andra...utan att ha en aning om vart sanningen egentligen ligge.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Haha började skratta när jag hittade denna tråd och sedan läste igenom några av inläggen. Känner igen mig SÅ väl i många och alla som känner mig kan intyga att jag är en kvinna med humör utan dess like (finskt blod;)).

1. Folk som kör som idioter. Det innebär alla som kör för sakta, de som glömmer blinka, de som inte kan parkera osv osv
2. Pensionärer i trafiken!!!
3. Korkade människor
4. Regn
5. När varor är slut i affären som jag absolut måste ha just precis för stunden
6. Tjejfasoner

Finna hur mycket mer som helst men kommer inte på mer för stunden haha.

Tjejfasoner? Que?
 
Åh, det är inte bara jag som blir orimligt arg när det blir krångel med hörlurarna. Det är verkligen hemskt!
 
Jag blir orimligt arg över folk som ljuger om andra utan att ha en annan orsak än att verka bättre själva. Och jag blir ännu mer arg över s.k drama queens. De triggar mig helt galet mycket.
 
Jag blir sällan arg.

Men något som triggar mig enormt mycket är vår diskmaskin, eller snarare golvet den står på!
Det lutar vilket gör att den övre korgen åker ut HELA TIDEN och är i vägen när man ska pilla i den undre korgen. Jag föser snällt tillbaka den de första 3 gångerna men sedan måste jag stänga maskinen och gå och göra ngt annat, för den 4:e gången blir ingen liten lätt fösning...

Lyckades ha sönder 13 st glas och en gratängform när jag smällde tillbaka den av full kraft en gång. Veeery clever kände jag mig då... :banghead:

Jag blir lite trött när jag hör andra kalla folk för "korkade" och "idioter" till höger och vänster. Man har ingen som helst aning om varför någon beter sig på ett visst sätt, och ett sådant omdöme kan få en enorm dominoeffekt som kan ställa till det på lång sikt. Sedan finns det en himla massa korkade och idiotiska saker man kan göra som gör att man direktkvalificerar sig till den titeln alldeles på egen hand...
 
Jag blir orimligt rosenrasande på teknikprylar som inte funkar. Allra värst är när förstärkaren surrar eller när audiokabeln från datorn vägrar bete sig som...ja, som en audiokabel! Gissningsvis beror detta på att jag är ljudkänslig och HATAR att känna vanmakt.
 
Nyss blev jag alldeles väldigt arg. Rent orimligt arg

Har tillbringat kvällen på en fruktträdkurs. En granne var med och hon kommenterade mitt hus och frågade om mina äppelträd invid husväggen. Vi kommenterade övriga äppelträd och sedan sa hon
- Fick du bort röklukten? Jag gick på visningen. Det är ju väldigt litet och jag trodde inte att de skulle få det sålt - det låg ju ute väldigt länge. De gick väl ner rejält på priset?
Jag: nej de gick inte ner på priset och jag köpte det efter två dagars budgivning.

Hon fick mitt underbara paradis - som så många gratulerat mig till - att låta som ett kyffe köpt till överpris.
 
Nyss blev jag alldeles väldigt arg. Rent orimligt arg

Har tillbringat kvällen på en fruktträdkurs. En granne var med och hon kommenterade mitt hus och frågade om mina äppelträd invid husväggen. Vi kommenterade övriga äppelträd och sedan sa hon
- Fick du bort röklukten? Jag gick på visningen. Det är ju väldigt litet och jag trodde inte att de skulle få det sålt - det låg ju ute väldigt länge. De gick väl ner rejält på priset?
Jag: nej de gick inte ner på priset och jag köpte det efter två dagars budgivning.

Hon fick mitt underbara paradis - som så många gratulerat mig till - att låta som ett kyffe köpt till överpris.
Sådana människor har jag svårt att förstå. Vad får de ut av det? Vad vill de? Vilket är syftet? Det kan inte vara välvilja i alla fall. Obetänksamhet kanske. Klumpighet? Men så jäkla onödigt. Korkat.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 409
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 668
Senast: machafuko
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 822
Senast: Gry
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 521
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp