Saker man INTE ska testa

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 585
  • Visningar Visningar 61 858
Köp inte biobiljetter utan att dubbelkolla datum. Och blir irriterad för att filmen startar en kvart för sent. Fel film. Men jag blev insläppt på den biljetten ändå :D:p

När jag var på bio sist med min vuxna dotter som bor i Göteborg så var vi på Bergakungen och där har de en person som presenterar vilken film det ska vara o.s.v.. Det var totalt sex personer som reste sig upp (tre olika sällskap), fyra personer var på fel film och två personer som var på rätt film och fel biograf. De två sistnämnda fick dock sitta kvar och se filmen. Tydligen ganska vanligt att det händer, vid insläppet släpper de ju in till flera olika salonger. Vi var dock både på rätt film och biograf.

Om du ska teckna försäkring på din nya bil.. Dubbelkolla så att du kommer ihåg registreringsnumret rätt.
Det kan annars uppstå en stunds förvirring när det kommer hem försäkringspapper på en BMW, när det är en mitsmitsubi man köpt:o
Ghaaaa det är nåt skumt med min mobil? Petar dit bokstäver bäst den vill och försöker jag lägga in förslag från autocorrect så skriver den dit helskumma saker:confused: MITSUBISHI skulle det ju stå, tyckte att jag både dubbel- och trippelkollat stavning:o

Tro inte att batteriet i bilnyckeln på ett helt magiskt sätt har fixat sig själv efter första gången den lagt av även om du till slut kan köra utan problem i någon vecka efteråt. Det kommer den där dagen då den inte kommer att fungera och då är du fast där du är för tillfället tills du får tag på reservnyckeln (eller kan byta batteri)

Memo: ha koll på VAR extranyckeln är och att personen som kan skjutsa den till dig även har möjlighet att ta sig in i din lägenhet....
Eller kom bara ihåg å byt det där jäkla batteriet pronto!

Om en fritöskorg håller på att ramla ner i oljan.. försök inte att fånga den! :cautious:

6bRjMHb.jpg

Tro inte att batteriet i bilnyckeln på ett helt magiskt sätt har fixat sig själv efter första gången den lagt av även om du till slut kan köra utan problem i någon vecka efteråt. Det kommer den där dagen då den inte kommer att fungera och då är du fast där du är för tillfället tills du får tag på reservnyckeln (eller kan byta batteri)

Memo: ha koll på VAR extranyckeln är och att personen som kan skjutsa den till dig även har möjlighet att ta sig in i din lägenhet....
Annars kan man bli strandsatt på Icas parkering,men ha turen att det lilla batteriet som finns kvar gör att man får upp bakluckan och får osmidigt klättra in den vägen för att öppna bilen.:mad:

Lämna inte den enda nyckeln som finns till bilen inne i bilen. Den kan låsa sig själv.

Tillägg. Bilinbrott är förvånansvärt enkelt :rofl:

Det är det inte på nyare "säkrare" bilar.

/Stod i ösregn på torget i Ölensvåg på påskafton och väntade på bärgare i 2 timmar. Han kom inte heller in i bilen, men vi lyckades bryta oss in i skåpet och få ut hundarna. Dagen efter kom han på att vi kunde testa att byta batteriet i nyckeln - viola! :banghead::banghead::banghead:

Jag "frös" ju lite precis när det hänt och hann tänka "Fan, det där var korkat" innan jag plockade bort kniven :rofl:

Det var en utmaning att åka ner till vårdcentralen med en användbar hand också, speciellt när man försöker hålla tummen högt :meh:
På temat: titta inte bort när du syr med symaskin. :idea:

Kommer ihåg det där med att frysa till i en sekund, när man sitter där och stirrar på ett finger som är fastnaglat av symaskinen. Turligt nog är inte vanliga mellanstide-symaskinsnålar särskilt starka, eftersom första reaktionen var att dra loss fingret istället för att hissa upp nålen med ratten på sidan. Hade alltid träslöjd efter det. :cautious:

Kände att det blev lite svettigt när jag läste detta :nailbiting:. Jag lever nämligen på lånad tid, första varningen om dåligt batteri i nyckel var för säkert 5-6 veckor sedan :p och extra nyckeln är trasig.

Annars kan man bli strandsatt på Icas parkering,men ha turen att det lilla batteriet som finns kvar gör att man får upp bakluckan och får osmidigt klättra in den vägen för att öppna bilen.:mad:
eller så kan man göra "the old-fashion way" och stoppa nyckeln i nyckelhålet för att öppna bildörren och sedan finns det tillräckligt mycket med kräm i batteriet att starta bilen och köra iväg....
å eftersom det fungerade att komma både in i bilen å köra iväg kommande gånger så kan det ju inte vara fel på batteriet, eller hur :banghead::banghead::banghead:

sedan är det ju bara rena rama tillfälligheten att bilen lägger på på exakt samma parkeringsficka som föregående gång, med undantaget att nu startar bilen inte ens:arghh:

eller så kan man göra "the old-fashion way" och stoppa nyckeln i nyckelhålet för att öppna bildörren och sedan finns det tillräckligt mycket med kräm i batteriet att starta bilen och köra iväg....
å eftersom det fungerade att komma både in i bilen å köra iväg kommande gånger så kan det ju inte vara fel på batteriet, eller hur :banghead::banghead::banghead:

sedan är det ju bara rena rama tillfälligheten att bilen lägger på på exakt samma parkeringsficka som föregående gång, med undantaget att nu startar bilen inte ens:arghh:
Jag kan inte öppna min bil med nyckel,bara dosan,så dör den är jag helt rökt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka