Saker man INTE ska testa

Barfota i foppatofflor och vassa frässpån på verkstadsgolvet är en dålig kombo liksom att ha samma outfit när man ska fräsa med stora planfräsen och avverka mycket material i samma körning, 6mm rejält blåanlöpta spån bits när dom landar på foten. :arghh:
 
Lås inte in den nya hunden du just hämtat och ditt treåriga barn i stallet för att ha dom i säkert förvar medan du ska låsa upp dörren i huset. Risken finns att dom är i väl säkert förvar när du försöker låsa upp stallsdörren och inser att nyckelfan inte funkar i låset pga sand (!). I panik slår du sönder fönstret för att sen inse att det ändå är för litet att komma genom. Ännu mer panikslagen ringer du till din nya granne gråtandes som då kommer och vrider om nyckeln som såklart fungerar "alltså jag lovar..det gick inte när jag prövade".

Sen berättar sonen åt alla att mamma spikat sönder fönstret😉
 
Detta hände förra vintern .
Man ska inte lägga fingrarna ikläm mellan två murblock(dom som är knottriga) och absolut inte 2 gånger på rad.

Ena gången hade jag utan handskar och tappar skitet på fingarna = 2 stora blodblåsor.

Andra gången tänkte jag nu ska jag ha handskar på och andra gången så gör jag samma sak igen men handskar på förstås

De slutade med 5 st blodblåsor på en hand , ja de dunka lite men de såg jävligare ut än vad det vara
 
Ett tips som är något daterat (knappt nån använder väl jodopax numera?):

Blanda inte outspädd jodopax och vatten i en colaflaska ( 1,5 l) och ställ den i kylen. Och om du gjort det - bli inte törstig och halvt senil samtidigt...
Den är du inte ensam om , den vet jag en till som gjorde samma misstag
Jag med! Fast i det fallet stod ändå flaskan i badrummet :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp