Saker min gravidapp säger

bumpo

Trådstartare
Eftersom jag idag gick in i en nu graviditetsvecka så läste jag i min gravidapp om vad som händer med min kropp och med Bebis.

Jag har tyckt att appen varit väldigt bra och tydlig med att alla graviditeter är olika och att nästan allt du känner är normalt. Sen kommer det här. Läs bilden.

Jag som inte upplever något av det som nämns mer än att jag vaknar och måste kissa på nätterna undrar nästan om nått är fel med min graviditet. Jag är väldigt medveten om att jag haft en väldigt enkel graviditet men oron...
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230424_100647_com.masiofo.preggo.jpg
    Screenshot_20230424_100647_com.masiofo.preggo.jpg
    175,9 KB · Visningar: 306
Säger också vad är det där för app? Väldigt märklig text. Både för att den är generaliserande och för vad som är syftet med att uttrycka sig så...

Har tre barn och har aldrig upplevt något av det som står i den texten. Man KAN såklart må sådär men det är fullkomligt normalt att inte göra det också.
 
Appen heter Preggo och har tidigare varit väldigt inkluderande i att alla graviditeter är olika och att vissa upplever t ex illamående mycket mer än andra. Samma sak med foglossning.

Jag tror absolut att man kan uppleva kroppen som ett fängelse (det märks ju bara i årstidstrådarna här på Buke hur olika man upplever sin graviditet) men jag tror inte att det på något sätt är den universella sanningen.

Jag är gravid med mitt första barn (nu vågar jag faktiskt lita på att det blir en bebis i slutet) och mår som sagt bättre än någonsin i mig själv både fysiskt och psykiskt men jag kände mig nästan skammad för hur enkelt jag tycker det är.
 
Jag menar jämför med den här skärmdumpen från typ v25ish... Så himla stor skillnad i ton.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230424_112454.jpg
    Screenshot_20230424_112454.jpg
    135,7 KB · Visningar: 273
Men gud vilken ton den har. Jag läste enbart på 1177, men även den var lite deppig någon gång. Ska se om jag kan hitta det utdraget :laugh:
Men eller hur! Himla tur att jag inte läst om veckor längre fram i tiden i början av graviditeten för då hade jag nog fått panik.

Mestadels använder jag appen för att koll på hur långt gången jag faktiskt är för jag har nollkollkokosboll på sånt annars :D
 
Appen heter Preggo och har tidigare varit väldigt inkluderande i att alla graviditeter är olika och att vissa upplever t ex illamående mycket mer än andra. Samma sak med foglossning.

Jag tror absolut att man kan uppleva kroppen som ett fängelse (det märks ju bara i årstidstrådarna här på Buke hur olika man upplever sin graviditet) men jag tror inte att det på något sätt är den universella sanningen.

Jag är gravid med mitt första barn (nu vågar jag faktiskt lita på att det blir en bebis i slutet) och mår som sagt bättre än någonsin i mig själv både fysiskt och psykiskt men jag kände mig nästan skammad för hur enkelt jag tycker det är.

Jag hade varit ytterst skeptisk till en app med ett sådant namn till att börja med :p
 
Jag hade varit ytterst skeptisk till en app med ett sådant namn till att börja med :p
Det var den första som jag hittade som hade någorlunda användarvänligt gränssnitt :rofl: ville mestadels ha en app som hjälper mig att ha koll på hur långt gången jag faktiskt är. Minnet är bra men kort normalt sett och det har ju inte blivit bättre av att vara gravid :D
 
Här var det, från vecka 35: "Barnet trycker på överallt. Det kan vara svårt att andas, sitta, stå och sova." :rofl:

Skillnaden mot din app är väl att det KAN vara svårt att.... Inte att det ÄR.
Min dump är också från v35 så det är samma. Men ja, skillnaden i hur meningarna är uppbyggda är ju monumental! Jag kan göra alla sakerna utan större problem (så länge det inte är päronens stolar vid matbordet)
 
Hahaha!
Antecknar mentalt att inte gå in o läsa i den där appen! Gud vilken domedagston.

//en som vill ha barn i framtiden. Eller inte... ?!?🙄😆😉
Alltså jag har verkligen mått så himla bra hela graviditeten. Visst lite illamående här och där, mitt livs första omgång med svamp och numera svullna fötter men det väger definitivt inte tyngre än noll foglossning, noll hormonsvängningar och i övrigt perfekta värden på blodtryck, vikt, blodsocker och järnvärden. Alla mår definitivt inte som den där jäkla appen säger. :D
 
Alltså jag har verkligen mått så himla bra hela graviditeten. Visst lite illamående här och där, mitt livs första omgång med svamp och numera svullna fötter men det väger definitivt inte tyngre än noll foglossning, noll hormonsvängningar och i övrigt perfekta värden på blodtryck, vikt, blodsocker och järnvärden. Alla mår definitivt inte som den där jäkla appen säger. :D

Härligt att du mår så bra! 🤗
Jag skulle kunna tänka mig att jag ev kommer må bättre också, har fått pms deluxe nu efter att mensen kom tbx efter att ha varit borta pga sjukdom i många år. Hua! Tänker utan mens slipper man väl det, fast blir väl andra känslostormar kanske... sa till pv att antingen mår jag nog jättebra eller så blir jag ett monster... 😄 han skulle ställa in sig på monster så han var förberedd sa han 😅 (nej, vi har inte börjat försöka än, ifall nån blir nyfiken😊)
 
Haha, vilken töntig text! Jag störde ihjäl mig på alla appar och sidor som skulle berätta hur man mådde och vad man tänkte som gravid. Inget stämde på mig (heller). Jag boade inte som en galning, beställde inte vagn i tid, gick inte och längtade efter förlossningen, var inte överdrivet trött och hade, förutom foglossning, inga större besvär. Mitt sista träningspass med vikter var dagen innan förlossningen, inga problem.
 
Man får ta vad de där apparna skriver med en stor nypa salt. Jag har flera stycken appar nedladdade (dock inte den som är i ts) och ibland skriver de väldigt liknande saker en vecka, men ibland skiljer det sig mycket också.

För mig blev det lite tvärt om mot ts, när jag i apparna läste saker som (typ) "Nu är tiden för illamående förbi!" ... och här sitter jag i tredje trimestern och behöver fortfarande ta postafen varje dag och vissa dagar hjälper de inte fullt ut :cautious:

Men jag tycker det är kul ändå att läsa i apparna när jag byter vecka. Om inte annat för att känna att det händer något, att jag närmar mig slutet. För här är en som hatar att vara gravid och inte alls trivs eller mår bra 🙋‍♀️ :p
 
Haha, vilken töntig text! Jag störde ihjäl mig på alla appar och sidor som skulle berätta hur man mådde och vad man tänkte som gravid. Inget stämde på mig (heller). Jag boade inte som en galning, beställde inte vagn i tid, gick inte och längtade efter förlossningen, var inte överdrivet trött och hade, förutom foglossning, inga större besvär. Mitt sista träningspass med vikter var dagen innan förlossningen, inga problem.
Men visst är det!

Jag har iofs boat som en tok men det är nog mer beroende på att jag inte var helt nöjd med hur vissa delar av min bostad var möblerad och jag fick fixat till det. I övrigt så har jag inte behövt justera så mycket i mitt liv ännu.

Däremot så hade vi många saker som behövs redan tidigare men det berodde ju på flera missfall och svårt att få en graviditet att stanna.
 
Man får ta vad de där apparna skriver med en stor nypa salt. Jag har flera stycken appar nedladdade (dock inte den som är i ts) och ibland skriver de väldigt liknande saker en vecka, men ibland skiljer det sig mycket också.

För mig blev det lite tvärt om mot ts, när jag i apparna läste saker som (typ) "Nu är tiden för illamående förbi!" ... och här sitter jag i tredje trimestern och behöver fortfarande ta postafen varje dag och vissa dagar hjälper de inte fullt ut :cautious:

Men jag tycker det är kul ändå att läsa i apparna när jag byter vecka. Om inte annat för att känna att det händer något, att jag närmar mig slutet. För här är en som hatar att vara gravid och inte alls trivs eller mår bra 🙋‍♀️ :p
Jo, det är ju bra att ta saker med en nypa salt. Det gör jag för det mesta men jag vet också att alla inte riktigt är där tankemässigt. Jag tycker nog att just den texten är alldeles förfärlig.

Jag har nästan skämts stundtals för hur enkelt jag har det. Men å andra sidan så har det varit ett jävla kämpande för att komma hit så nu ska jag njuta av en enkel graviditet.
 
Men visst är det!

Jag har iofs boat som en tok men det är nog mer beroende på att jag inte var helt nöjd med hur vissa delar av min bostad var möblerad och jag fick fixat till det. I övrigt så har jag inte behövt justera så mycket i mitt liv ännu.

Däremot så hade vi många saker som behövs redan tidigare men det berodde ju på flera missfall och svårt att få en graviditet att stanna.
Man får såklart göra och känna precis som man vill. Det problematiska är gravidapparna som berättar hur det SKA vara. Blir så himla fel!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 546
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 773
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 683
Senast: LiviaFilippa
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp