Saker ni stör er på hemma

@athena_arabians Badrums hantverkare är ett folk för sig,jag har sparkat 1 rörkrökare,nästan nr2 men han gav sig o lät mig få min vilja fram när jag sa att mitt försäkringsbolag ok mitt förslag, 2 snickare och 2 matt/golvläggare har jag också avverkat,men nu är det nästan klart (ett fönster ska bytas när det blir väder till det) och så är det lite småpiff med skåpslösningar som jag gör själv,det får hellre ta tid.
Och dyra är dom kräken också :crazy:
 
@athena_arabians Badrums hantverkare är ett folk för sig,jag har sparkat 1 rörkrökare,nästan nr2 men han gav sig o lät mig få min vilja fram när jag sa att mitt försäkringsbolag ok mitt förslag, 2 snickare och 2 matt/golvläggare har jag också avverkat,men nu är det nästan klart (ett fönster ska bytas när det blir väder till det) och så är det lite småpiff med skåpslösningar som jag gör själv,det får hellre ta tid.
Och dyra är dom kräken också :crazy:

Det är billigare (oftast) att ha häst än hantverkare. Och MYCKET bättre för blodtrycket :meh:

När duschboden skulle kopplas in fick jag säga åt honom hur han skulle lösa det med alla slangar och sladdar (tack kära särbon som fick mig att köpa en byggcentral säger jag!). Det var pojkspolingen då också :meh:

Å andra sidan var den äldre och mer erfarna kollegan inte ett dugg bättre när pumpen ut från boden pajade. Snabbsäkringarna på byggcentralen for hela tiden så jag ryckte ur pumpen och ringde dem och sa att det nog var kortis på pumpen. Han kommer och säger att nej, inte kan det vara det. Han pluggade in skiten FEM! gånger innan han gick med på att det var nog kortslutning :meh: Hela tiden är han skitgrinig på mig O_o När han kommer och installerar nya pumpen är särbon här. Rörkrökaren är helt plötsligt jättetrevlig och pratar bara med särbon (typ "mannen i huset"). Jag håller på att få hjärnblödning så tillslut går jag därifrån.
 
Senast ändrad:
Det är billigare (oftast) att ha häst än hantverkare. Och MYCKET bättre för blodtrycket :meh:
Mina 7 tävlingshästar kostade mindre än vad mina hantverkare gjort och då har jag ändå gjort det mesta själv,men man ska ju uppfylla ev försäkringskrav och då har man inget val,det ska vara proffgjort, Min bästa "hantverkare" är kiss o bajs mannen,det var samma firma som flyttade min byggbod häromdagen.
 
Att plattorna på stentrappan ute är lösa, så man får gå försiktigt upp den.
Stör mig även på att tvättmaskinen inte fyller vatten så fort, som när jag bodde i samhället. Det rinner så sakta.
En annan är när man duschar och vattnet bestämmer sig för att det behövs pumpa in mer tanken så trycket på vattnet dör. Lite halvfrustrerande när man duschar och har håret fullt av schampo... :grin:
 
Jag stör mig på att det regnar inomhus så fort det blir väderomslag...:meh: Såklart är det mesta av "regnet" koncentrerat till över sängen, jättekul när man håller på att somna - PLASK! en kall vattendroppe i fejan...:mad:
 
Det här utrymmet bakom min soffa:

2016-03-10_201909_56e1d7eb2a6b2219f2d8bc9e.jpg


Jag fattar ju att det var tänkt som bokhylla en gång i tiden, och det var ju en alldeles utmärkt trevlig idé! Men så var det väl något stolpskott som bodde här någon gång som tyckte att det verkade onödigt och helt sonika plockade bort själva hyllorna ,vilka man även kan se märken av i väggen. Nu är bokhyllan bara en grop i väggen, som jag för tillfället fyller med en lampa... :meh:

Sedan har vi det här bordet med sina stolar:

2016-03-10_202124_56e1d7f5e087c3229dd52ab2.jpg


Ett helt vanligt köksbord med stolar, kan tyckas. Och ja, det är väl inte något fel på det sådär. Om det nu inte var för att jag köpte det på en second hand-affär då jag var fast besluten att inte handla alla mina möbler på Ikea (utlandssvensk som jag är kände jag att jag ville avvika från stereotypen lite grann). Jag strosade alltså iväg till en random välgörenhetsbutik och var överlycklig över att ha fyndat ett bord i bra skick med fina stolar som minsann och dar inte var från Ikea!

Två veckor senare var jag på Ikea i andra ärenden, och var ser jag på matsalsavdelningen om inte en ny version av samma jävla köksbord med samma jävla stolar! Jag hade alltså verkligen gått "out of my way" för att inte köpa allt från Ikea, och så slutar det med att jag lik förbaskat helt ovetandes köper hem ett under cover Ikea-bord. :mad::mad::mad:
 
(det är för övrigt skitstörigt att stolarna är för breda för att passa in under bordet också, men det är en annan historia)
 
Mitt bord är för smalt för att kunna trycka in alla stolarna under det samtidigt. Dom måste stå typ 5 cm ut från bordskanten, och ja, det stör mig.
 
Jag stör mig på att ALLA våra dörrar och fönster öppnas inåt. Man kan inte ens ha nån sorts dörrmatta i hallen. Inte så värst praktiskt...
 
Inte lika illa som köksluckorna men jag stör mig på dem:


Toadörren, också en relik från renoveringen -73. Vi har alltid haft katt :meh:


Övre hallen. En del av problemet är klart synligt (:p) men oavsett rivstatus är vävtapeter FULA :yuck: Dörren leder till kallvinden där jag bla hittade överblivna rullar av vävtapet när jag röjde där förra sommaren. De var säkert menade att behållas för ev lappning. Det kommer inte att hända.
Rena drömmen för en katt :rofl: :D
 
Mina "vackra" köksfronter a la 70-tal (misstänker att jag har mamma att "tacka" för dem :cautious:):



Jag ska försöka slipa och rolla dem i sommar.

Tillägg: Kaklet som skymtar gör mig rätt kräkfärdig också.
Skitsnygga ju! Mina köksluckor har en neutral grå färg och ser ok ut men jag smådrömmer om att måla dem orange. Har nämligen mycket detaljer i orange i köket (köksstolarna bl a). Jag hade älskat att ha såna luckor som dina!
 
Jag stör mig på att jag har ett urkopplat telefonjack. Som skyddsplasten dessutom trillar av från så fort jag slänger ett ögonkast på det. Sjukt onödigt. :meh: Framför allt med tanke på att lägenheten var nymålad när jag flyttade in - varför inte ta bort onödigt skit innan man målar!?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 013
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp