Saker som ni fattade sjukt sent

Oj det trodde nog jag med! Fram tills typ nu då jag googlade texten :o:rofl:

Det är logiskt!
Bifogar här bild på hästagris.
7BAC51AC-4C59-4A4F-AF61-71C799E1055E.jpeg
 
Jag var nog en tjugo år eller så, när jag förstod att vi inte hade rättegångar med en jury i Sverige.

Nu när jag föreställer mig rättegångar i Sverige så är min omedelbara tanke att vi har jury, men sen kommer jag på att det inte är så. Det sitter djupt rotat efter alla amerikanska teveserier.
 
Oj det trodde nog jag med! Fram tills typ nu då jag googlade texten :o:rofl:
Min mans mamma trodde hela vägen upp till hon var 50 år att man sjöng ”Trygga räkan ingen vara, än Guds lilla barnaskara”. Hon övergav förvisso inte denna övertygelse, trots att jag försökte förklara. Hon blev bara arg och trodde jag drev med henne. Hon lever inte längre så mig veterligen trodde hon detta hela livet. Hon var dock en smula eljest.
 
Min mans mamma trodde hela vägen upp till hon var 50 år att man sjöng ”Trygga räkan ingen vara, än Guds lilla barnaskara”. Hon övergav förvisso inte denna övertygelse, trots att jag försökte förklara. Hon blev bara arg och trodde jag drev med henne. Hon lever inte längre så mig veterligen trodde hon detta hela livet. Hon var dock en smula eljest.
En släkting skulle läsa bönen Fader vår inför klassen. (Jo, man gjorde det för lääänge sedan.) Hon kom gråtande hem och snyftade att både klasskamraterna och magistern hade skrattat åt henne. Mamman bad henne läsa:
Fader vår som är i himmelen
Helga, var det ditt namn?
 
Funderar på om de som hört "hästagrisar" hört sången på dialekt som inte uttalar R så hårt. Jag är uppväxt med hästar, grisar.

Haha, bleking här. Så ja:angel:
Fick lära mig säga sche-ljud på saker som slutade på rs för att folk inte skulle retas när jag flyttade därifrån.
Så skönt när man kommer hem och kalla vissa folk för vad de egentligen heter dvs Laas.:laugh:
 
Min mans mamma trodde hela vägen upp till hon var 50 år att man sjöng ”Trygga räkan ingen vara, än Guds lilla barnaskara”. Hon övergav förvisso inte denna övertygelse, trots att jag försökte förklara. Hon blev bara arg och trodde jag drev med henne. Hon lever inte längre så mig veterligen trodde hon detta hela livet. Hon var dock en smula eljest.
Sen är det väl självfallet att man sjunger "hosianna Davids son, välsignad vare han.... Pumpa lens!" 😅
 
Sorry för att jag kränkte dig, men jag tror nog att malmöitiska är den fulaste av skånska dialekterna ;)

Och om man ska tro min mor heter det him och inte hem :angel:
För mig är det mer helsingborska, de säger ju byssen istället för bussen, och pyssen istället för pussen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp