Saker som ni fattade sjukt sent

Kom på en sak jag trodde hyfsat länge, fick höra om att björnar gick i ide på dagis och trodde länge alla vilda djur gick i ide på vintern. Att det liksom var helt tomt på djur i skogen för att det var för kallt för dom att kunna vara ute 😅 kommer inte ihåg exakt hur gammal jag var när jag insåg att det faktiskt finns djur ute i naturen även på vintern, eller så har jag förträngt det och vill inte komma ihåg hur pinsamt gammal jag var 🙈
 
Hade ju varit praktiskt om det var så. Då hade man ju sluppit ha med sig leg själv eftersom ombudet ska ha koll på båda :D
Fast jag tänkte att de tog mitt leg och sitt eget leg och "visade" dem för datorsystemet eller chefen eller någon (nej, jag klurade aldrig särskilt länge på detta för det finns ju uppenbara plot holes i mitt resonemang, jag bara accepterade en konstig regel bland många hos postnord).
 
Kom på en sak jag trodde hyfsat länge, fick höra om att björnar gick i ide på dagis och trodde länge alla vilda djur gick i ide på vintern. Att det liksom var helt tomt på djur i skogen för att det var för kallt för dom att kunna vara ute 😅 kommer inte ihåg exakt hur gammal jag var när jag insåg att det faktiskt finns djur ute i naturen även på vintern, eller så har jag förträngt det och vill inte komma ihåg hur pinsamt gammal jag var 🙈

Va! Gick de i ide på dagis?! :nailbiting:

Förlåt.....jag kunde inte låta bli. Jag läste fel och fattade inte vad du menade först. :heart
 
Jag läser just nu denna på kvällarna:

qi.png


och lär mig enormt mycket! Såsom att Henry VIII egentligen bara hade två fruar (i lagens mening), att tvestjärtar har två snoppar, att Jorden tekniskt sett har minst sju månar och att det finns 613 budord i Bibeln. Och att man äter hund i bergsbyar i Schweiz och... ja. Det tar liksom aldrig slut :D
 
Jag läser just nu denna på kvällarna:

Visa bifogad fil 61052

och lär mig enormt mycket! Såsom att Henry VIII egentligen bara hade två fruar (i lagens mening), att tvestjärtar har två snoppar, att Jorden tekniskt sett har minst sju månar och att det finns 613 budord i Bibeln. Och att man äter hund i bergsbyar i Schweiz och... ja. Det tar liksom aldrig slut :D
En sak få vet om tvestjärtar är att vissa kan flyga...
 
Jag läser just nu denna på kvällarna:

Visa bifogad fil 61052

och lär mig enormt mycket! Såsom att Henry VIII egentligen bara hade två fruar (i lagens mening), att tvestjärtar har två snoppar, att Jorden tekniskt sett har minst sju månar och att det finns 613 budord i Bibeln. Och att man äter hund i bergsbyar i Schweiz och... ja. Det tar liksom aldrig slut :D

Att tvestjärtar har två snoppar måste bara vara livsnödvändig information som jag genast ska dela med mig till gubbarna på jobbet via komradion!:D Detta måste vara det mest udda och random fakta jag någonsin snubblat över på Internet!

Edit: jäkla autokorrekt!!!!
 
Att tvestjärtar har två snoppar måste bara vara livsnödvändig information som jag genast ska dela med mig till gubbarna på jobbet via komradion!:D Detta måste vara det mest udda och random fakta jag någonsin snubblat över på Internet!

Edit: jäkla autokorrekt!!!!

De har en extra ifall de skulle råka bryta av den första när de vänslas med en kvinnlig tvestjärt. Snopparna är ofta längre än hela tvestjärten och väldigt tunna, så det händer visst lite då och då.
 
Jag var 13 eller 14 år när jag fattade att min finska mor bröt på finska. Det är sjukt sent. Trots denna insikt - att hon de facto bryter på finska har intygats av ett stort antal människor - så kan jag fortfarande inte höra det.

Samma för mig! Medans hon levde. Och jag var 23 år när jag fattade att min mormor hade löständer... vilket hon hade haft i en stor del av mitt liv. Gud ska veta hur länge jag funderade på varför hennes tänder alltid glappade i otakt med hennes mun när hon pratade eller tuggade! :D
 
Jag var 13 eller 14 år när jag fattade att min finska mor bröt på finska. Det är sjukt sent. Trots denna insikt - att hon de facto bryter på finska har intygats av ett stort antal människor - så kan jag fortfarande inte höra det.
Jag var typ 20 när jag fattade att min mormor bröt på tyska. Jag kunde inte heller höra det. Men min erfarenhet är att det är rätt vanligt? En tidigare pojkvän hade en mamma som också bröt på finska, men han hörde inte det utan visste bara det för att folk påpekat det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp