Saker vi aldrig lyckats lära oss

Dammsuga! Jag kan inte för mitt liv förstå hur jag ska göra, munstycket fastnar bara på golvet och föser runt det jag vill dammsuga upp. Som tur är har jag nu en sambo som dammsuger hemma, när jag bodde ensam plockade jag upp dammet med händerna 🙈.
Kan inte heller dricka kaffe ur take awaymugg utan att spilla över hela mig.
Du måste föra ner skaftet lite så framdelen av munstycket kommer upp 0,5-1 cm, då kommer damm och skräp förbi borsten längst fram och in i munstycket.
 
Det är det jag aldrig kunnat, hitta balansen.
Hm, i och för sig har jag hört att vissa har sämre balans än andra. Kan det spela in månne? Upplever du att du har sämre balans i annat också?

Jag kan förvisso inte stå på händer och stå kvar. Kan komma upp en snabbis men ner lika fort igen typ. Så kanske inte spelar in me balansen ändå, kanske är teknik också? 🤔
Klurar lite här nu.
 
< och > är ju lätt! Denna sidan av tecknet är ”mindre än” < denna sidan av tecknet. Denna sidan av tecknet är ”större än” > denna sidan av tecknet. Plättlätt. :D Jag blir bara förvirrad av krokodiler och grejer.
 
Hm, i och för sig har jag hört att vissa har sämre balans än andra. Kan det spela in månne? Upplever du att du har sämre balans i annat också?

Jag kan förvisso inte stå på händer och stå kvar. Kan komma upp en snabbis men ner lika fort igen typ. Så kanske inte spelar in me balansen ändå, kanske är teknik också? 🤔
Klurar lite här nu.
Vet inte riktigt, måste ju hålla i mig om jag står upp i buss/tunnelbana men tror inte jag har direkt sämre balans än genomsnittet.
 
< och > är ju lätt! Denna sidan av tecknet är ”mindre än” < denna sidan av tecknet. Denna sidan av tecknet är ”större än” > denna sidan av tecknet. Plättlätt. :D Jag blir bara förvirrad av krokodiler och grejer.
Samma här. Resonerar som du 👍
 
Stå på händer, ens mot en vägg. Eller hjula.
Och matematik ska vi inte tala om :p
Hjula kan/kunde jag. Stå på händerna är omöjligt. Handlederna viker sig.
Matte som är svårare än enklare plus och minus och enkel multiplikation är hopplöst. Har dyskalkyli så att jag ens har lyckats lära mej mina mobilnummer genom Åren är ett under. Fast den sista och nuvarande tog många år innan det fastna.
 
Visla, Nej det kan jag inte.
Hjula, Glöm det.
Alfabetet, nej jag sorterar inte så.
Multiplikationstabellen. kan fortfarande inte den, Bruteforce den var dång.
Förstå hintar, flörtar och liknande saker. Min mottagare är inte så bra kalibrerad för det!
 
Att sluta lägga viktiga saker på så säkra platser att jag inte hittar dem :angel: och att sluta slänga saker jag ofelbart behöver en månad senare.

Edit: Att hitta någonstans, trots GPS and google maps, skämtar inte. Höger, vänster har jag löst eftersom min höger tumme har opererats när jag var barn och lämnat ett är efter sig så jag tummar på det varje gång jag behöver skilja på höger och vänster.
 
Tror jag nämnt det förr, men det här med elektrisitet lyckas jag aldrig få ett grepp om. Jag fattar så pass mycket att jag klarar mig i vardagen, men jag fattar noll om vad watt, volt och ampere egentligen innebär.
Jag kan inte det där heller.

Jag kan heller inte busvissla.
 
  • Gilla
Reactions: MCP

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 119
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 194
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 916
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 119
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp