Säkerhetsstigbyglar till BARN?

Sv: Säkerhetsstigbyglar till BARN?

såna har jag, köpte till Hanna när jag hade Prinsen. Köpte webbers, "plaststigbyglar" och hättor. Men minns inte vart jag köpte dem :o

Jag tror att i 99% av fallen är det ingen fara, händer inget. Annars skulle de slutat säljas för länge sen. Haken är ju bara att veta om man råkar ha de där 1% som kommer att brista och helt enkelt gå av. Jag undviker dem numera dock, jag har australiensiska. Jag överväger dock köpa med hätta nu när Lillen ska ridas in. Han är ponny så får väl stå ut med fuldelen, kan kalla det ponnykitsch ;) (Dessutom så han kan bocka han, gör han med mig på som i hagen så vill jag ha idiotsäkra stigbyglar... :crazy:)

OT

Jag har ägt dom 1% :p För en evighet sen när jag red dressyrlektion på min fjording brast plötsligt stigbyglen :eek: Min kommentar var bara att jag tappade stigbygeln. Tränaren tittade snett på mig och sa "men ta den igen då". Svaret blev att den ligger på marken :rofl: Tur man inte hoppade eller var på terrängbanan... Fast jag använder fortfarande den modellen men byter ut dom med jämna mellanrum, typ vartannat år.

Jag tror att i 99% av fallen är det ingen fara, händer inget. Annars skulle de slutat säljas för länge sen. Haken är ju bara att veta om man råkar ha de där 1% som kommer att brista och helt enkelt gå av. Jag undviker dem numera dock, jag har australiensiska. Jag överväger dock köpa med hätta nu när Lillen ska ridas in. Han är ponny så får väl stå ut med fuldelen, kan kalla det ponnykitsch ;) (Dessutom så han kan bocka han, gör han med mig på som i hagen så vill jag ha idiotsäkra stigbyglar... :crazy:)

Vad är det som är fult menar du? Stigbyglar med snodd?

Jag förstår att ud inte vill att dina stigbyglar är en av de 1% som kan gå sönder:)

Jag fortsätter använda mina tills de brister, haha:angel: Glömde givetvis kolla om de är sneda..... Finns det andra anledningar till att byta stigbyglar för mig, med tanke på åldern på dem?

JAg har stl dam, tror jag och mina skor i stl 39 fastnar i bland lite grann i dem, får nästan panik när det händer :o

På ridskolan jag jobbade på hade vi junior på stigbyglarna till ponny som bara gick barnlektioner, på övriga hade vi dam och de flesta var med snodd just eftersom det är minst risk att fastna med dem om foten åker igenom.

Själv skulle jag föredra att använda barnes buckle till barn just eftersom de inte riskerar att släpas med då.

Senast ändrad:

Vad är det som är fult menar du? Stigbyglar med snodd?

Nej, gallerhätta =)

*kl*

Nu har tösen ridit här, mest motion fick nog jag och hennes mamma dock. Men strålade som en sol gjorde både hon och ponnyn, vet inte vem som var gladast av de två egentligen =)

Barnstigbyglarna var rejält stora även med vinterstövlar, så junior utan galler lär blir superstort, så får bli en gallervariant.

Har du kollat på minirider.se? Har för mig att de har barnstigbyglar..

Inga stigbyglar på minirider, däremot hade de hättor, och i ljusblått =)

Liknande trådar

Utrustning De flesta stigbyglar finns ju bara i Herr, Dam och Junior. Har dock hittat vanliga stigbyglar i stl barn. Vilket är lagom size till...
Svar
3
· Visningar
1 138
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Sonen har väll alltid suttit på häst någon gång då och då sedan han föddes (ett par minuter åt gången typ) men senaste veckan har han...
Svar
9
· Visningar
4 511
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka