Säkerhetsstigbyglar

Bukefalos 30 år!

linlar1

Trådstartare
Finns denna typ av säkerhetsstigbyglar att köpa inom EU? Jag har letat men hittar inget. Jag har lite noja med fasta stigbyglar sedan jag såg en kille bli hängande i stigbygeln efter hästen för 20 år sedan.
1000021775.webp

Just den typen vet jag inte, men på westernsadeln jag hade till ridhästen jag hade innan är det säkerhetsstigbyglar på där sidan på stigbygeln öppnas

Just den typen vet jag inte, men på westernsadeln jag hade till ridhästen jag hade innan är det säkerhetsstigbyglar på där sidan på stigbygeln öppnas

Har aldrig sett men använder ett par Ophena, ingen risk att fastna i dem heller :)
Om jag förstår det hela rätt så är det enbart engelska stigbyglar; hur får du dom att sitta på fendrarna? Finns det någon typ av adapter eller har du fixat själv?

Om jag förstår det hela rätt så är det enbart engelska stigbyglar; hur får du dom att sitta på fendrarna? Finns det någon typ av adapter eller har du fixat själv?
Tänker du på Ophena då? Mina som jag nämnde och visade är ju westernstigbyglar som är gjorda för fendrar (jag var med på citeringen)

Liknande trådar

• Äldre sto
  • Låsning bakkota
  • Uppsagd som medryttare
  • Inte min vårdcentral

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026