Inte nytt alls, litet och fult. Det enda fula i mitt hus
Det är köparens problem!
Städa det riktigt rent i huset bara, det gör mycket för intrycket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte nytt alls, litet och fult. Det enda fula i mitt hus
Ja och jag ska plocka bort lite personliga saker och organisera så det ser ännu större och renare ut än nu. När jag köpte var det kaos. Ett dödsbo med ALLT kvar. Det tog oss fem dagar att få det beboeligt så jag ens kunde fundera på att flytta in. På secondhand insamlingen sa dom att dom aldrig fått in så många och värdefulla saker någonsin. Jag kunde ha sålt saker om tid fanns men det gjorde det verkligen inte.Det är köparens problem!
Städa det riktigt rent i huset bara, det gör mycket för intrycket.
Jag tycker inte du ska lägga pengar på att bes huset, för det 1a så gjordes det hysat nyligen och det är köparnas sak att göra vid husköp om dom vill, då köpare har utökad undersökningsplikt.Ja och jag ska plocka bort lite personliga saker och organisera så det ser ännu större och renare ut än nu. När jag köpte var det kaos. Ett dödsbo med ALLT kvar. Det tog oss fem dagar att få det beboeligt så jag ens kunde fundera på att flytta in. På secondhand insamlingen sa dom att dom aldrig fått in så många och värdefulla saker någonsin. Jag kunde ha sålt saker om tid fanns men det gjorde det verkligen inte.
Räknade till att vi förutom möbler och skräp rensade ut runt 700 böcker. Hela huset var täckt av bokhyllor från golvet upp till taket. Det tog vi ner till en rimlig nivå.
Mitt i allt stök ena dagen var vi 15 personer som hjälptes åt. Så tacksam att alla stöttade mig i min dröm om att förvandla huset dit där det är idag. Därför extra svårt att sälja när så många har hjälpt mig. Känns som jag sviker dom också.
Men jag hittar inte papprena. Har stenkoll på allt annat men just det vet jag inte var det ärJag tycker inte du ska lägga pengar på att bes huset, för det 1a så gjordes det hysat nyligen och det är köparnas sak att göra vid husköp om dom vill, då köpare har utökad undersökningsplikt.
Så spar du dom pengarna.
Eller behöver jag inte göra det ändå tänker du?Men jag hittar inte papprena. Har stenkoll på allt annat men just det vet jag inte var det är
Men jag hittar inte papprena. Har stenkoll på allt annat men just det vet jag inte var det är
Nej, det ingår i köparens undersökningsplikt om det hade kunnat upptäckas vid en inspektion.Om köparen inte gör någon besiktning och säg att några rör skulle vara rostiga (hittar bara på något) så behöver inte jag stå för det då?
Om köparen inte gör någon besiktning och säg att några rör skulle vara rostiga (hittar bara på något) så behöver inte jag stå för det då?
Jag gjorde den tillsammans med säljaren och han har kanske papprena men han är omöjlig att samarbeta med. Inte den trevligaste eller hjälpsamma personen och han blev jätte arg när jag sa att han glömt fylla i vissa papper som gjorde att huset inte existerade och jag inte kunde få bostadstillägg för att huset ju inte fanns. Huset var inte anmält hos Skatteverket till exempelDu kan ju också maila firman som besiktigade och fråga om du kan få kopia.
Nej, som köpare har man utökad undersökningsplikt, så egentligen borde man gå igenom hus med lup,lampa o div andra saker + snickar, vvs:are osvOm köparen inte gör någon besiktning och säg att några rör skulle vara rostiga (hittar bara på något) så behöver inte jag stå för det då?
Vad menar du med att huset inte var anmält hos Skatteverket?Jag gjorde den tillsammans med säljaren och han har kanske papprena men han är omöjlig att samarbeta med. Inte den trevligaste eller hjälpsamma personen och han blev jätte arg när jag sa att han glömt fylla i vissa papper som gjorde att huset inte existerade och jag inte kunde få bostadstillägg för att huset ju inte fanns. Huset var inte anmält hos Skatteverket till exempel
Jag gjorde den tillsammans med säljaren och han har kanske papprena men han är omöjlig att samarbeta med. Inte den trevligaste eller hjälpsamma personen och han blev jätte arg när jag sa att han glömt fylla i vissa papper som gjorde att huset inte existerade och jag inte kunde få bostadstillägg för att huset ju inte fanns. Huset var inte anmält hos Skatteverket till exempel
Jag vet inga kända defekter. Vi har lagat allt som att duschen var trasig, alla vitvaror är nya, jag har haft elektriker här som fått dra om i princip allt eftersom förra ägaren lite smått skött elektriciteten själv så att den var potentiellt livsfarlig, installerat fläktar och jag kan många fler saker vi lagat. Det enda jag vet inte fungerar är en trädgårdsslang.Nej, man plikt att undersöka och du har upplysningsplikt om du vet att taket läcker, källaren alltid svämmar över på torsdagar osv.
Kända fel ska upplysas om. Men man måste undersöka som köpare.
Hur har alltid lite defekter, precis som begagnade bilar.
Jag vet inga kända defekter. Vi har lagat allt som att duschen var trasig, alla vitvaror är nya, jag har haft elektriker här som fått dra om i princip allt eftersom förra ägaren lite smått skött elektriciteten själv så att den var potentiellt livsfarlig, installerat fläktar och jag kan många fler saker vi lagat. Det enda jag vet inte fungerar är en trädgårdsslang.
Jag ska se i min mail om det finns något men kommer inte ihåg firmanNej, som köpare har man utökad undersökningsplikt, så egentligen borde man gå igenom hus med lup,lampa o div andra saker + snickar, vvs:are osv
Man kan oxå friskriva sig för ev dolda fel.
Men enklast är väl o be om en kopia o du kanske hittar den när du letar, den ligger inte i mappen du fick vid köpet?
Ja alltså det var inte registrerat och dom sa att mitt hus inte fanns när jag ringde till dom och förklarade situationen med att FK inte kunde behandla min ansökan om bostadstillägg eftersom jag inte bodde någon annanstans. Det var helt galet. Jag hade kontrakt på ett hus, det finns med på kartan och när skatteverket sa att det inte fanns gång på gång ville jag bara skrika att jag sitter ju i huset nu! Jag får post hit. Jag har gjort en flyttanmälan osv. Tydligen var det något säljarna inte hade gjort så jag mailade honom om det och han tog kontakt med Skatteverket och så fick jag kontakta dom igen. Krångel med alltVad menar du med att huset inte var anmält hos Skatteverket?