Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Det var kanske därför jag skrev att jag tyckte synd om henne! Eller vad tror du?

Vet inte varför jag förtjänade en känga helt plötsligt??

Det var inte vad du skrev först, du ändrade ditt inlägg till:

Men herregud..
Hade tänkt att ge dig ett tips angående ett inlägg som du gjort tidigare. Hade inte läst slutet...
Din stackare!

Tråkigt att han var en sådan ynkrygg!
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Åhh..stackare! Och fy fan va fult gjort av honom, du offrade ändå något som DU behöver i ditt liv, för att gå honom tillmötes..och så gör han ändå så..fegt..mkt fegt..

Men om han nu inte kunde unna dig det, och dessutom bryter upp efter at ha i stort sätt "tvingat" dej til att göra som han vill..så är han ändå inget att ha..

styrke kramar!
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Hur ska man kunna trösta när det blev så tråkigt slut på nåt som hade kunnat vara så bra......åh javisst ja så här var det ju.
Sedan ,när du sörjt färdigt finns det hur mycket kul som helst
och hur många justa killar som helst att upptäcka,du är ju ung,du hinner med att ha häst sedan,jag är 45 år och tänker inte sluta med häst än på 20 år.Lycka till nu med ditt NYA liv som ska bli bättre än det förra:bump::banana:;):banana::bump:
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Men varför är hunden ett problem? Hundar går ju utmärkt att ta med till stallet, de kan vänta i sadelkammaren, eller i en box eller följa med på ridturen.
De kan även vänta hemma 3-4 timmar, det gör inget såvida det inte är en valp...

Lider med dig, och du vet var jag finns om du vill pm:a... kram!
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Det var inte vad du skrev först, du ändrade ditt inlägg till:

Men herregud..
Hade tänkt att ge dig ett tips angående ett inlägg som du gjort tidigare. Hade inte läst slutet...
Din stackare!

Tråkigt att han var en sådan ynkrygg!

Känns väl ganska töntigt att vi ska diskutera vad den ena eller andra skrev efter som det inte är huvudämnet i den här tråden men eftersom du hängde upp dig på mitt "blev fel" inlägg vill jag gärna ge dig en förklaring.

Jag skulle helt enkelt göra ett citat-svar men när jag publicerade det så blev det helt fel. Jag hade råkat ta bort någon bokstav så det inte längre blev ett citat-svar.
Därför tog jag bort det och skrev rätt och slätt "blev fel".

Måste be om ursäkt för att jag inte är lika bevandrad i den här inläggsdjungeln som du är. Ska försöka sitta på kammaren och läsa på innan jag ger mig ut igen så jag inte råkar stöta mig med någon om jag råkar göra fel.

Kan bara be om ursäkt!
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Men lägg ner själv. Jag tyckte bara det var okänsligt att komma med råd och tips när det i tre inlägg ovan står att TS väldigt nyligen blivit dumpad. Sen får du väl ha skrivit fel och skrivit om hur många gånger du vill, läs en tråd innan du svar är mitt tips.

Du kom med frågor (Eller vad tror du? Jag vet inte varför...?)så jag svarade igen. End of story.
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Hur ska man kunna trösta när det blev så tråkigt slut på nåt som hade kunnat vara så bra......åh javisst ja så här var det ju.
Sedan ,när du sörjt färdigt finns det hur mycket kul som helst
och hur många justa killar som helst att upptäcka
,du är ju ung,du hinner med att ha häst sedan,jag är 45 år och tänker inte sluta med häst än på 20 år.Lycka till nu med ditt NYA liv som ska bli bättre än det förra:bump::banana:;):banana::bump:


Håller helt med!

Det är fruktansvärt tungt när två människor går isär men det kan bara bli bättre från nu.
Den nästa du träffar får helt enkelt finna sig i från början att du har dina egna intressen!
Mitt tips är att skaffa sig en motorsportskille! :d
Särskilt dom som tävlar och vet vad det innebär att man måste tillbringa tid med sin/a hästkraft/er.

Så, GO GIRL! :banana:

Du var ändå för bra för honom, det är jag helt övertygad om!
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

opps fel inte meningen ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

jag hade en sådan kille som ville att jag slutade med hästar för dom tog tid och jag älskade inte han lika mycket sa han . tur jag inte slutade jag blev amatörtränare inom galoppen och hittade en ny kille på internet flyttade till han och fick hem hästarna ,slutade med galopp men han byggde stall till mig och jag fick vår dotter och en till på väg så dumpa skiten och skaffa något bättre .

ingen ska ta vårt liv i från oss hästarna .

du är säkert värd något mer och bättre. :devil::love:
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Men varför är hunden ett problem? Hundar går ju utmärkt att ta med till stallet, de kan vänta i sadelkammaren, eller i en box eller följa med på ridturen.
De kan även vänta hemma 3-4 timmar, det gör inget såvida det inte är en valp...

Lider med dig, och du vet var jag finns om du vill pm:a... kram!

Problemet är att vi delade på vårdnaden innan. Nu blir det min hund. jag ska lösa hela dagarna själv och även kvällsrastning. Och har Cilas varit själv en halvdag eller på dagis/dagmatte så kommer jag inte vilja att låta honom komma i andra hand på kvällen. Då ska HAN vara i fokus.

Dessutom kommer jag inte ha råd med hästeriet när jag ska betala dagiskostnader. Innan har jag och sambon varvat med att ha med hunden på mitt eller hans jobb. Nu måste jag själv betala dagisplats eller dagmatte. Den dagmatten vi har nu när vi inte kan ta honom på jobb kostar 100 kr/dag. Det blir MÅNGA kronor per månad. För att inte tala om vad en egen lägenhet kostar. Jag kommer ha alldeles för lite pengar nu för att ha häst.

Det är en soppa, men jag kommer ur den levande, det är jag säker på! Hoppas det finns några vettiga killar kvar i singelträsket. Är lite orolig...
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Beklagar verkligen ditt ofrivilliga singel-skap! Det är INTE roligt när den man sett sig själv dela resten av livet med väljer att göra slut. Och det tar sin tid att komma vidare, alla ens inre bilder om framtiden måste revideras. Men det går! Och nu har du möjligheten att forma ditt liv till det bättre till och med! Och många många vettiga singel-killar finns det dessutom när den tiden kommer. Hur som; till det ekonomiska. Det intressenta är att ofta inser singelkvinnor efter de blivit ensamstående att ekonomin förvånansvärt nog inte alls blir så dålig man föreställt sig. Fastän man blir själv på hela tv-licensen, dagstidningsprenumerationer, hyran och dylikt. Var för nåt år sedan upp en rätt lång tråd i ämnet här på Bukefalos och det var många många kvinnor som kommit till samma slutsats. Så vem vet, även för dig kan det visa sig att du klarar det hela galant ekonomiskt samt får utrymme att träna och tävla ändå!!
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Det hoppas jag verkligen!

Tack för alla snälla ord. Vi har redan lyckats byta bort vår lägenhet mot varsin tvåa (om nu ingenting skiter sig), varav den jag får är en riktig paradvåning med 3m högt i tak, stuckaturer och helt nyrenoverad. Det här blir nog bra!
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Följt tråden, härligt att allt verkar lösa sig! :)
Lycka till med vovven också, antar att sälja den inte är ett alternativ? :grin:
men som nån sa, låt den följa med till stallet.
Förresten, behöver du hitta ny medryttarpålle nu?
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Det hade varit en sak om sambon hade fått försörja dej för att du la alla dina pengar på hästen. Men nu är det ju inte så. Jag har egen häst och min sambo tycker att det är jättebra att jag har ett eget intresse. Man kan inte gå på varandra hela tiden i ett förhållande, då tröttnar man...

Men om han också tycker om hästar så kanske du kan hitta en annan häst som han också kan rida?
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Det hade varit en sak om sambon hade fått försörja dej för att du la alla dina pengar på hästen. Men nu är det ju inte så. Jag har egen häst och min sambo tycker att det är jättebra att jag har ett eget intresse. Man kan inte gå på varandra hela tiden i ett förhållande, då tröttnar man...

Men om han också tycker om hästar så kanske du kan hitta en annan häst som han också kan rida?

Oj jag läste visst inte hela tråden... :o
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

ser dom här killarna som svartsjuka. Du har inte tiden för honom och hemmet. Det är fint i stallet men skit i hörnen hemma. Jag vet levde med en sådan man i 18 år. Nu gör jag som jag vill. Jag är lycklig. Vill du ha häst så ha det. Kan haaan inte ta det. VÅDÅ säger jag.
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

ser dom här killarna som svartsjuka. Du har inte tiden för honom och hemmet. Det är fint i stallet men skit i hörnen hemma. Jag vet levde med en sådan man i 18 år. Nu gör jag som jag vill. Jag är lycklig. Vill du ha häst så ha det. Kan han inte ta det. VÅDÅ säger jag.
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

har inte läst alla inläggen så jag vet inte om någon tagit upp det men om i är sambos umgås ni väl ändå väldigt mycket eftersom ni bor i hop? Jag och min kille bor separat och jag ägnar väldigt mycket tid åt hästen, vilket hn stöttar helt och fullt eftersom han märker att jag mår bra av det! har varit gansk nere innan jag liksom började ordentligt med hästar igen. din karl borde stötta dig och det vill han säkert också men är kas på att uttrycka sig? kommunikation är A och O om en relation överhuvudtaget ska fungera. om han tjurar när du vill prata är det ju hans fel att det aldrig blir bra - då tycker jag du ska säga det också och försöka vara lugn så man inte brusar upp för mycket. Lycka till! =)
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Jag flyttade 50 mil till min sambo. Kände ingen, var arbetslös och blev deppig. Då körde han mej till en kompis som har hästar. Jag fick rida hennes gamla tinker och blev jätteglad. Vi hade inte råd med häst (han pluggade) men när tinkern inte ville mer pga ålder, så fick jag köpa ett varmblod.
Efter ett halvår hyrde vi en gård så jag fick ha hästen hemma. och tog en shettis på foder. Efter 2 graviditeter på 2 år blev det inte mkt tid över och vi betämde att nu säljer vi hästen och lägger ner det.
Jag fick hästen såld efter 3 dar, men den skulle vara kvar 1 månad eftersom dom behövde fixa sina hagar. Vad händer då? -Jo jag letar besatt efter en ny häst! Sambon tyckte att jag var jättedum som skulle ha nya hästar, men märkte att det var det jag blev lycklig av.

Så nu en månad senare har jag köpt ett varmblod och en ponny som vi ska rida på tillsammans. Känner mej faktiskt lyckligt lottad med en sån sambo!!
Stå på dej om du blir lycklig. Kanske han kan skaffa en foderhäst så ni kan rida tillsammans?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 691
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
627
Senast: yamyam
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 999
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp