Samira hos grabben!

loveponies

Trådstartare
Idag började Sammi äntligen löpa, så ikväll åkte vi upp till sthlm och till Caroline och raggisgrabben Erox för ett möte! De var lite misstänksamma mot varandra i början (eller, Sammi var misstänksam, Erox var mest nyfiken! :))
Men jag fick mail nu och fick veta att de kom igång redan efter ett par timmar! :banana:
Nu är det full gång hela natten, kan jag tänka mig! :D :o

Åhhhhhhhhh...vad gulligt.....
Kom precis på vilket litet helvete det är att ha hankatter som går i avel....alla hojtande honor... :smirk:

Jag vill oxå ha bebisar..NUUUUUUUUUUUUUUU*avis* :p

vad roligt!!!
sitter och hoppas på att min dam inte börjar löpa riktigt än då jag inte fått svar på lämpliga hanar.

hoppas allt går bra för er!!

Det hade visst varit ganska lugnt på natten ändå, dom hade bara hållt på litegrann.

Om hon blir dräktig nu så blir det bebisar i slutet av januari! :bump: :banana:

Man brukar åka så fort löpet kommer igång, sen parar de ju sig flera dagar i rad, vanligtvis. Andra och tredje dagen är ju fertiliteten högst på.
Men ofta kan det ju vara så att den första dagaen/dagarna under löpet så löper katten tyst, så om man åker på första dagen man märker löpet på så kan det egentligen vara andra eller tredje dagen. Annars fins ju risken att man missar höglöpet.

Hundar löper ju så mycket länge än katter, så där väntar man ju tills de går upp i höglöp (jag antog att du jämförde med hundar). En katt går ju upp i höglöp andra eller tredje dagen.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 686
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är... 2 3
Svar
59
· Visningar
41 694
Övr. Katt Flyttade för en dryg månad sedan in i ett hus på landet och de senaste veckorna har vi haft en katt strykande kring huset. I början gick...
Svar
9
· Visningar
5 416
Senast: ylvalill
·
Hundhälsa Åsikter finns alltid. Det finns lika mycket hundägare, som åsikter om vad som är bäst för hunden. Alla tänker vi olika, och samtidigt...
Svar
9
· Visningar
1 822

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka