Samma foderstat hela vintern?

Leoni

Trådstartare
Ni som analyserar ert hö. Hur använder ni analysen?
Jag tänker mig att de flesta analyserar sitt hö på sommaren/hösten när det är relativt färskt. Vad händer i maj månad när höet har legat hela vintern, fortsätter ni att fodra med utgångspunkt på värdena ni fick då? Är det någon som har analyserat om samma höparti i slutet av stallperioden? Hur mycket förändras värdena?

Värdena ändras inte om du inte har fullt med mögelbakterier i det! Det som förändras är vitaminerna.

Näringen ändras inte. Vitaminer tappar man och kan behöva lägga till på vårkanten.

Förresten, vilken otroligt läcker häst på din användarbild! En Akal-Tekhe?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 243
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 610
Senast: ufot
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 077
Senast: NotlikeI
·
Foder & Strö Hej! Jag önskar lite hjälp med att sätta ihop en bra foderstat till min häst, som är en fullblodsvalack på 10 år. Jag vill minnas att...
Svar
3
· Visningar
1 200
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka