Sammetstäcken?

Centaur

Trådstartare
Jättesnygga, men hur ser dom ut efter ett tag? Efter tvätt till exempel? Lika snyggt eller rufsigt och fult? Hur blir dom om man har dom under andra täcken? :confused:
 
Ingen aning, men jämför med kläder av sammet så tar de inte stryk av tvätt, så förutsatt att det är bra kvalitet på sammeten i täckena så kommer det inte bli sämre av tvätt. Samma sak som med fleece skulle jag tro. DÅLIG kvalitet på fleecen och den blir noppig och ful efter tvätt - bra kvalitet och den är lika fin efter tvätt.

Däremot är nog andra täcken över sammetstäcken ingen hit..
 
Har inga sammetstäcken, men ett par sammets shabrak. Dom har jag ju tvättat en hel del i maskin. På 40 grader och dom är då lika fina ännu. :)
 
precis ett sånt jag vill ha :D
är det tjockt som det ser ut på bilden, eller hur är det? bra kvalité?
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
643
Senast: Fiorano
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
882
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag behöver snart inhandla nya ridstövlar då mina håller på att ge upp. Men jag vet inte vad jag ska ha för några. Dom ska vara mjuka...
Svar
4
· Visningar
635
Senast: KAROLIJNAH
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 192
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp