Bukefalos 28 år!

Sankt Bernhardshund. Blivit erbjuden o köpa

H

HBB

Nu äre såhär att jag är väldigt hundkär och har alltid velat haft hund och nu på senaste tiden har tankarna och funderingarna blivit väldigt starka:P Har nu blivit erbjuden o köpa en st bernads tik på 2 år. Och jag vet inte riktigt hur ja ska göra:S med tanke på deras storlek så är det där skon klämmer, men hunden är jätte mysig på alla sätt o vis o fullt frisk, så hunden för övrigt är en kanon hund. Nån som har elr haft en st bernadshund? kan ni berätta lite=) Hur mkt kostar dom i månaden me foder o försäkring??

hoppas på svar=)
 
Sv: Sankt Bernhardshund. Blivit erbjuden o köpa

:love:Det är en underbar ras, jag tog över en fyraårig hanne för en massa år sedan. Han var 77 cm i manken och vägde 48 kilo när jag fick honom, det tog ett år av mkt hundpsykologi för att få honom att bli normal och det tog ett par år att få upp honom i 60 kilo, mer än så gick inte! Han blev 13 år och var helt klart min största hundkärlek! Jag åkte ofta tåg med honom och det gick jättebra, man vänjer sej vid storleken, det är bara omgivningen som har det jobbigt!:D
 
Sv: Sankt Bernhardshund. Blivit erbjuden o köpa

Vi hade S:t Bernhard förr, långhårig. De är vackra att se på, ofta ett trevligt lynne, har en del hälsoproblem man bör vara medveten om, men det har ju många/de flesta raser t ex Ad/Hd). Den är i de högsta rasgrupperna i försäkringen, så på så vis ganska dyr att försäkra om man haft hund i lägre rasgrupp innan. Har man haft hund i högre rasgrupperna innan är ju skillnaden mindre.

Vår dreglade. Det är ju ngt du kan kolla om du köper en vuxen dock. Jag AVSKYDDE det där dreglet, om en dreglade st b skakar sig så får man dregelloskor överallt inklusive i taket. Det blev verkligen loskor dessutom. Pälsmässigt så är den i sig inte mer krävande än raser med samma päls, men det är MYCKET päls att borsta, och det kändes som jag borstade underull till förbannelse, och ändå hårade han massor. Det står tom i rasbeskrivningen att de ska ha riklig underull ;)

Det är just det att allt blir så mycket mer med en St B. Allt blir mer och större, både det positiva och det negativa. Minns inte hur mkt han åt mer än att det var mycker, dock så misstänker jag det var billigare att föda den St B, än det var att föda min 26 kg svårfödda greyhoundtik, så mängd är ju inte allt.

Som du märker är det inte min favortiras att leva med. Dock tittar jag GÄRNA på dem, det är otroligt vackra, mäktiga hundar, och är i sitt esse som vakt- och gårdshund.

Så, vill du ha en St bernhard, och är beredd på att få MYCKET av allt - både positivt och negativt - kör =)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Som oerfaren uppfödare har jag aldrig varit med om liknande, ni bukefalister brukar vara väldigt kloka :) min tik fick valpar för lite...
2
Svar
22
· Visningar
4 811
Senast: Korven
·
Övr. Hund Jag och sambon funderar på att köpa hund i år och jag hoppas kunna få lite råd av alla kunniga Bukare där ute. Sambon och jag har...
2
Svar
36
· Visningar
6 158
Senast: FannyoArre
·
Övr. Hund Skulle vilja ha lite feedback på hur situationen me min hund ser ut just nu. En massa tankar flyger runt i mitt huvud och ja vet inte va...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Fragile
·
Övr. Hund Går sen ett tag tillbaka i funderingar på att köpa mig en till hund. Det skulle passa rätt så bra just nu då jag kommer jobba hemma på...
Svar
1
· Visningar
1 309
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp