Sankt Georg och dressyren

Sv: Sankt Georg och dressyren

Strongt av dig att skriva så. :bow:

En fluga gör ingen sommar, men

Visst är det så att våld komemr ur rädsla.

När jag var hovslagare , så såg jag många rädda manliga hovslagagare.

På skolan fanns våld som en del av kulturen, särskilt med kor.

jag protesterade :angel:

men chefen var en fegis...
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

Som du ser på nya videon var det ett antal hästar. Den första videon var ju "lite tam" jämfört med den andra och bilderna. Men den film som rätten har tillgång till är 53 minuter lång. Filmen och vittnesmål från uppdragsgivare (hästägare), grannar och anställda och veterinär sammantaget visar att denna person systematiskt har använt sina märkliga metoder.

Fina fuxar och alla andra hästar kan dra en lättnadens suck två år framåt - hon fick två års djurförbud.

- Visste inte att din häst hade FYRA vita ben!! Måste ha varit ett riktigt helvete med muggbehandlingen - såå skönt att du kunde vända sjukdomen. Man lider verkligen när de har det så besvärligt.
mvh/:cool:
Är ju en komplett idiot- blond:rofl:
Kan bara se en film- den fina fuxan.

Jag har ingen häst med 4 vita ben-:confused:
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

Märkligt,nu kan jag inte heller se den, trots att jag valt Windows media. Det fungerade här på hemdatorn tidigare.:confused:

Kanske borttagen:confused:
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

- Verkar så, NDRs andra filmer kan man fortfarande se. Bilderna syns dock fortfarande - på tyska ridforumet, sid.3...
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

Kunde se alldeles nyss...men kan inte se nu:confused:

Lite skumt!
 
Sv: Sankt Georg och dressyren

Hela denna historia är så vidrig, jag mår illa bara av att se bilderna på kandaret och sidorna på hästen. Filmerna har jag faktiskt inte ens lust att se. Denna människa måste vara psykiskt störd, en frisk människa behandlar inte en annan varelse på detta sättet :cry:

Straffet var alltför lindrigt, om det slutade med böter och två års hästförbud? Hade gärna sett fängelse/terapitvång och att ett hästförbud EV. skulle hävts när hon förklarats frisk, och sen övervakning ett bra tag.

Sjuka, sjuka människa. Till och med bror min reagerade rejält, och han skiter i djur i allmänhet och hästar i synnerhet.

edit: knapplån!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är i kontakt me en tysk hanhunds ägare, och med hjälp av översättninsprogramet får jag mkt hjälp men detta blev för snurrigt, vad...
2
Svar
33
· Visningar
2 695
Senast: Casper
·
L
Utrustning nu har jag varit inne och kikat på grandeur.de igen. på den tyska sidan hittade jag följande text: Das Pad ist beidseitig mit dem...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: skuggi
·
Ridning German judges have discussed and taken a stand: (from www.chronofhorse.com bulletin board) //In German and English// Stellungnahme...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: Noir3
·
P
Hästmänniskan Ska köpa häst, enligt ägaren är det toppstam på hästen. Enligt stamboken saknar hästen stam på faderns sida!! Det förklarar ägaren...
Svar
12
· Visningar
1 796
Senast: portos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp