Bukefalos 28 år!

sattsa på okänd hingst

vinkelina

Trådstartare
tror jag skall betäcka mitt sto i år... kanske, ev. ( har lite svårt att bestämma mig)

Satt och tittade runt på hingstar i alla fall. Vill ha en "postorderhingst" Hittade många välkända namn.

Men den som jag fastnade för var en ny hingst, bara varit godkänd i två år. första avkomman är just född.

Utseende påminner den rätt mycket om mitt sto ( vilket inte är fy skam det)
Men "vågar" man satsa på en okänd hingst, som man inte vet vad den ger.

Det possitiva är ju att priset är därefter oxå
 
Sv: sattsa på okänd hingst

Om hingsten i teorin passar ditt sto stammässigt och väger upp nackdelar samt förstärker stoets positiva egenskaper tycker jag att man vågar sig på en oprövad hingst.
 
Sv: sattsa på okänd hingst

De är inte ens släkt :) ( brukar vara knepigt med finnhästar) Enda negativa jag har hittat är att han är lite för "tung" är av den kraftiga sorten, vilken även mitt sto är. Tänkter sattsa på dressyr och skulle kanske behöva en lättare modell. Dock tävlas han rätt högt upp i klasserna för att vara så ung med bra resultat
 

Liknande trådar

M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 132
Senast: Digbil
·
Avel Nu har jag visserligen inget sto, och lär inte låta betäcka något på en sisådär 15 år (minst!) heller. Men, men. Jag är ju som kanske...
Svar
14
· Visningar
2 300
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 189
Senast: Habina
·
Avel För en månad sedan förlorade jag ju mitt föl - ett föl som jag tillbringat år med att planera i form av att få mitt sto bedömt (polsk...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 987
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp