Bukefalos 30 år!

Lyan

Trådstartare
Detta är scam va? Jag tror inte att jag har något på väg som ska levereras med dhl, men jag har dålig koll på vilken som levererar vad.
Det som saknas på bilden är
”・Om ett nytt leveransdatum inte är schemalagt senast detta datum kommer din försändelse att returneras till avsändaren.

・Se till att dina kontaktuppgifter är uppdaterade för leveransuppdateringar via DHL.

Tack för ditt förtroende för DHL. Vi strävar efter att leverera din försändelse i tid och i perfekt skick.”
IMG_7776.webp

DHL borde ha en länk med DHL i namnet.
Du borde ha någon form av orderbekräftelse eller leveransbekräftelse om något är på väg till dig.
Men är du osäker, ring DHL och kolla. Klicka absolut inte på någon länk!

Precis vad jag tänkte, men eftersom jag inte vet om jag har något på väg så blev jag osäker och ville inte riskera att kolla hemsidan. Min faster skickar ibland paket som helt plötsligt bara dyker upp utan förvarning

Absolut scam, syns både på länkformatet och att dom försöker uppmana dig till att agera. Följ aldrig såna uppmaningar oavsett hur officiella dom ser ut, och markera messet som bedrägeriförsök, det kan hjälpa andra i framtiden.

I såna här fall där du är osäker på om nåt kan vara på väg så är det säkrast att kontakta DHLs kundtjänst direkt. Eller annat berört företag om liknande händer igen, för bedragare utger sig ju för att vara en hel bunt olika.

Liknande trådar

• Fiberavtal

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12