Scandal (Ulvlek)

Enkelt

fio som ulv = Habina hade blivit käkad dag Ett som hämnd!

Habina som ulv = Har lovat fio att inte bli käkad om fio kommer tillbaka och leker :angel:

Slutsats: Både Habina och fio lever :idea:

:rofl: Eftersom jag vet min roll och tydligen inte blivit käkad, så kan du med den logiken inte vara ulv... Men det skulle kunna vara så att de elaka ulvarna försöker lura i oss att jag är ulv genom att inte käka dig. :cautious:

Jag blir lite småmallig när det verkar som jag är skärpt i vanliga fall. Jag leker precis likadant som jag brukar. ;) Men för att summera lite.

quarter4ever. Fick min röst i första dl, men det var mest en panikröst. Har leken igenom missförstått en del saker, men det kan hon göra både som god eller ond. Tycker mig inte hitta något som talar åt något håll för henne, utan jag har henne neutral tills vidare.

Lilltess. Har jag nog släppt som ond tvilling, det går inte ihop sig i och med att cirkus (som jag trodde flaggade till lilltess som ond tvilling genom att rösta på henne) blev käkad av onda tvillingen.

Artline. Blev rejält ansatt av lobelia, men jag vet inte om jag törs ha henne god för det. Fick min röst i andra dl, då jag upplevde att hon ”ställde sig in” gentemot mig på ett knepigt vis.

Mirtai. Tror jag kan vara god alternativt onda tvillingen. Hon skulle inte ha lagt sista rösten på kollegan lobelia, det känns alldeles för vågat.

Myrten/snurrfian. Totalt ingenting att säga om henne.

FiaM. Samma som ovan. Känner mig helt lost!

fio. Med tanke på fios och lobelias snabba röster efter varandra, så vill jag nog inte ha fio i lyan. Men teoretiskt skulle hon förstås kunna vara onda tvillingen.

Nöjd nu @quarter4ever ?

Jag blir lite småmallig när det verkar som jag är skärpt i vanliga fall. Jag leker precis likadant som jag brukar. ;) Men för att summera lite.

quarter4ever. Fick min röst i första dl, men det var mest en panikröst. Har leken igenom missförstått en del saker, men det kan hon göra både som god eller ond. Tycker mig inte hitta något som talar åt något håll för henne, utan jag har henne neutral tills vidare.

Lilltess. Har jag nog släppt som ond tvilling, det går inte ihop sig i och med att cirkus (som jag trodde flaggade till lilltess som ond tvilling genom att rösta på henne) blev käkad av onda tvillingen.

Artline. Blev rejält ansatt av lobelia, men jag vet inte om jag törs ha henne god för det. Fick min röst i andra dl, då jag upplevde att hon ”ställde sig in” gentemot mig på ett knepigt vis.

Mirtai. Tror jag kan vara god alternativt onda tvillingen. Hon skulle inte ha lagt sista rösten på kollegan lobelia, det känns alldeles för vågat.

Myrten/snurrfian. Totalt ingenting att säga om henne.

FiaM. Samma som ovan. Känner mig helt lost!

fio. Med tanke på fios och lobelias snabba röster efter varandra, så vill jag nog inte ha fio i lyan. Men teoretiskt skulle hon förstås kunna vara onda tvillingen.

Nöjd nu @quarter4ever ?
ja :p
:)

Men @quarter4ever ! En tanke som slog mig nu när du skrev sådär om fio. Vad tror du om följande:

Fio är ond tvilling. Hon tror att jag är ulv. Jag lanserar en teori om att lobelia och cirkus är ulvar ihop efter att lobelia blivit lynchad (ok, det var inte så mycket teori utskrivet, men du fattar hur jag menar). Fio läser detta och tror "aha, ulven habina låtsas att cirkus är ond, då kan jag lugnt käka henne eftersom habina är ulv, då kan inte cirkus vara det"... :idea:

vilka riktar du dina ögon på idag?
Sitter fortfarande på mobilen och jag fixar inte avancerad lek.

Jag ser inte det du ser i fiam så jag vet inte.

Egentligen skulle jag vilja analysera:
FiaM: frågan är om en ulv hade skrivit så om cirkus som hon gjort.
Lilltess: frågan är om cirkus hade pekat ut en kollega så i första dl.
Fio: men även där. Hade cirkus pekat ut två kollegor?

Tillägg till mitt teoriinlägg. Jag har en svag, svag misstanke om en passande roll till Snurrfian. Om min misstanke stämmer, så skulle hon då vara på goda sidan. Men det är en så pass långsökt tanke att jag inte är på minsta vis säker på det.

Men @quarter4ever ! En tanke som slog mig nu när du skrev sådär om fio. Vad tror du om följande:

Fio är ond tvilling. Hon tror att jag är ulv. Jag lanserar en teori om att lobelia och cirkus är ulvar ihop efter att lobelia blivit lynchad (ok, det var inte så mycket teori utskrivet, men du fattar hur jag menar). Fio läser detta och tror "aha, ulven habina låtsas att cirkus är ond, då kan jag lugnt käka henne eftersom habina är ulv, då kan inte cirkus vara det"... :idea:
jo det är ju precis det jag funderar över :)

Nämen jag har väl samma tankar om FiaM och Snurrfian som Habina.. dvs noll och inget? Skulle gärna vilja se mer från framförallt snurrfian!

Fast det hade väl inte jag vetat om jag var ond tvilling? Dock hade nog mitt hämndbegär tagit över denna gången :rofl:
nä jag skrev inte att du i det tänkta scenariot skulle ha vetat, utan Fio tror att Habina är ulv....
Hämndbegär eller inte så borde man ju spela för sin sida i första hand?

Jaaa!! Det var precis därför jag röstade på Cirkus i DL 1 .. för att jag trodde hon var god (att äta) :devil:

Sitter fortfarande på mobilen och jag fixar inte avancerad lek.

Jag ser inte det du ser i fiam så jag vet inte.

Egentligen skulle jag vilja analysera:
FiaM: frågan är om en ulv hade skrivit så om cirkus som hon gjort.
Lilltess: frågan är om cirkus hade pekat ut en kollega så i första dl.
Fio: men även där. Hade cirkus pekat ut två kollegor?
Nyfiken fråga, vad är det jag har skrivit om cirkus som du reagerar på? :)

nä jag skrev inte att du i det tänkta scenariot skulle ha vetat, utan Fio tror att Habina är ulv....
Hämndbegär eller inte så borde man ju spela för sin sida i första hand?

Hade jag varit ond tvilling och misstänkte att Habina var ulv hade jag nog hållt käft idag!

Minns inte. Men mycket att hennes röst på den hon trodde var tvilling inte var skum.

cirkus är precis som Q en slipad spelare. Har aviserat dåligt om tid under helgen. Röstar på Lilltess dag 1 då hon anser att Lilltess är säker på hur käket fungerar för den onda tvillingen. Jag tycker att det är en helt ok teori för att vara första dagen men är nu lite nyfiken på om Lilltess är en som du kommer att fortsätta hålla ögonen på, @cirkus?

Då förstår jag. Jag hade ärligt talat inte en tanke på diskussionen om tvillingarna när jag skrev inlägget utan tyckte bara att själva teorin var ok då den inte var OT. :)

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka