Scandal (Ulvlek)

cirkus är precis som Q en slipad spelare. Har aviserat dåligt om tid under helgen. Röstar på Lilltess dag 1 då hon anser att Lilltess är säker på hur käket fungerar för den onda tvillingen. Jag tycker att det är en helt ok teori för att vara första dagen men är nu lite nyfiken på om Lilltess är en som du kommer att fortsätta hålla ögonen på, @cirkus?

Då förstår jag. Jag hade ärligt talat inte en tanke på diskussionen om tvillingarna när jag skrev inlägget utan tyckte bara att själva teorin var ok då den inte var OT. :)

Jag orkar inte gå igenom leken men fick du något svar från Cirkus om det? Eller hann hon bli käk? Med tanke på att Cirkus faktiskt röstade på sin ulvkollega Lobelia så kan det väl finnas en tanke i att hon även röstade på sin ulvkollega Lilltess?

gulp ska åka till bion om 10 minuterO_o
Denna gång är det inte lätt att rösta , ffa med så mycket tid kvar till DL:wtf:

Alltså jag vet inget alls, utan mer att en ev sista ulv känns svår att vaska fram idag :crazy:

Hade ju en tanke igår om FiaM och Lilltess såsom tvillingar, det stämmer med att Lilltess röstat 2 ggr på FiaM tex. FiaM har inte tagit upp så mycket av Lilltess alls heller förrens idag, vilket också skulle kunna stämma. Lilltess hakar snabbt på min fundering idag om Fio som en ev ond tvilling- vilket får mig att fundera på om det är för att styra bort misstankarna från sig själv helt enkelt? FiaM tycker jag har haft funderingar kring den onda tvillingen som också stärker den känslan och ffa ett resonemang kring att det kan vara bra att goda tänker på att onda tvillingen kan tänkas vilja offra sig för den onda sidan.
Så med det som hittills framkommit så är detta det enda spåret jag har av en ond idag, ska försöka kolla via mobilen precis innan bion startar för att se om något annat framkommer, kan dock inte garantera att jag hinner det så därför lägger jag min röst redan nu så jag inte riskerar att missa att rösta

quarter4ever röstar på Lilltess
då jag tror att hon kan vara onda tvillingen
( men det gör inte ont om hon råkar vara ulv istället )

Varför skulle Lilltess vilja rösta ut sin tvilling? @quarter4ever
Ja du för att visa de i lyan vem som är den goda tvillingen? Eller allra helst helt enkelt lyckas få ut den goda tvillingen i lynchen. Det skulle ju vara det bästa för den onda sidan att den goda tvillingen blev käk, då den onda blir kvar i leken men inte får käka, utan lyan kan göra det istället?

Ja du för att visa de i lyan vem som är den goda tvillingen? Eller allra helst helt enkelt lyckas få ut den goda tvillingen i lynchen. Det skulle ju vara det bästa för den onda sidan att den goda tvillingen blev käk, då den onda blir kvar i leken men inte får käka, utan lyan kan göra det istället?

Ok , ja det kan ju ligga nått i det! Egentligen borde jag lägga en säkerhetsröst snart.. börjar jobba kl 21 men har en del tid att göra det på jobbet innan 22.... får se hur jag gör!

gulp ska åka till bion om 10 minuterO_o
Denna gång är det inte lätt att rösta , ffa med så mycket tid kvar till DL:wtf:

Alltså jag vet inget alls, utan mer att en ev sista ulv känns svår att vaska fram idag :crazy:

Hade ju en tanke igår om FiaM och Lilltess såsom tvillingar, det stämmer med att Lilltess röstat 2 ggr på FiaM tex. FiaM har inte tagit upp så mycket av Lilltess alls heller förrens idag, vilket också skulle kunna stämma. Lilltess hakar snabbt på min fundering idag om Fio som en ev ond tvilling- vilket får mig att fundera på om det är för att styra bort misstankarna från sig själv helt enkelt? FiaM tycker jag har haft funderingar kring den onda tvillingen som också stärker den känslan och ffa ett resonemang kring att det kan vara bra att goda tänker på att onda tvillingen kan tänkas vilja offra sig för den onda sidan.
Så med det som hittills framkommit så är detta det enda spåret jag har av en ond idag, ska försöka kolla via mobilen precis innan bion startar för att se om något annat framkommer, kan dock inte garantera att jag hinner det så därför lägger jag min röst redan nu så jag inte riskerar att missa att rösta

quarter4ever röstar på Lilltess
då jag tror att hon kan vara onda tvillingen
( men det gör inte ont om hon råkar vara ulv istället )

Om vi tänker bort tvillingen. Tror du fortfarande hon är ond då?

Hade de varit tvillingar så tror jag fia hade varit mer diskret

Jag orkar inte gå igenom leken men fick du något svar från Cirkus om det? Eller hann hon bli käk? Med tanke på att Cirkus faktiskt röstade på sin ulvkollega Lobelia så kan det väl finnas en tanke i att hon även röstade på sin ulvkollega Lilltess?
Cirkus svarade q strax efter midnatt att hon inte släppt Lilltess än.
Det gör det svårt, skrev hon det för att rikta misstankar mot en god eller för att skydda en ond? Samtidigt skulle det kunna passa in med Lilltess som ond tvilling då cirkus blev käkad.
Jag känner mest att jag inte har någon aning om något för tillfället! :arghh:

Det gör det svårt, skrev hon det för att rikta misstankar mot en god eller för att skydda en ond? Samtidigt skulle det kunna passa in med Lilltess som ond tvilling då cirkus blev käkad.

Hmm tycker det lutar väldigt mkt åt att Lilltess kan vara ond tvilling, alltså både ditt och Q´s inlägg här! Får läsa lite själv om det känner jag!

Det är möjligt att Lilltess är ond men jag är nojig över att vi kanske lynchar en god för det är för mycket fokus på tvillingen.

Fast kom vi inte fram till tidigare att det faktum att cirkus käkades talade emot lilltess som ond tvilling? :confused:

Det är möjligt att Lilltess är ond men jag är nojig över att vi kanske lynchar en god för det är för mycket fokus på tvillingen.

Hmm jo, men har du något annat alternativ? Verkar som folk håller sig undan nu för att komma instormande precis innan DL!

Nu är jag tillbaka hemma, surf hade jag visserligen på tåget men min telefon verkar inte komma överens med buke av någon anledning, ständigt hackande och låste sig :cautious: Jag har åtminstone fått gosa med min systerdotter i två dagar nu :love: Hon är tre veckor nu och alldeles alldeles underbar! :love:

Men för att försöka bidra till leken, toppenbra av den onda spionen att käka en ulv, :up: Men om det nu bara är en ulv och en ond spion kvar så är det väldigt många som känns skumma med bara tv roller att besätta... :cautious:
Med tanke på att Cirkus och Lobelia var ulvar båda två så förstår jag misstanken att även lilltess skulle kunna vara ond, men om hon nu skulle vara den onda tvillingen så borde hon väl inte ha käkat Cirkus? Men hon skulle kunna vara ulv åtminstone.

Q verkar vrida och vända och fundera, nu säger det egentligen ingenting om hennes roll, hon vrider och vänder alltid på allt.

Mirtai röstade jag på igår, fullständigt i tidsnöd och ofokuserat det erkänner jag rakt av, men jag tyckte att hennes röst på artline var knepig och utan något mer än en magkänsla eller kanske en allergisk reaktion till att någon lägger en röst på någon för att den snurrar till det. :p

Jag ska kika vidare och fortsätta utveckla min tankar!

Fio känns så ulvig så att jag börjar tro att hon är supergod, jag skulle även vilja sätta artline åt det godare hållet för att hon verkar resonera vettigt och dessutom försöker styra in tankarna på den kvarvarande ulven istället för att som en ulv skulle göra låta oss jaga den onda tvillingen.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka