Scandal (Ulvlek)

ok så du finner röstarna på Artline mest skumma idag ? ( varför ?)

Nej.
Jag tycker att de var fullkomligt normala i det läget när dom kom. Jag tyckte ju själv att hon var rätt så skum. Det som talar för Artline nu är ju att Lobelia ändrade sin röst till henne - det hade väl varit onödigt om de sitter i lyan.

Nej.
Jag tycker att de var fullkomligt normala i det läget när dom kom. Jag tyckte ju själv att hon var rätt så skum. Det som talar för Artline nu är ju att Lobelia ändrade sin röst till henne - det hade väl varit onödigt om de sitter i lyan.
å andra sidan så kan ju Lobelia ha hunnit uppfatta detta? och försökt att skapa ett bra alibi åt Artline?

å andra sidan så kan ju Lobelia ha hunnit uppfatta detta? och försökt att skapa ett bra alibi åt Artline?

Rimligtvis borde hon ha hunnit uppfatta det så det är absolut en möjlighet. Jag har inte riktigt tänkt så mycket på det scenariot. Men jaa...så kan det vara om hon ändå trodde hon var körd så kunde hon ju lika gärna försöka få till ett alibi.

Rimligtvis borde hon ha hunnit uppfatta det så det är absolut en möjlighet. Jag har inte riktigt tänkt så mycket på det scenariot. Men jaa...så kan det vara om hon ändå trodde hon var körd så kunde hon ju lika gärna försöka få till ett alibi.
jag utesluter inget tänkbart scenario just nu... imorgon bör det bli en mycket upplysande dag som jag ser det iaf :)

Jag tycker att det mest roande inför morgondagen faktiskt är att se i
Om den onda tvillingen lyckas käka en
Lyakamrat :D eller i det näst bästa scenariot lyckas käka en god som har beskydd ;) Jaja den som lever få se :D

UPPDATERING
latest

Tom Larsen

Anklagad för att ha skjutit presidentens son. Gör sitt bästa för att få vara kvar, men Cyrus bestämmer sig för att sparka honom.
cirkus var Tom Larsen, ulv

DagDL 22.00

Hoppsan - det var värsten! :laugh::laugh:

Skönt faktiskt att åka nu för idag ska jag köra hem till Stockholm och det kommer inte gå fort

DL 2
20:49 cirkus röstar på Lobelia
21:10 Habina röstar på Artline
21:13 fio röstar på Mirtai
21:31 Lilltess röstar på FiaM

21:43 Mirtai röstar på Artline
21.52 Lobelia röstar på FiaM
21.57 quarter4ever röstar på Lobelia
21.57 Snurrfian röstar på Mirtai
21.57 FiaM röstar på Lobelia
21.58 Artline röstar på FiaM
21.59 Mirtai ändrar röst till Lobelia
22.00 Lobelia ändrar röst till Artline

Artline: 2
Lobelia: 4
Mirtai: 2
FiaM: 2

Mirtai
: Med tanke på gårdagens röstning så känns det ganska osannolikt att hon skulle vara ulv.
quarter4ever: jag tycker hon känns annorlunda i denna leken. Det känns som hon verkligen letar och jag tror inte hon som ulv hade pekat ut lobelia på det sättet.
Habina: Visst hennes röst på mig igår var konstig men samtidigt så hade hon bråttom och ville inte ta ställning så jag kan förstå henne. Det som talar för att hon är god är att hon misstänkte ett samband mellan lobelia och cirkus. Tror inte att en ulv hade pekat ut en kollega så.

Fio: Då är frågan hur man ska tolka inlägget där cirkus tyckte förstadags rösterna på henne var skumma. Nu "misstänkte" inte cirkus fio men frågan är om hon skulle ha uppmärksammat två kollegor så? Säger kanske inte så mycket om fios roll.
FiaM: Igår hade jag egentligen velat rösta på Cirkus men min röst hamnade på fia för hon hade röster och jag ville rädda mig själv (jag såg Lobelia rösterna för sent och hade ingen bra motivering till lobelia). Så frågan är vad Fias kommentar om cirkus betyder idag. Tveksamt om en ulv hade viljat sammankoppla med en kollega sådär. Så hon kanske är en förvirrad god? Jag vet inte.

Lilltess och snurrfian får jag återkomma med. Jag ska iväg nu och kommer hem ikväll.

1 Blacksmithfarm bybo

2 quarter4ever det är jag :D

3 cirkus har haft lite tidsbrist, röstade därför tidigt igår på Lilltess. Påpekar för Fio att det finns en hake med tvillingarna att de förlorar sina förmågor om en av dem dör. Tycker att Habina har en märklig röstmotivering på mig igår, men tycker ändå den är förståelig ( förklädd BOP) verkar inte tycka att jag direkt är oroad över att ulvarna ska få för lite käk. Noterar BSFa kommentar om att det är läskigt att tycka som mig. Röstar sedan på Lilltess för att hon verkade så säker på hur den onda tvillingens käkande fungerar. Tycker därmed att det kan vara troligt att Lilltess ÄR den onda tvillingen, eller en ulv. ”hytter” lite med fingret åt Fios röstmotivering igår och tycker idag att det är lite ”sådär” att få en röst pga sin tidsbrist igår. Men förlåter Fio, då hon kan vara ringrostig. Reagerar starkt på Fios och Lobelias sena röster på henne,ffa Lobelias röst- och jag kan tycka att hon har en poäng i det hon funderar över, att de kan ha lagt upp cirkus till lottning, för precis samma fundering har jag haft att om TLV kommit in så kunde hon ju troligt kanske lagt en röst på cirkus( eller FiaM) i det läget för att rädda sig själv. Sedan har jag en annan tanke att det är rena alibiröster på Cirkus, om hon nu är ond, från övriga lyamedlemmar, men då är det ju ganska vågat iom att TLV inte röstat än, och hade mycket väl kunnat rösta på cirkus. Den eviga frågan om vad/hur/när ulvar röstar kan bara besvaras med : i princip hur som helst … så man kan bara försöka vända och vrida på allt för att utifrån det sedan kunna sålla bort det som inte stämmer.
Som vanligt är det jättesvårt att veta vart man har cirkus, men än så länge har jag iaf inga ondvibbar av henne

Tillägg: hinner se att hon kommer med ett inlägg precis innan jag postar detta, där hon fortsätter att misstänka Lobelia starkt, men håller det för troligt att Fio kan vara god. Hon verkar inte tro att de är ulvar ihop, onödigt att gå ihop så när de hade TLV på väg ut ändå

Nyfiken på hur du tänker runt ev alibiröster nu när vi har delar av facit?

ja du uppenbarligen var det så att Lobelia la en alibiröst å cirkus iaf.
Vad man ska tro om Fio är ju mer svårbedömt- är det verkligen så att hon med är i lyan?

Jag är beredd att hålla Fio som lite mindre trolig som ond baserat på det. Men å andra sidan, med Lobelia och Cirkus i lyan kan man inte utesluta något alls :banghead:

DL 2
20:49 cirkus röstar på Lobelia
21:10 Habina röstar på Artline
21:13 fio röstar på Mirtai
21:31 Lilltess röstar på FiaM

21:43 Mirtai röstar på Artline
21.52 Lobelia röstar på FiaM
21.57 quarter4ever röstar på Lobelia
21.57 Snurrfian röstar på Mirtai
21.57 FiaM röstar på Lobelia
21.58 Artline röstar på FiaM
21.59 Mirtai ändrar röst till Lobelia
22.00 Lobelia ändrar röst till Artline

Artline: 2
Lobelia: 4
Mirtai: 2
FiaM: 2

Mirtai
: Med tanke på gårdagens röstning så känns det ganska osannolikt att hon skulle vara ulv.
quarter4ever: jag tycker hon känns annorlunda i denna leken. Det känns som hon verkligen letar och jag tror inte hon som ulv hade pekat ut lobelia på det sättet.
Habina: Visst hennes röst på mig igår var konstig men samtidigt så hade hon bråttom och ville inte ta ställning så jag kan förstå henne. Det som talar för att hon är god är att hon misstänkte ett samband mellan lobelia och cirkus. Tror inte att en ulv hade pekat ut en kollega så.

Fio: Då är frågan hur man ska tolka inlägget där cirkus tyckte förstadags rösterna på henne var skumma. Nu "misstänkte" inte cirkus fio men frågan är om hon skulle ha uppmärksammat två kollegor så? Säger kanske inte så mycket om fios roll.
FiaM: Igår hade jag egentligen velat rösta på Cirkus men min röst hamnade på fia för hon hade röster och jag ville rädda mig själv (jag såg Lobelia rösterna för sent och hade ingen bra motivering till lobelia). Så frågan är vad Fias kommentar om cirkus betyder idag. Tveksamt om en ulv hade viljat sammankoppla med en kollega sådär. Så hon kanske är en förvirrad god? Jag vet inte.

Lilltess och snurrfian får jag återkomma med. Jag ska iväg nu och kommer hem ikväll.

Lilltess: Undrar om Cirkus verkligen hade pekat ut kollega så inför första DL. Men det kan vara alibi och cirkus inte trodde några fler skulle hänga på men det känns ändå inte som de var i samma lag. Men jag skulle behöva läsa igenom hennes inlägg men hinner inte nu.

Snurrfian:Henne har jag också dålig koll på. Röstar på Mirtai igår för rösten på mig var skum. Men undrar om inte Habinas röst på mig var konstigare? Men nu tror jag varken Habina eller M är ulvar.

NU ska jag iväg :angel::D

Jag är beredd att hålla Fio som lite mindre trolig som ond baserat på det. Men å andra sidan, med Lobelia och Cirkus i lyan kan man inte utesluta något alls :banghead:
Nä det är sant!
Det finns ju iaf en person som vet något om någon idag om någon, den goda tvillingen har ju fått sia inatt.
Om det nu inte var just cirkus hon siade förstås?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka