Schabrak som ligger helt still

Jag hade bara Mias och Equiline till min, klippte alltid bort kardborren , låg stilla under alla sadlar jag provade. Har provat Eskadron, Equestrian Stockholm, Cavalleria Toscana, Hermes, Kentucky, Alequi, Kingsland... Alla har legat stilla med olika sadlar på olika hästar. Så passar sadeln spelar det nog ingen större roll vilket schabrak du har😊
 
Jag har flera olika le Mieux och är jättenöjd med passformen - och har inte heller sett någon anledning att köpa de med kuddar. Jag köper inga andra schabrak sedan några år tillbaka.
 
Jag hade bara Mias och Equiline till min, klippte alltid bort kardborren , låg stilla under alla sadlar jag provade. Har provat Eskadron, Equestrian Stockholm, Cavalleria Toscana, Hermes, Kentucky, Alequi, Kingsland... Alla har legat stilla med olika sadlar på olika hästar. Så passar sadeln spelar det nog ingen större roll vilket schabrak du har😊
Det dtämmer säkert för vissa, men i mitt fall är det helt uppenbart att olika schabrak ligger olika bra. Vissa rör sig inte en mm och andra blir sladdriga och glider bak.
 
Är inte Eskadron rätt små? Eller har jag bara fått för mig det? 🙈
Jag tycker att Eskadron är gigantiska. Särskilt till min sadel med korta kåpor. Kunde heller aldrig ha Eskadrons dressyrschabrak i full på ponnierna för de såg ut som täcken🙈. Ska sälja det enda Eskadron jag har just för att det är så stort. Ursnyggt och med underbar kvalité är det dock.
 
Jag tycker att Eskadron är gigantiska. Särskilt till min sadel med korta kåpor. Kunde heller aldrig ha Eskadrons dressyrschabrak i full på ponnierna för de såg ut som täcken🙈. Ska sälja det enda Eskadron jag har just för att det är så stort. Ursnyggt och med underbar kvalité är det dock.
Samma på min grova d-ponny som ändå hade 17" sadel. Jag lyckades hitta cob Eskadron-schabrak om jag beställde från Tyskland. De var perfekta till honom!
Men han kunde ha full i Mias, ANKY, Eurostar etc.

De Eskadron jag har nu till storhästen är stora öht. De är inte kaos-mycket längre över ryggen än Mias etc. Men de går ner otroligt mkt längre på sidorna. Ponnyn hade drunknat i dem.
Har elever som har stooora hästar. De har ofta Eskadron och Equiline. De är också de schabrak som är störst i min samling.
 
Jag tycker att Eskadron är gigantiska. Särskilt till min sadel med korta kåpor. Kunde heller aldrig ha Eskadrons dressyrschabrak i full på ponnierna för de såg ut som täcken🙈. Ska sälja det enda Eskadron jag har just för att det är så stort. Ursnyggt och med underbar kvalité är det dock.
Okej, jag blandar säkert ihop med något annat märke då... 🙈 😅
 
Kan uppdatera tråden, köpte nyligen ett Le Mieux som jag använde igår för första gången. SÅ nöjd! Älskar att de har små hällor för sadelgjordsstropparna! Jag köpte en variant med korta remmar fram men spände inte fast schabraket, det rörde sig inte en millimeter😍
 

Liknande trådar

Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 959
Senast: kurakosz
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 167
Senast: Åsa A
·
Utrustning Har aldrig haft liknande problem, inte heller med denna sadeln tidigare. Men så har vi inte galopperat så värst mycket/framåt heller :p...
Svar
13
· Visningar
2 890
Utrustning Har kört fast totalt när det gäller hoppsadel till min häst. Han har en ganska hög manke och rak rygg. Har testat diverse sadlar det...
Svar
5
· Visningar
3 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp