Schabrak-tråden

Jag köpte två schabrak från eskadron idag och upptäckte att de har inneröglor för sadelgjordsstropparna! Har alla från E så eller är det bara vissa modeller?
Inneröglor är typ det bästa som finns på schabrak så jag blev väldigt nöjd😁
Jag fattar inte vart eller hur inneröglor ska fästas. Försökte hitta bilder men det gjorde mig inte klokare :confused:
 
Jag fattar inte vart eller hur inneröglor ska fästas. Försökte hitta bilder men det gjorde mig inte klokare :confused:
Man trär sadelgjordsstropparna genom små öglor istället för det vanliga bandet längst ner på schabraket. Öglorna är ungefär lika breda som en stropp så schabraket kan inte glida😊
Det finns ett vanligt band, men innanför finns dessa små.
 
Man trär sadelgjordsstropparna genom små öglor istället för det vanliga bandet längst ner på schabraket. Öglorna är ungefär lika breda som en stropp så schabraket kan inte glida😊
Det finns ett vanligt band, men innanför finns dessa små.
Ah då är jag med. Min hjärna tänkte längst upp på schabraket och då kunde jag inte begripa hur nått på insidan skulle vara så bra :D
 
Jag köpte två schabrak från eskadron idag och upptäckte att de har inneröglor för sadelgjordsstropparna! Har alla från E så eller är det bara vissa modeller?
Inneröglor är typ det bästa som finns på schabrak så jag blev väldigt nöjd😁
Tror det bare er de dyreste dressur sjabrakene som har det.
 
Så jeg er over normalt interessert i sjabraker, og når jeg ryddet i dag for å få plass til alle 🙈 så tok jeg noen bilder på dem...
Så her er mine Lemieux sjabraker
20220704_105052.jpg
 
Förbannat också! 😫

Hade belagt mig själv med köpstopp av hästgrejer i SYNNERHET schabrak och vad ser jag!? Jo! Att sabla ES släppte deras purple white edge idag vilket utlöste helkroppsklåda av abstinens och grava habegär hos mig och livliga fantasier om hur snyggt det skulle sitta på min mörkbruna häst. Var ju tvungen att klicka hem ett schabrak...och matchande huva. Och när jag liks höll på och loppet så att säga redan var kört med allt vad avhållsamhet heter så fick deras Emerald (med machande huva) också hänga med på mitt återfall.

Nån som vill starta en Anonyma Schabraknarkomaner tillsammans?
 
Förbannat också! 😫

Hade belagt mig själv med köpstopp av hästgrejer i SYNNERHET schabrak och vad ser jag!? Jo! Att sabla ES släppte deras purple white edge idag vilket utlöste helkroppsklåda av abstinens och grava habegär hos mig och livliga fantasier om hur snyggt det skulle sitta på min mörkbruna häst. Var ju tvungen att klicka hem ett schabrak...och matchande huva. Och när jag liks höll på och loppet så att säga redan var kört med allt vad avhållsamhet heter så fick deras Emerald (med machande huva) också hänga med på mitt återfall.

Nån som vill starta en Anonyma Schabraknarkomaner tillsammans?
Har dedär Purple schabraket och det är ännu finare IRL! 🥰

Du har en amerikansk Saddle pads Anonymous på Facebook! Är du med där? Det är helt sjukt vad folk betalar för begagnade schabrak och hur många man har i sina samlingar. Vi ligger låååångt efter 😂😅 det är alltså fulla rum med vara schabrak.
 
Har dedär Purple schabraket och det är ännu finare IRL! 🥰

Du har en amerikansk Saddle pads Anonymous på Facebook! Är du med där? Det är helt sjukt vad folk betalar för begagnade schabrak och hur många man har i sina samlingar. Vi ligger låååångt efter 😂😅 det är alltså fulla rum med vara schabrak.

Oj jäklar! Då kanske jag inte behöver ha så mkt ångest med andra ord 😅 Verkligen helt sinnes, en stallkompis sålde för några år sen ett schabrak för ca 5' till nån i Holland.
 
Oj jäklar! Då kanske jag inte behöver ha så mkt ångest med andra ord 😅 Verkligen helt sinnes, en stallkompis sålde för några år sen ett schabrak för ca 5' till nån i Holland.
Helt ärligt så är mitt föl finansierat typ enbart på PS schabrak jag sålt utomlands 🫣 de har lite för mkt pengar att spendera 😂

Vi ligger i lä jämfört med amerikanarna som VERKLIGEN samlar. Helt sjukt. Det är nog inget konstigt att ha köpt schabrak till sin samling för runt 70-100.000 SEK 😂😂🥰
 
Helt ärligt så är mitt föl finansierat typ enbart på PS schabrak jag sålt utomlands 🫣 de har lite för mkt pengar att spendera 😂

Vi ligger i lä jämfört med amerikanarna som VERKLIGEN samlar. Helt sjukt. Det är nog inget konstigt att ha köpt schabrak till sin samling för runt 70-100.000 SEK 😂😂🥰

Har inte riktigt tagit steget att sälja utomlands ännu. Tycker det verkar lite meckigt, men å andra sidan kan man ju verkligen tjäna en ordentlig slant om man råkar sitta på några åtråvärda "unicorns" 🤑
 
Har inte riktigt tagit steget att sälja utomlands ännu. Tycker det verkar lite meckigt, men å andra sidan kan man ju verkligen tjäna en ordentlig slant om man råkar sitta på några åtråvärda "unicorns" 🤑
Det är inte alls meckigt!😀 Paypal och sen skickar du med posten bara. Jag hade lite svårt att förstå hur adresserna var uppbyggda men alla som köper är hjälpsamma så man reder vad som är vad i alla siffror och delstater😂

Vi är tre stycken som har skickat mycket till Tyskland, USA, GB, Nederländerna, Kanada, Australien, Frankrike.. en gång har det krånglat. Ett paket som försvann i USA med ett schabrak jag sålt för 2500kr. Jag ville inte krångla så betalade tillbaka pengarna till köparen. Hade ju själv inte lagt ut så mycket på schabraket iallafall.

Om du vill får du skicka pm med vad för ps schabrak du har, om det är nått av dem du kan få bra betalt för 😃 det är kanske 5 färger man betalar väldigt mycket för. Marknaden dog ut lite, ett tag var det vansinne och folk betalade hur mkt som helst vara de va PS och nått år gammalt.
 
Förbannat också! 😫

Hade belagt mig själv med köpstopp av hästgrejer i SYNNERHET schabrak och vad ser jag!? Jo! Att sabla ES släppte deras purple white edge idag vilket utlöste helkroppsklåda av abstinens och grava habegär hos mig och livliga fantasier om hur snyggt det skulle sitta på min mörkbruna häst. Var ju tvungen att klicka hem ett schabrak...och matchande huva. Och när jag liks höll på och loppet så att säga redan var kört med allt vad avhållsamhet heter så fick deras Emerald (med machande huva) också hänga med på mitt återfall.

Nån som vill starta en Anonyma Schabraknarkomaner tillsammans?

Jag väntar på att evening haze kommer på rean. Inte för att jag ska köpa nåt, men….
 

Liknande trådar

Utrustning Vart har ni köpt era galgar till schabrak och stövlar?
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Boomshaklak
·
Kultur Miraklet i Gullspång finns på svtplay. Ni som har sett den, vad tycker ni? Har ni några teorier? :nailbiting: Vad är er teori om...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 349
Senast: Rosett
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 965
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
362
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp