Schabrak-tråden

Och äntligen kom mina två schabrak jag köpt begagnat för inga pengar alls nästan. Bara 2,5 vecka tog det för PostNord att leverera…
Är mycket nöjd. Fina vardagsschabrak för mig som bor och rider mitt i skogen där ingen ser mig. Känns så fånigt (och slöseri med pengar) att köpa dyra schabrak när ändå ingen ser dom 😅
Har typ 3 st finschabrak som jag använder på träning.
Ett gammalt Equito, marinblått med spets och ett grått med glitterstenar av okänt märke.
Ska försöka sälja av de schabrak som blir för stora för nya hästen. Till min förra letade jag alltid efter så stora schabrak som möjligt, min nya drunknar i dem!
 

Bifogade filer

  • CD9439D3-310B-46C4-8B29-6824634619DA.jpeg
    CD9439D3-310B-46C4-8B29-6824634619DA.jpeg
    459,1 KB · Visningar: 92
Förbannat också! 😫

Hade belagt mig själv med köpstopp av hästgrejer i SYNNERHET schabrak och vad ser jag!? Jo! Att sabla ES släppte deras purple white edge idag vilket utlöste helkroppsklåda av abstinens och grava habegär hos mig och livliga fantasier om hur snyggt det skulle sitta på min mörkbruna häst. Var ju tvungen att klicka hem ett schabrak...och matchande huva. Och när jag liks höll på och loppet så att säga redan var kört med allt vad avhållsamhet heter så fick deras Emerald (med machande huva) också hänga med på mitt återfall.

Nån som vill starta en Anonyma Schabraknarkomaner tillsammans?
Den vill jag åxå ha. Känner att det är tur att jag inte har råd. Får se när jag får pengar, om den finns kvar då.

Jag går gärna med i anonyma Shabrak narkomaner. Har inte så många men jag känner ett starkt beroende och ett stort behov. Tack och lov så är jag inte gjord av pengar.
 
Förbannat också! 😫

Hade belagt mig själv med köpstopp av hästgrejer i SYNNERHET schabrak och vad ser jag!? Jo! Att sabla ES släppte deras purple white edge idag vilket utlöste helkroppsklåda av abstinens och grava habegär hos mig och livliga fantasier om hur snyggt det skulle sitta på min mörkbruna häst. Var ju tvungen att klicka hem ett schabrak...och matchande huva. Och när jag liks höll på och loppet så att säga redan var kört med allt vad avhållsamhet heter så fick deras Emerald (med machande huva) också hänga med på mitt återfall.

Nån som vill starta en Anonyma Schabraknarkomaner tillsammans?
Jeg er med!!
Jeg er med i gruppen saddle pad addicts with friendly admins på fb, for saddle pad anonymous gruppen ble for aggressiv for meg. (Begge er startet opp av Australiere).

En egen skandinavisk hadde vært supert!!
 
Jeg sitter forresten og venter på 2 sjabrak fra Eskadron.... et fra Horze, som fucket up så utrolig at de nå har ordnet så jeg får det tilsendt fra eskadron selv... for de klarer tydeligvis ikke å bestille ponni dressur, og få det pakket og sendt til riktig person... og et fra Hypostore, som jeg håper jeg kan hente i morgen uten at det koster meg skjorta i import. Begge er grønne :D Jeg har mistet tellingen på hvor mange sjabrak jeg har nå, men det er nærmere 40 enn 30.... men, jeg kommer ikke til å ha råd til å bruke penger på sånne ting når jeg kjøper Haffisen jeg ønsker meg... så nå har jeg hvertfall for resten av livet...
 
Jag har extremt mycket schabrak, slutade räkna när jag var uppe i drygt 80, men nu har jag sålt av lite. Sålde många Equiline, de är bra men jag gillar inte den vita undersidan, dels pga vit och sen föredrar jag nåt slags funktionsmaterial.

Om andan faller på ska jag fota samlingen nån dag.
 
I vintras sålde jag bort typ 20 schabrak för att jag hade alldeles för många. Skulle absolut inte köpa en massa fler. Ja ja det gick som det gick. Har dock mest köpt Mias (svarta, marin, grått, plommon) för mina vita hästar verka fälla hela tiden och i PS/ES fastnar håren nåt otroligt. Mias är bara att borsta av superlätt. Behöll ES Parisian Blue och så har jag Mauve och Turkos från PS. Ett E-logga i latte som jag gillar passformen mycket men undersidan är hopplös.

Fyndade ett vitt Equiline på Hööks idag, 30% och så ytterligare 20%. Tycker att schabrak för 1500 är helt bisarrt! Men blir fint till tävling när (om) jag får rida I frack

received_410340174352368.jpeg
 
Ångrar att jag började kolla i den här tråden... villhöverbegäret har inte blivit mindre om man säger så :cautious:
samma här, som en nykter schabrakoman så har det inte varit nyttigt för mig. Inbillar mig att vi inte behöver fler schabrak än vad vi använder....med det sagt så varför behöver man ha ett schabrak mer än en dag? Och hur många ridpass tar man på ett år :angel: 🤫
Tur man ska gå runt och pilla på alla fina schabrak denna veckan på Falsterbo Horseshow, kanske en del av begäret stillas
 

Liknande trådar

Utrustning Vart har ni köpt era galgar till schabrak och stövlar?
Svar
5
· Visningar
538
Senast: Boomshaklak
·
Kultur Miraklet i Gullspång finns på svtplay. Ni som har sett den, vad tycker ni? Har ni några teorier? :nailbiting: Vad är er teori om...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 716
Senast: Rosett
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 998
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp