Schabrak-tråden

samma här, som en nykter schabrakoman så har det inte varit nyttigt för mig. Inbillar mig att vi inte behöver fler schabrak än vad vi använder....med det sagt så varför behöver man ha ett schabrak mer än en dag? Och hur många ridpass tar man på ett år :angel: 🤫
Tur man ska gå runt och pilla på alla fina schabrak denna veckan på Falsterbo Horseshow, kanske en del av begäret stillas
När jag vinner på lotto :angel::D





Fast jag vinner aldrig och det kanske är tur egentligen :p
 
Jag har främst ES schabrak. Det enda negativa är att pälsen verkligen fastnar i dem på undersidan.

Dottern har ett equiline octagon och kingsland också. De är också bra.
Har en vojlock från Mias som är bra med.
 
Jeg har funnet ut, etter flere år med utprøving, at har du en hårete fluff av en hest så er sjabrak I ren bomull, uten fancy pusting, det som er enklest å få fjernet hår av... men hårete fluff har også lettere for å få gnag av dem... og det er utrolig mange sjabrak som har en kraftig søm bak på kanten av sjabraken der kantband stoffet festes i hverandre.
Så jeg måtte ofre en Kingsland sjabrak når fluffen gikk fra hårete til mindre hårete. Og hadde jeg ikke hatt gode teknikker på å fjerne hår, så hadde det vært RIP til det sjabraken.
Skjønner ikke hvorfor de må lage den sømmen så klønete, når det tydeligvis går å ikke gjøre det.
Jeg dro fram alle sjabrakene mine i vinter for å finne den med minst søm.
 
Jag kan låta meddela att det går att hålla i pengarna därinne. Men det var svårt, det gjorde ont och nu sitter jag här hemma med svår ånger och vill åka dit igen imorgon och köpa minst tre stycken 😂
Å nej! Omvänd shoppingånger! Måste vara otroligt vanligt och få pratar om det :cry: jag har planerat för att inte få så starka symptom genom att planera in att åka dit både idag OCH imorgon :idea::angel:
 
Jag kan låta meddela att det går att hålla i pengarna därinne. Men det var svårt, det gjorde ont och nu sitter jag här hemma med svår ånger och vill åka dit igen imorgon och köpa minst tre stycken 😂
jag har försökt övertyga lite vänner att vi kan köpa 3 st ihop, behöver inte 3 st till och vill egentligen inte lägga 900kr på fler schabrak :angel:
 
Ja, fyndade ett idag som kostat 999kr, köpte det för 399kr
ps.jpg
 
När min gamla häst levde använde jag nästan uteslutande vojlock och tyckte det var snyggast menä nej det tycker jag då inte längre som hamnat liiite i schabrak"träsket" haha inte minst pga en typ märkesnörd till stallkompis. Men jag har (förutom ickemärken då) ett rött Pessoa, ett mörkblå/marin PS och två ES; morroccan blue jag nästan jagade ihjäl mig efter haha och pink pearl :). Är lite (inte så lite eg haha) sugen på ES orchid bloom och lavendel :).
 
När min gamla häst levde använde jag nästan uteslutande vojlock och tyckte det var snyggast menä nej det tycker jag då inte längre som hamnat liiite i schabrak"träsket" haha inte minst pga en typ märkesnörd till stallkompis. Men jag har (förutom ickemärken då) ett rött Pessoa, ett mörkblå/marin PS och två ES; morroccan blue jag nästan jagade ihjäl mig efter haha och pink pearl :). Är lite (inte så lite eg haha) sugen på ES orchid bloom och lavendel :).
Morrocan blue är så fint! Jag har ett sånt hoppschabrak, som tyvärr inte används så ofta eftersom jag nästan alltid rider i dressyrsadeln..
 
När min gamla häst levde använde jag nästan uteslutande vojlock och tyckte det var snyggast menä nej det tycker jag då inte längre som hamnat liiite i schabrak"träsket" haha inte minst pga en typ märkesnörd till stallkompis. Men jag har (förutom ickemärken då) ett rött Pessoa, ett mörkblå/marin PS och två ES; morroccan blue jag nästan jagade ihjäl mig efter haha och pink pearl :). Är lite (inte så lite eg haha) sugen på ES orchid bloom och lavendel :).
Jeg skulle så gjerne hatt Moroccan blue, men når jeg hadde bestemt meg for å kjøpe, så var salget over og de sluttet å selge fargen. :cry:
 
81CA1E5A-6F87-4101-A26E-31C5FBA8AF7E.jpeg

Här är min fina schabraksamling. Tycker jag har jobbat på bra med tanke på att jag inte ägde ett enda schabrak för ett år sedan :angel: eftersom jag blev med dressyrsadel förra veckan ska typ alla hoppschabrak säljas. Sambon börjar ångra att han sa att det var ok att ha vårt förråd i källaren som min privata sadelkammare:o
 

Liknande trådar

Utrustning Vart har ni köpt era galgar till schabrak och stövlar?
Svar
5
· Visningar
538
Senast: Boomshaklak
·
Kultur Miraklet i Gullspång finns på svtplay. Ni som har sett den, vad tycker ni? Har ni några teorier? :nailbiting: Vad är er teori om...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 712
Senast: Rosett
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 998
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp