tezz

Trådstartare
Ska köpa ett nytt schabrak imorgon, någon som har nått bra tips?
Tävlar litegrann, så det får gärna vara lite finare, inte så dyrt att jag blir ruinerad bara ;)
Runt 300-400 nånstans får det kosta, helst inte dyrare :smirk: det ska va någorlunda kvalité på det också, så att inte färgen typ bleknar i första tvätten liksom...

Sv: Schabrak?

Mia´s är fina. Du kan få dom i de färgkombinationer du vill, går att få i väldigt många olika färger och finns i olika storlekar och utföranden.
De kostar 280:- tror jag, håller form och färg väldigt bra trots Många tvättar. De är i längden prisvärda och av mycket trevlig kvalité. Ligger dessutom riktigt bra också.

Equilines är jätte fina från början men jag har sett flera som bleknat efter tvätt. Och då ligger nypriset i regel på 500:- och uppåt (dock beroende på i vilket utförande du vill ha det i samt inköpsstället.)

Som LO skrev finns Mia´s schabraken på www.lillhastenistav.se

Jacson schabraken är av väldigt bra kvalitet och har bra passform. De kostar inte mer än 169 kr på Grann
gården. De håller färgen bra också.

Jag gillar både Jacson och H**ks shabrak. Köpte ett ljusgrått med "vågmönster" och en kudde fram på H**ks för typ 200 spänn eller något sånt. Det är superbra! Kolla på hemsidan. Det heter "Stropplöst shabrak Allround"

www.hooks.se

Senast ändrad av en moderator:

Finns dom på granngården? :) Ska nämligen förbi där imorrn, får checka om dom finns där då.
Har hört mycket bra om mias schabrak annars, men det blir så himla krångligt och dyrt i och med att man måste beställa... :crazy:
Angående hööks, så beställde jag nyss grejer därifrån, och orkar inte beställa en gång till :angel: Sen vet jag inte om kvalitén är så mycket att hurra för heller... :smirk:

Vilken färg tycker ni förresten skulle va snyggt till en mörkbrun häst med svart utrustning, när man tävlar hoppning?
Mörkblått kanske? Eller? :confused:

Nej, köp inte schabrak från Hööks vad du än gör! De är blir groteskt fula efter två tvättar!

Mia´s :bow: Säger bara de! Man får leta med ljus o lykta efter nåt som håller bättre i färg, tvätt efter tvätt!:banana:

Jag tror inte Mia´s finns på Granngården, åtminstone inte här (varken i Askersund eller Örebro). De har nog dock Jacsons som kanske också kan vara ett alternativ :) de ser fina ut och jag har hört mycket positivt om dom. Billiga är dom också! Kostar under
200:-

Annars kan ni kanske göra en gemensam beställning från Lillhästen, om ni t.ex. är ett gäng ifrån stallet eller liknande, då blir det inte lika dyrt :)

Där på Granngården i S-tälje (praoade där) har s**tsnyga shabrak från Jacson.. Har köpt ett själv :P

z-täckets schabrak håller utan att bli fula i flera år :)

jätte bra. Dom från Mias är också jätte bra kvalitet

molnskimmer skrev:
Jag köpte ett Mias Schabrak på Granngården i Örebro senast igår. :)

hoppas att dom finns här i kristinehamn då också :)

något schabrak som man absolut inte ska köpa förresten?

var inne på granngården idag, köpte ett mias schabrak :) jättefint-mörkblått med guldpasspoal :love:

Jasså! :)

Visserligen är jag ju inte där varje dag kan jag ju knappast påstå, var där sist i december och då tror jag inte Mia´s schabraken fanns.

Vad köpte du för något då? Vilka färger fanns? Pris? :)
Har dom schabraken borde dom ju kunna ta hem övriga saker ur kollektionen också. Gillar Mia´s, både täcken, schabrak, lindor etc.

hehe :D det fanns inte så himla mycket att välja på tyvär, dom kostade 350 spänn :crazy: är det normalpris på mias schabrak eller?
här hade dom bara schabrak och benlindor, men det går säkert att fråga om dom kan beställa andra saker också

Okej, men det är faktiskt inte så himla dyrt i längden kan jag säga dig. :) Det kommer och hålla i form och färg jättebra, har sett så många Equiline schabrak som ser jätte dassiga och fula ut i färgen efter ett par tvättar (med undantag för vita och champagne som kan klara sig bra). Då köper jag hellre Mia´s schabrak, dom håller, håller och håller - länge! :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 422
Senast: Johanna1988
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 667
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 446
Senast: dobbis
·
Utrustning När ska man egentligen ge upp och bara köpa ett nytt släp istället? Hur mycket tid och pengar är egentligen rimligt att lägga ut på ett... 2 3
Svar
53
· Visningar
5 079
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈