Bukefalos 28 år!

SD minskar igen Del V

Hur många klarar det?
Det är en mänsklig egenskap.
Det finns exempel där det funkar utmärkt. Och det finns exempel där det inte gör det.
Min erfarenhet är allmänt sett att av de som blir moderatorer/admins är en stor majoritet på den goda sidan.

Big no no är att hamna i polemik med någon, och lösa det med kraftåtgärder som bara Admin/Moderator själv har tillgång till.
 
Försök förstå, ett forum av denna storlek har, eller ska ha den profil fordonsägaren önskar. Se på det som vilket företag som helst. Han/hon väljer ut de personer som han/hon anser är lämpliga att agera i de olika trådarna genom att ta bort inlägg, stänga ute deltagare och eller stänga trådar.

Reklam säljs in på detta forum efter de grupper (ålder o intresse o kön) som vistas här.
Skulle adm. inte gå in skulle forumet få ett eget liv och gruppen som är aktiv här skulle ändras så att det inte längre passar adm. intentioner och reklamköpares önskemål.

Så där gäller: - take it or leave it
Att det redigeras i trådarna har jag inget emot, det köper jag lätt..
Att admin utrycker egna åsikter i trådarna, tycker jag inte är rätt.

Att admin använder sin makt när hen skriver i trådarna är inte rätt mot andra skribenter. (Det är min åsikt)
Forumet blir en slags "diktatur". Där diktatorn talar om vad som är rätt åsikter
 
Att det redigeras i trådarna har jag inget emot, det köper jag lätt..
Att admin utrycker egna åsikter i trådarna, tycker jag inte är rätt.

Att admin använder sin makt när hen skriver i trådarna är inte rätt mot andra skribenter. (Det är min åsikt)
Forumet blir en slags "diktatur". Där diktatorn talar om vad som är rätt åsikter
Du säger"Forumet blir en slags "diktatur".Jag säger att företaget,forumet har den profil ägaren önskar. Och så ska det vara.
 
Visst är det så, men om man nu känner att admins roll bör diskuteras kan en ju lämpligen starta en tråd i just det ämnet istället för att riskera låsa en annan pga OT.
Nej. Det är inte min uppgift på forumet.
Om någon administratör känner ett behov av att lyfta ut denna subtråd ur huvudtråden, kommer denne att göra så.
 
Tycker du verkligen att en person som har total makt över ett forum ska ha rätt att gå in i trådarna med personliga åsikter?
Ja moderatorer modererar så vitt jag vet gratis. Frivilligt. Om de inte får skriva på forumet så skulle nog ingen ställa upp.
Då hade forumsägaren Gunnar antingen gjort allt jobb själv och då hade det nog varit mycket sämre moderat eller betalat någon för jobbet. Då hade det nog varit mycket mer reklam eller en betalsajt.
 
Skulle vara intressant att få höra vad flyktingar tänker om att annonsera om att det är så dåligt här. Jag menar, vad har de för val? Någonstans behöver de ta vägen och de får väl stanna där det finns plats så att säga? Hade jag varit på flykt för att rädda mitt och familjens liv, inte hade väl jag brytt mig om att det är lite obekvämt att bo i landet x eller y? Jag tror ju knappast att de flyr för att det är roligt och min teori är att om det blir lugnt i deras hemländer kommer nog en hel del att återvända, faktiskt.

Nej de flyr självklart inte för att det är roligt. Men när man ändå måste fly så väljer en del att inte bara ta sig till säkerhet utan även in i Europa och vidare norrut till rikare länder som Sverige. Ingen behöver ju komma hit för att överleva, det finns många fredliga länder på vägen som accepterar asylansökningar. Nu när EU:s yttre gränsskydd inte längre fungerar passar även många utan akuta skyddsbehov på att ta sig hit. Den överlägset största flyktinggruppen som nu kommer är Afghaner. Många av dem flydde kriget i Afghanistan för åratal sedan för att bosätta sig i främst Iran men som passar nu på att ta sig vidare hit.
 
Att det redigeras i trådarna har jag inget emot, det köper jag lätt..
Att admin utrycker egna åsikter i trådarna, tycker jag inte är rätt.

Att admin använder sin makt när hen skriver i trådarna är inte rätt mot andra skribenter. (Det är min åsikt)
Forumet blir en slags "diktatur". Där diktatorn talar om vad som är rätt åsikter

Vad tror du egentligen buke är för något?
Något slags demokratiskt kollektiv?

Du får starta ett eget forum om du vill bestämma reglerna.

Visst, du kan framföra din åsikt och lämna forumet. Det blir några reklamklick färre för Gunnar. Jag tar för givet att han ärsåpass kompetent att han gör ett medvetet val där kan väger risken att eventuellt tappa besökare mot möjligheten att delta själv i forumet.
 
Nej. Det är inte min uppgift på forumet.
Om någon administratör känner ett behov av att lyfta ut denna subtråd ur huvudtråden, kommer denne att göra så.

"Inte din uppgift"? Nej, netikett, skulle jag snarare påstå att det faller under.
Istället för att paja någon annans tråd, startar man en egen.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 218
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 464
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 472
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp