Bukefalos 28 år!

SD minskar igen Del V

Läs noga nu...Detta är viktigt!

Jag gnäller inte över OT!

Du gnäller över OT i inlägg efter inlägg,

Du gör dig skyldig till det du själv anklagar andra för

Låt admin sköta forumet

Du behöver inte sköta forumet och bidra med gnällinlägg

Wow. Du är ju ärligt talat ganska otrevlig.
 
Danke, Gunnar.

Så, för att återgå till trådens ämne: hur kan en se till att SD's stöd fortsätter minska? M lär ju locka tillbaka en del av väljarna i dagens läge.
 
Så ingen kan ha förslag angående flyktingkrisen utan att gå SD's ärenden?
Det är din egen slutsats.
Min är att jag under lång tid hävdat att riksdagen kommer att närma sig SD om SD fortsätter att dominera medialt i just invandringsfrågan. Jag kunde naturligtvis inte förespå den explosion av antalet som kommer.
Men det i sin tur har ju bara speedat på processen.
Idag har väl alla partierna med undantag av V och möjligtvis MP , förslag som ligger i röret liknande de förslag som SD haft under 2 valperioder...
 
Det är din egen slutsats.
Min är att jag under lång tid hävdat att riksdagen kommer att närma sig SD om SD fortsätter att dominera medialt i just invandringsfrågan. Jag kunde naturligtvis inte förespå den explosion av antalet som kommer.
Men det i sin tur har ju bara speedat på processen.
Idag har väl alla partierna med undantag av V och möjligtvis MP , förslag som ligger i röret liknande de förslag som SD haft under 2 valperioder...

Fast nae, det var väl din egen slutsats genom att påstå att de andra partierna kan locka väljare med att lyfta SD's förslag som sina.

Sen är det ju så att det givetvis finns förslag och motioner från olika partier som liknar varandra, något annat vore väl konstigt, speciellt eftersom både höger och vänster glider ihop alltmer i sin politik. Det betyder inte att man på något sätt "stödjer SD" för det.
 
Eh..?
Om resultatet blir en minskad invandring och en skärpt processhantering så är väl retoriken och skälen oväsentliga.
I alla fall för de drabbade eller hur?
Nej för mig är det stor skillnad att säga att man är emot mångkultur och därför inte vill ha invandring eller om det är praktiska skäl dvs att man anser att Sverige inte längre har plats.
Enorm skillnad i mitt tycke
 
Nej för mig är det stor skillnad att säga att man är emot mångkultur och därför inte vill ha invandring eller om det är praktiska skäl dvs att man anser att Sverige inte längre har plats.
Enorm skillnad i mitt tycke
Jag hyser även en mild förhoppning om att de där som röstade på sd "för att röra om i grytan" nu börjar ta sitt förnuft till fånga.
Jag lyckades få en sådan att ändra sig när jag väl visade vad de sysslade med för honom. Han hade egentligen inte någon större koll utan missnöjesröstade. Han kommer inte göra om det.

Jag fick även en annan barndomskamrat att ta ned en FB post efter att ha ifrågasatt den.
 
Nej för mig är det stor skillnad att säga att man är emot mångkultur och därför inte vill ha invandring eller om det är praktiska skäl dvs att man anser att Sverige inte längre har plats.
Enorm skillnad i mitt tycke
SD har hela tiden hävdat att det är av praktiska skäl som man måste dra ner på invandringen. Men pekar på problem med våld och förstörelse i vissa förorter, kostnader för sjukvård och omsorg som är förknippat med invandringen. Och med riskerna för ett alltför isär slitet samhälle.
Jag tror du får svårt att hitta några officiella uttalande som av rasistiska skäl vill stoppa invandringen.

Nu flaggar de flesta partierna för en åtstramning av villkor och nedskärning av antal av just praktiska och ekonomiska skäl. De samma som SD.....
 
Så ingen kan ha förslag angående flyktingkrisen utan att gå SD's ärenden?
Man kan sluta kalla det för "flyktingkris" och istället inse att det r en humanitär katastrof där vi har skyldighet att hjälpa i båda ändar - att se till att flyktingarna har säkra vägar från de länder de flyr från, öppna våra hjärtan för att ta hand om dem men också att enas om internationella insatser för att stoppa och påverka kriget i humanitära insatser och föresatser.
 
Fast nae, det var väl din egen slutsats genom att påstå att de andra partierna kan locka väljare med att lyfta SD's förslag som sina.

Sen är det ju så att det givetvis finns förslag och motioner från olika partier som liknar varandra, något annat vore väl konstigt, speciellt eftersom både höger och vänster glider ihop alltmer i sin politik. Det betyder inte att man på något sätt "stödjer SD" för det.

Ja det är min slutsats. Som jag bygger på mångårig erfarenhet av hur politik fungerar i praktiken.
Se bara vad som hände när M "gled" åt vänster, tog över S;s frågor och med hjälp av det vann över Göran Persson och kamraterna.
Nu senast gled S mer mot mitten och i samarbete med MP lyckades man peta sittande regering.
Nu har dels en osäker politisk situation som gör att partierna dras åt det parti som har mediernas intresse. i den just nu viktigaste frågan Alltså glider partierna däråt
Till det hela kommer den aktuella flyktingsituationen.

Och det hela verkar för tillfället ha stoppat SD;s expansion. Men till priset av att de andra partierna övertagit många av SD;s förslag.
 
Man kan sluta kalla det för "flyktingkris" och istället inse att det r en humanitär katastrof där vi har skyldighet att hjälpa i båda ändar - att se till att flyktingarna har säkra vägar från de länder de flyr från, öppna våra hjärtan för att ta hand om dem men också att enas om internationella insatser för att stoppa och påverka kriget i humanitära insatser och föresatser.
Du får kalla det vad du vill. Det förblir ändå den stötestenen som partier i Europa kommer att slubbla på lång tid framöver.
Klart är, att Europa inte har råd att husera denna mängd av människor i samma standard som man skulle vilja.
Vi har naturligtvis råd att bygga koncentrationsläger enligt arabisk modell, isolera dessa läger så att ingen integration uppstår.

Men det är det nog ingen som vill, utan vi ska ta emot så många vi har råd att ge en rimlig nordeuropeisk standard, resten stänger frontex ute,...
 
Man kan sluta kalla det för "flyktingkris" och istället inse att det r en humanitär katastrof där vi har skyldighet att hjälpa i båda ändar - att se till att flyktingarna har säkra vägar från de länder de flyr från, öppna våra hjärtan för att ta hand om dem men också att enas om internationella insatser för att stoppa och påverka kriget i humanitära insatser och föresatser.

Okej låt oss säga att vi avskaffar transportansvaret så att människor har lagliga vägar in och enkelt kan flyga hit för en tiondel av vad dagens flyktingresor kostar. Då kommer asyltrycket mångdubbla gentemot dagens nivåer. Enligt den enda studien som finns på området kostar en flykting 70 000 kronor om året (långsiktigt). Extrapolera de siffrorna med hur många som kommer så blir det uppenbart att vi inte kan upprätthålla välfärdsstaten. Så vad är det för samhälle du föreslår? Ett anarkokapitalistiskt?
 
SD har hela tiden hävdat att det är av praktiska skäl som man måste dra ner på invandringen. Men pekar på problem med våld och förstörelse i vissa förorter, kostnader för sjukvård och omsorg som är förknippat med invandringen. Och med riskerna för ett alltför isär slitet samhälle.
Jag tror du får svårt att hitta några officiella uttalande som av rasistiska skäl vill stoppa invandringen.

Nu flaggar de flesta partierna för en åtstramning av villkor och nedskärning av antal av just praktiska och ekonomiska skäl. De samma som SD.....
Haha.. Det finns väl mängder av exempel då Sverigedemokrater har gjort uttalanden ..,
 
Haha.. Det finns väl mängder av exempel då Sverigedemokrater har gjort uttalanden ..,
Javisst, men det är som alla initierade vet en stor skillnad mellan när sverigedemokrater uttalar sig och när SD som parti gör detsamma.
Ett faktum som gäller alla partier, för övrigt.

Så plocka gärna fram exempel där SD som parti uttalat sig klart rasistiskt, du lär få leta. För jag förmodar att man betalat konsulter rätt så mycket pengar för att kunna ligga innanför gränsen.

Att hitta sverigedemokrater som häver ur sig skit är inte svårt, det kan ju vilket mähä som helst hitta ;)
 
Javisst, men det är som alla initierade vet en stor skillnad mellan när sverigedemokrater uttalar sig och när SD som parti gör detsamma.
Ett faktum som gäller alla partier, för övrigt.

Så plocka gärna fram exempel där SD som parti uttalat sig klart rasistiskt, du lär få leta. För jag förmodar att man betalat konsulter rätt så mycket pengar för att kunna ligga innanför gränsen.

Att hitta sverigedemokrater som häver ur sig skit är inte svårt, det kan ju vilket mähä som helst hitta ;)
Men när det hela tiden är Sverigedemokraterna som säger skit så tyder det på något. Det säger något om vilka människor som finns inom partiet och hur farligt det blir om de får makt.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 223
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 547
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 551
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 313
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp