SD minskar igen Del V

För att återgå till att prata om SD-
Även om de borgerliga pratar om stramare flyktingpolitik så tycker jag det ändå handlar om en annan retorik än SD. Dvs SD gillar inte
mångkultur men min uppfattning är att man i andra partier mest pratar om praktiska skäl, ekonomi etc
 
Klarsynt av migrationsforskaren Joakim Ruist: "Nu håller nästan alla – inklusive invandringsvänliga individer som jag själv – med om att Sverige har ett orimligt stort inflöde av asylsökande. Införandet av gränsbevakning verkar vara nära förestående. Inom kort står nog åtminstone S+M+Fp+Kd bakom det förslaget. Men låt mig påpeka: Att börja bevaka gränsen är bara att göra ännu mer av samma sak som vi gjort i 30 år: att påstå att det finns rätt till asyl, men hindra människor från att kunna begära sin rätt.

Målet med en gränsbevakning skulle vara att stoppa inflödet av asylansökningar. Ingen hymlar längre med det. Så låt mig fråga: Om det är målet, varför då ta en omväg dit? Varför inte bara säga: Här tar vi inte emot några asylansökningar längre?

I 30 år har asylpolitik i Sverige och EU bestått i att man sagt en sak och menat en annan. Alla fattar det nu. Snälla Sveriges politiker, sluta hyckla och börja agera utifrån vad ni faktiskt menar. Sätt tillfälligt stopp för möjligheten att söka asyl i Sverige. Så kan ni strunta i gränsbevakningen."

Hjälp i närområdet och mottagning enbart under ordnade former istället för att låta folk riskera sina liv är den enda humana vägen framåt.
 
För att återgå till att prata om SD-
Även om de borgerliga pratar om stramare flyktingpolitik så tycker jag det ändå handlar om en annan retorik än SD. Dvs SD gillar inte
mångkultur men min uppfattning är att man i andra partier mest pratar om praktiska skäl, ekonomi etc

Precis. Någon påstod i förra tråden att det var mer rasistiskt gjort av Moderaterna att vilja strama åt än vad hen hade hört från SD's sida (med reservation för minnesluckor). Det är det givetvis inte, eftersom M inte för en rasistisk retorik, i jämförelse med SD.
 
Ja moderatorer modererar så vitt jag vet gratis. Frivilligt. Om de inte får skriva på forumet så skulle nog ingen ställa upp.
Då hade forumsägaren Gunnar antingen gjort allt jobb själv och då hade det nog varit mycket sämre moderat eller betalat någon för jobbet. Då hade det nog varit mycket mer reklam eller en betalsajt.
I detta fallet va det Gunnar jag tänkte på.
Moderator som skriver i forumet kan jag förstå
Min personliga åsikt är att moderator ska sköta sig snäppet bättre än andra om hen ger sig in i trådarna. Hen ska mao inte försöka "trycka till andra" och sen raderar det som inte passar i just den konversationen. Det blir ju då lite fel...
 
Vad tror du egentligen buke är för något?
Något slags demokratiskt kollektiv?

Du får starta ett eget forum om du vill bestämma reglerna.

Visst, du kan framföra din åsikt och lämna forumet. Det blir några reklamklick färre för Gunnar. Jag tar för givet att han ärsåpass kompetent att han gör ett medvetet val där kan väger risken att eventuellt tappa besökare mot möjligheten att delta själv i forumet.
Vad blir det kvar av ett forum om det toppstyrs?
Ja, jag skriver min åsikt
Blir jag avstängd så må det vara hänt
 
I detta fallet va det Gunnar jag tänkte på.
Moderator som skriver i forumet kan jag förstå
Min personliga åsikt är att moderator ska sköta sig snäppet bättre än andra om hen ger sig in i trådarna. Hen ska mao inte försöka "trycka till andra" och sen raderar det som inte passar i just den konversationen. Det blir ju då lite fel...

Om personer inte får ha avvikande åsikt än admin, blir forumet inte lite trist då?
Det blir bara då berättelse om att en har matat katten ovh städat garderoben etc...

1. Om du har bekymmer med en moderator som betett sig dåligt, ta det med Gunnar.
2. Om du anser att man inte får ha en avvikande åsikt här på Bukefalos, ta det med Gunnar.
 
Du tar verkligen priset
Du sitter och gnäller i inlägg efter inlägg om att diskussionen är OT

Ser du inte själv vad du gör?:banghead:

Vad gör jag som du själv inte gör, menar du?

Jag gnäller om det just för att det ÄR OT, och jag gärna hade sett att den politiska diskussionen hade fått fortsätta. Om jag själv känner att ett ämne måste lyftas, då startar jag en egen tråd om det. Inte bara för att undvika att låsa en tråd som inte handlade om mitt ämne från början, men också för att få in andra intresserade av ämnet. Det är ju ingen som går in i den här SD-tråden i syfte att diskutera just moderatorerna och deras roll.

Varför sitter du och leker polis i tråden
Det är väl inte din uppgift

Det var välmenande tips.
Vad menar du är min uppgift?
 
"Förr i tiden" minns jag att inlägg blev raderade för att de blev för mycket OT. Gäller inte det längre, eller minns jag bara fel?
 
Jag kände egentligen att jag borde förklara, möjligen försvara vissa saker här men, den här typen av diskussioner känns mindre lämpliga i denna tråd.
Skärpning :) tillbaka till tråden.
 
Vad gör jag som du själv inte gör, menar du?

Jag gnäller om det just för att det ÄR OT, och jag gärna hade sett att den politiska diskussionen hade fått fortsätta. Om jag själv känner att ett ämne måste lyftas, då startar jag en egen tråd om det. Inte bara för att undvika att låsa en tråd som inte handlade om mitt ämne från början, men också för att få in andra intresserade av ämnet. Det är ju ingen som går in i den här SD-tråden i syfte att diskutera just moderatorerna och deras roll.



Det var välmenande tips.
Vad menar du är min uppgift?

Läs noga nu...Detta är viktigt!

Jag gnäller inte över OT!

Du gnäller över OT i inlägg efter inlägg,

Du gör dig skyldig till det du själv anklagar andra för

Låt admin sköta forumet

Du behöver inte sköta forumet och bidra med gnällinlägg
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 232
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 656
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 600
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 602
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hund rädd i ny bil
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp