Secret Santa 2019

Har ju gått av jobbet juldagen och sen har vi haft fullt upp med julfirande (just nu är svärmor här också) så jag har inte hunnit mer än scrolla buke. Jag är väldigt frustrerad av min ledtråd och känner mig korkad, antagligen för att jag överkomplicerar allt :banghead:.
 
Har ju gått av jobbet juldagen och sen har vi haft fullt upp med julfirande (just nu är svärmor här också) så jag har inte hunnit mer än scrolla buke. Jag är väldigt frustrerad av min ledtråd och känner mig korkad, antagligen för att jag överkomplicerar allt :banghead:.
Vad har du för ledtråd, kanske vi kan hjälpa till?
 
Har ju gått av jobbet juldagen och sen har vi haft fullt upp med julfirande (just nu är svärmor här också) så jag har inte hunnit mer än scrolla buke. Jag är väldigt frustrerad av min ledtråd och känner mig korkad, antagligen för att jag överkomplicerar allt :banghead:.
Prova google translate på ledtråden 😉
 
Inte 100 % garanti men tror dessa är kvar:
Bapelsin
Piglet82
Asko
CattisE
Barbabelle
Jeps

Wingates
Leoni
Houdini
Bitta
Smulu
Bulldoozer

Jag är inte kvar så jag har tagit bort mig.
 
Jag vill också ha en ledtråd, snälla? 😅 Nu är vi ju flera som frågat dessutom, så tomten behöver inte avslöja sig per default. ;)
 
Har ju gått av jobbet juldagen och sen har vi haft fullt upp med julfirande (just nu är svärmor här också) så jag har inte hunnit mer än scrolla buke. Jag är väldigt frustrerad av min ledtråd och känner mig korkad, antagligen för att jag överkomplicerar allt :banghead:.
Black och gråbrun? Hjälper det till nåt?
 
Meh.. Jag har ju varit helt inne på att det nån som har nåt fjäderfä av nåt slag eller djur som heter typ Blackie och Dowe eller liknande.. 😜
Sen har jag faktiskt inte hunnit fundera så mycket heller, känns lite oartigt att sitta vid datorn när både jag och maken för en gångs skull är lediga bägge två. För att inte tala om att vi firat jul nu med släktingar. Är ju van att ha myyycket egentid då vi ofta går om varandra eftersom vi jobbar olika skift.

Isåfall gissar jag på @Cattis_E
 
Meh.. Jag har ju varit helt inne på att det nån som har nåt fjäderfä av nåt slag eller djur som heter typ Blackie och Dowe eller liknande.. 😜
Sen har jag faktiskt inte hunnit fundera så mycket heller, känns lite oartigt att sitta vid datorn när både jag och maken för en gångs skull är lediga bägge två. För att inte tala om att vi firat jul nu med släktingar. Är ju van att ha myyycket egentid då vi ofta går om varandra eftersom vi jobbar olika skift.

Isåfall gissar jag på @Cattis_E
Rätt 😁.
Lätt ledtråd va?
Meningen är att det ska bli black & black som svar..
Dun på engelska är benämningen på black(genen) , och jag har två blacka hästar. En musblack och en ljusbrunblack.

Jag hade dessutom postat paketet i Västerås och satt min mammas adress som ligger mitt i Södermanland så jag gjorde det inte lätt 😁.
Får nog vara lite snällare nästa gång. 😇

Om någon vill nörda ned sig i lite i blackfärger kan man läsa här:
http://www.theequinest.com/colors/dilution-genes/dun/
 
Senast ändrad:
Nja.. Nu känner man sig lite halvkorkad..
Jag försökte ju översätta dun till engelska men kom inte på att översätta från engelska till svenska. Skyller på att jag jobbar natt och sovit för lite i ett par veckor 😁.
 
Nja.. Nu känner man sig lite halvkorkad..
Jag försökte ju översätta dun till engelska men kom inte på att översätta från engelska till svenska. Skyller på att jag jobbar natt och sovit för lite i ett par veckor 😁.
Du är inte korkad.
Har provat gåtan på flera och det var först med ledtrådar som de kom på det 😁.
Men jag tänkte att jag får säkert nåt offer som är jätteklurig så det ska inte bli alldeles för lätt.

Angående paketen, gillade du inslagningen av chokladtryffeln? 😇
Gick ju inte ned i lådan annat än om jag öppnade ytterkartongen för tryffeln och plattade till den.
Men villa ändå skicka med kartongen pga innehållsförteckning.

Jo, det blev ju lite tejp på ytterförpackningen, men paketen kan ju bli lite massakerade på vägen så hellre för mycket än för lite 😁.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 893
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 795
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 331
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 980

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp