Secret Santa - 2020

Alltså jag hade ju velat lägga upp en bild på min ytterlåda nu, får man det?
Blev en viss förvåning och känsla när jag såg den, och den känslan förklaras nog bäst på bild..
 
Okej okej. Här kommer bilden på mitt paket..

Tanken när jag först såg det var åh nej, har det gått sönder på vägen?
Men vad jag kan känna så är lådan under tejpen hel och fraksedeln sitter ju ovanpå all tejp.
Frågan är alltså om min tomte stulit en postnord tejp, eller jobbar åt postnord eller ett av deras ombud.
 

Bifogade filer

  • IMG_20201204_194055~2.jpg
    IMG_20201204_194055~2.jpg
    264,2 KB · Visningar: 48
Okej okej. Här kommer bilden på mitt paket..

Tanken när jag först såg det var åh nej, har det gått sönder på vägen?
Men vad jag kan känna så är lådan under tejpen hel och fraksedeln sitter ju ovanpå all tejp.
Frågan är alltså om min tomte stulit en postnord tejp, eller jobbar åt postnord eller ett av deras ombud.
Oavsett vilket så får du ett digert arbete med att få ut paketen från den där.
Min tomte var snällare o använde bara gaffatejp.
 
Okej okej. Här kommer bilden på mitt paket..

Tanken när jag först såg det var åh nej, har det gått sönder på vägen?
Men vad jag kan känna så är lådan under tejpen hel och fraksedeln sitter ju ovanpå all tejp.
Frågan är alltså om min tomte stulit en postnord tejp, eller jobbar åt postnord eller ett av deras ombud.

Vill inte grusa dina förhoppningar. Men på ombudet kan det tejpa extra om det behövs, om här något rejält :rofl:
Gjorde på ett paket jag fick av mamma tidigare iår, tyckte ombudet behövdes tejpas lite extra för hålla ihop på vägen.
 
Okej okej. Här kommer bilden på mitt paket..

Tanken när jag först såg det var åh nej, har det gått sönder på vägen?
Men vad jag kan känna så är lådan under tejpen hel och fraksedeln sitter ju ovanpå all tejp.
Frågan är alltså om min tomte stulit en postnord tejp, eller jobbar åt postnord eller ett av deras ombud.
Jag fick hem en boll av postnordtejp en gång. Snubben hade gått till ombudet utan emballage och bara tejpat runt en plastpåse :D
 
Vill inte grusa dina förhoppningar. Men på ombudet kan det tejpa extra om det behövs, om här något rejält :rofl:
Gjorde på ett paket jag fick av mamma tidigare iår, tyckte ombudet behövdes tejpas lite extra för hålla ihop på vägen.
Ja, har också fått något sådant paket förut där de tejpat lite extra. Men detta var verkligen täckt i tejp på alla sidor. Man ser inte en enda gnutta kartong någonstans.
Ambitiöst ombud som hade tråkigt, eller en tomte som stulit en tejprulle, det är frågan...
 
Jag fick hem en boll av postnordtejp en gång. Snubben hade gått till ombudet utan emballage och bara tejpat runt en plastpåse :D
Haha. Knasboll.
Alltså detta är en vanlig kartong innanför tejpen. Exakt hur robust kartong är något svårt att avgöra med så mycket stadgande tejp, men det hade nog räckt med lite förstärka de tejpband 😇.

Hur som så lär jag plocka fram en kniv inför öppnandet sedan.
 
Okej okej. Här kommer bilden på mitt paket..

Tanken när jag först såg det var åh nej, har det gått sönder på vägen?
Men vad jag kan känna så är lådan under tejpen hel och fraksedeln sitter ju ovanpå all tejp.
Frågan är alltså om min tomte stulit en postnord tejp, eller jobbar åt postnord eller ett av deras ombud.

Jag fick hem en boll av postnordtejp en gång. Snubben hade gått till ombudet utan emballage och bara tejpat runt en plastpåse :D

Det där är ju skitkul! Skulle kunna varit jag båda två..! 😅
 
Åhåhå, mitt SS-paket ligger och väntar hos ombudet! :love: Får hämta det imorgon på väg till jobbet. Så spännande! Kommer dock att få gömma paketen någon stans så att inte mina lurvbollar får för sig att öppna i förtid. :D
Nähä... Det var det inte alls. Jag kollade inte tillräckligt noggrant i Postnord-appen. Jag fick en avi om att hämta ett paket och såg i appen att en okänd människa skickat paket till mig, så jag var säker så att det var det som väntade på mig. Men näää, när jag kom till ombudet är där ett kuvert med en väldigt bekant handstil. Kikar i appen och ser att aha, det andra paketet är tydligen inte framme ännu.
Aldrig förr har jag väl varit så besviken på att få ett brev från min mamma. 😂
 
Nu kanske jag dumförklarar mig själv totalt här men funderar på det här med Skicka lätt, det är ju smidigt att kunna köpa frakten hemifrån sas, men hur ska man veta hur mycket paketet väger? Sist jag skickade med det så fick jag faktura på restbelopp på frakten.
 
Nu kanske jag dumförklarar mig själv totalt här men funderar på det här med Skicka lätt, det är ju smidigt att kunna köpa frakten hemifrån sas, men hur ska man veta hur mycket paketet väger? Sist jag skickade med det så fick jag faktura på restbelopp på frakten.
Jag ställer mitt paket antingen på hushållsvågen eller badrumsvågen innan bara.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 096
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 123
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 612
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
97 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp