Secret Santa - 2020

En annan grej jag stör mig nÄgot ofantligt pÄ Àr att jag för en gÄng skull lyckades se riktigt söt ut pÄ mitt körkortsfoto, och sÄg fram emot att fÄ se söt och fin ut kommande 10 Är. Jag menar, hur ofta lyckas man ens se ut som sig sjÀlv pÄ sÄdana foton?
Nu mĂ„ste jag akut ta ett nytt och kommer se sjukt jĂ€kla trött och sliten ut. Troligtvis lĂ€r jag se ut som nĂ„gon vĂ€ldigt sliten, knarkad hippie med lĂ„ngt stripigt hĂ„r och glĂ„mig hy nĂ€r jag inte ens varit utomhus nĂ„gra lĂ€ngre stunder pĂ„ snart tre veckor (för sĂ„ ser jag ut pĂ„ mitt passfoto 😂).
 
En annan grej jag stör mig nÄgot ofantligt pÄ Àr att jag för en gÄng skull lyckades se riktigt söt ut pÄ mitt körkortsfoto, och sÄg fram emot att fÄ se söt och fin ut kommande 10 Är. Jag menar, hur ofta lyckas man ens se ut som sig sjÀlv pÄ sÄdana foton?
Nu mĂ„ste jag akut ta ett nytt och kommer se sjukt jĂ€kla trött och sliten ut. Troligtvis lĂ€r jag se ut som nĂ„gon vĂ€ldigt sliten, knarkad hippie med lĂ„ngt stripigt hĂ„r och glĂ„mig hy nĂ€r jag inte ens varit utomhus nĂ„gra lĂ€ngre stunder pĂ„ snart tre veckor (för sĂ„ ser jag ut pĂ„ mitt passfoto 😂).
MÄste du ta nytt foto dÄ? Det sparas ju sÄ borde gÄ att anvÀnda det förra eftersom det inte Àr sÄ gammalt
 
  • Gilla
Reactions: Sel
En annan grej jag stör mig nÄgot ofantligt pÄ Àr att jag för en gÄng skull lyckades se riktigt söt ut pÄ mitt körkortsfoto, och sÄg fram emot att fÄ se söt och fin ut kommande 10 Är. Jag menar, hur ofta lyckas man ens se ut som sig sjÀlv pÄ sÄdana foton?
Nu mĂ„ste jag akut ta ett nytt och kommer se sjukt jĂ€kla trött och sliten ut. Troligtvis lĂ€r jag se ut som nĂ„gon vĂ€ldigt sliten, knarkad hippie med lĂ„ngt stripigt hĂ„r och glĂ„mig hy nĂ€r jag inte ens varit utomhus nĂ„gra lĂ€ngre stunder pĂ„ snart tre veckor (för sĂ„ ser jag ut pĂ„ mitt passfoto 😂).
KĂ€nner exakt samma sak 😅. Tappade min plĂ„nbok under en ridtur typ tre dagar innan julafton. Den har tyvĂ€rr inte dykt upp. Jag Ă€r mest rĂ€dd för att behöva ta ett nytt foto, dĂ„ jag nu Ă€r gravid och hunnit gĂ„ upp en hel del av de kilona jag lyckades gĂ„ ned förra Ă„ret innan jag fick senaste körkortet 😊
 
KĂ€nner exakt samma sak 😅. Tappade min plĂ„nbok under en ridtur typ tre dagar innan julafton. Den har tyvĂ€rr inte dykt upp. Jag Ă€r mest rĂ€dd för att behöva ta ett nytt foto, dĂ„ jag nu Ă€r gravid och hunnit gĂ„ upp en hel del av de kilona jag lyckades gĂ„ ned förra Ă„ret innan jag fick senaste körkortet 😊
Va fan liksom?! 😂
 
MÄste du ta nytt foto dÄ? Det sparas ju sÄ borde gÄ att anvÀnda det förra eftersom det inte Àr sÄ gammalt
Det vore ju bra om jag slapp! Stod varken eller pÄ transportstyrelsens hemsida. Bara hur man bestÀllde hem nya körkortshandlingar vilket jag gjort.
 
Har glömt fylla i denna!

Tomte --> Offer
1, WS6 >> Caoimhe
2. Monifa>>Sonic76
3. Ninnurur >> sweep
4. Sel >> Malibu_Stacy
5. Mirre >> Malin_L
6. Snurrfian >> Ceta
7. Ceta >> Bapelsin
8. Bapelsin >> Cambodia
9. cambodia >> flyingchange
10. Lil-sis >> Wingates
11. Piglet82>>Fille
12. Reville>>Cattis_e
13. Sonic76>>Piglet82
14. dobbis >> Silver Girl
15. Nixehen >> Marty
16. gul_zebra >> Ramona
17. Fraggel Tess >> Jeps
18. Lumos_Nox>> lytesout95
19. quarterranchen >> gul_zebra
20. Caoimhe >> Lumos_Nox
21. Mumma >> Nixehen
22. TeamLundVer >> Mumma
23. Blacksmithfarm >> Takire
24. Ramona >> Sel
25. Jeps >> astronaut
26. Flyingechange >> Fraggel_tess
27. Takire >> Snurrfian
28. Wingates >> Masse
29. lytesout95 >> Keb71
30. Malibu_Stacy >> YorkWann
31. Malin_L >> Tranan
32. Kivina >> lil-sis
33. Halcyon >> dobbis
34. _Elly_ >> Monifa
35. Sweep>> Reville
36. Cattis_e>>TeamLundVer
37. Tranan>> _Elly_
38. Pannkaka>> Blacksmithfarm
39. Svarta Sara >> quarterranchen
40, Leoni >> WS6
41. Fille>>Leoni
42. YorkWann >>Halcyon
43. Masse >> Masqueradee
 
Det vore ju bra om jag slapp! Stod varken eller pÄ transportstyrelsens hemsida. Bara hur man bestÀllde hem nya körkortshandlingar vilket jag gjort.

Jag pÄbörjade en omtagning av mitt körkort nÀr jag var runt tjugo, men avbröt av olika anledningar. Jag hann ta fotot dock. NÀr jag sedan Verkligen tog om körkortet typ Ätta Är senare anvÀnde de mitt gamla kort eftersom det redan fanns i registret. Mitt körkort gÄr ut 2022, jag Àr förtio dÄ och har ett foto pÄ en Sel som Àr just över tjugo pÄ kortet! Win! :D
 
Nepp, fick absolut inte ut nĂ„got paket. MĂ„ste ringa kundtjĂ€nst (334 personer före i kön) och frĂ„ga om de pĂ„ nĂ„got sĂ€tt kan Ă€ndra mottagaren till min sambo som sedan kan hĂ€mta ut paketet, det var det ombudet trodde. Visa utgĂ„nget pass kom inte pĂ„ frĂ„ga. Ändra liggtiden trodde ombudet var omöjligt. Hon var inte sĂ„ trevlig fast jag var det...argh! :rage:
 
Senast Àndrad:
Nepp, fick absolut inte ut nĂ„got paket. MĂ„ste ringa kundtjĂ€nst (334 personer före i kön) och frĂ„ga om de pĂ„ nĂ„got sĂ€tt kan Ă€ndra mottagaren till min sambo som sedan kan hĂ€mta ut paketet, det var det ombudet trodde. Visa utgĂ„nget pass kom inte pĂ„ grĂ„ta. Ändra liggtiden trodde ombudet var omöjligt. Hon var inte sĂ„ trevlig fast jag var det...argh! :rage:
Men det var dÄ det nesligaste! Klart det Àr bra att de Àr försiktiga med posten, men kom igen! :cautious: Kan JAG Àndra mottagare tro?
 
Kan JAG Àndra mottagare tro?
Jag tror att man ska kunna det.
(Med reservation för att det ev. strular till det att du inte lÀmnade in paketet direkt hos Postnord. Kanske de krÀver att du gör det hos posten i UK som ska förmedla det till dem? :crazy:)
 
Jag tror att man ska kunna det.
(Med reservation för att det ev. strular till det att du inte lÀmnade in paketet direkt hos Postnord. Kanske de krÀver att du gör det hos posten i UK som ska förmedla det till dem? :crazy:)

Jag har skickat mail till PN sÄ fÄr vi se om de Äterkommer. Sist tog det ganska exakt en vecka innan jag fick svar men man fÄr leva pÄ hoppet! :)
 
Men det var dÄ det nesligaste! Klart det Àr bra att de Àr försiktiga med posten, men kom igen! :cautious: Kan JAG Àndra mottagare tro?
Jag vet inte om det gĂ„r, eftersom det skickades utomlands. Jag har mailat PostNord och skrivit till dom via Facebook. Sitter i telefonkö men de stĂ€nger kundservice nu kl 19 sĂ„ fĂ„r fortsĂ€tta ringa en annan dag đŸ˜© Tid för att förnya passet Ă€r bokat men fanns inte tid förrĂ€n 15/1, och nya körkortshandlingar Ă€r pĂ„ vĂ€g.
Jag kommer aldrig lĂ„ta mitt pass gĂ„ ut igen efter detta 😅
 
Jag vet inte om det gĂ„r, eftersom det skickades utomlands. Jag har mailat PostNord och skrivit till dom via Facebook. Sitter i telefonkö men de stĂ€nger kundservice nu kl 19 sĂ„ fĂ„r fortsĂ€tta ringa en annan dag đŸ˜© Tid för att förnya passet Ă€r bokat men fanns inte tid förrĂ€n 15/1, och nya körkortshandlingar Ă€r pĂ„ vĂ€g.
Jag kommer aldrig lĂ„ta mitt pass gĂ„ ut igen efter detta 😅

Man vet aldrig det kanske till och med Àr enklare. Royal mail Àr ju stjÀrnor att ha och göra med, de kanske kan prata förstÄnd med PN! :D
Men alltsÄ vilket meck, jag begriper inte varför det inte gÄr med BankID.
 
Jag har skickat mail till PN sÄ fÄr vi se om de Äterkommer. Sist tog det ganska exakt en vecka innan jag fick svar men man fÄr leva pÄ hoppet! :)
De har sjukt lÄnga köer Àven pÄ mail, de har jobbat en hel del pÄ helger inför jul ocksÄ.. Och datasystem strul ett tag ovanpÄ det.. Vet inte hur kön ser ut precis nu iofs.
 
Man vet aldrig det kanske till och med Àr enklare. Royal mail Àr ju stjÀrnor att ha och göra med, de kanske kan prata förstÄnd med PN! :D
Men alltsÄ vilket meck, jag begriper inte varför det inte gÄr med BankID.
Nej DET förstĂ„r jag inte heller, ombudet fattade inte heller det men den mĂ„ste ha med att det Ă€r ett importpaket att göra. Tack för att du tar dig tid och försöker ❀nĂ€r jag varit slarvig och tappat bort mitt körkort (i mitt eget hem :banghead:)
 

Liknande trÄdar

Tjatter I denna evighetslÄnga vinter sÄ mÄste det vara fler Àn jag som lÀngtar efter vÄren. Och vad passar dÄ bÀttre Àn en omgÄng med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 893
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 788
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 328
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 979

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp