Secret Santa - 2020

Har du gamla passet kvar så ta med det och förklara så kanske det kan gå bra ändå =)
Ja det har jag! Ska försöka med det och ta med sambon så hoppas jag. Annars kanske de åtminstone kan se till att paketet inte skickas tillbaka, min intention är ju att hämta ut det så snart som möjligt!
Har i alla fall beställt nya körkortshandlingar, hoppas de kommer snabbt med posten. Sen måste jag ta mig iväg till en sådan där fotoautomat också. Så bökigt allt 😅
 
Ja det har jag! Ska försöka med det och ta med sambon så hoppas jag. Annars kanske de åtminstone kan se till att paketet inte skickas tillbaka, min intention är ju att hämta ut det så snart som möjligt!
Har i alla fall beställt nya körkortshandlingar, hoppas de kommer snabbt med posten. Sen måste jag ta mig iväg till en sådan där fotoautomat också. Så bökigt allt 😅

Om det är skickat med Postnords Skicka Lätt behöver du inget leg.
 
Mitt paket finns nu att hämta ut! :bump::banana::bow::love:
MEN! Jag har ett stort problem. Mitt körkort har försvunnit 😳 det måste vara någonstans i lägenheten eftersom jag enbart varit hemma och sjukskriven och inte kunnat gå utanför dörren. Jag vet var jag såg det sist, men är så rädd för att jag råkat slänga det tillsammans med tidningshögen det låg på. Varför la jag inte bara tillbaka det i plånboken DIREKT?! 😭
Hur ska jag nu hämta ut paketet? Tror inte jag kommer jobba få ett nytt körkort inom 14 dagar tyvärr. Mitt pass gick ut i våras och det kändes onödigt att förnya just då pga covid.
Men så Typiskt! 😅 Låt sambon följa och ta med ditt gamla pass också. Det borde ju inte vara omöjligt tycker jag!
 
Nej tyvärr verkar det inte gå, DHL har ju så men jag får bara upp en QR-kod i postnords app och sedan står det under att giltig fotolegitimation krävs :arghh:
Jag hämtade ut paket i förra veckan som var till sambon via bankid (postnords app). Mitt pass hade gått ut så kunde inte hämta som bud, men gick för honom att logga in med bankid och sen skicka länken till mig på SMS som jag öppnade i webbläsare, fick en streckkod som de scannade. Inget id alls behövdes
 
Jag hämtade ut paket i förra veckan som var till sambon via bankid (postnords app). Mitt pass hade gått ut så kunde inte hämta som bud, men gick för honom att logga in med bankid och sen skicka länken till mig på SMS som jag öppnade i webbläsare, fick en streckkod som de scannade. Inget id alls behövdes
Eftersom det är ett importpaket så går det inte att använda bank-id :( Jag har gjort det förut vilket är supersmidigt men den möjligheten kommer inte upp nu. Verkar bara gälla inrikespaket.
Ska dock försöka få ut paketet med hjälp av sambo och mitt gamla pass som gick ut i januari i år 🙈 Så typiskt jag som väntat på paketet så länge så kan jag inte hämta ut det 😂
Kanske hinner dit idag annars blir det imorgon efter sambons jobb. Stackars @Sel 😝
 
Eftersom det är ett importpaket så går det inte att använda bank-id :( Jag har gjort det förut vilket är supersmidigt men den möjligheten kommer inte upp nu. Verkar bara gälla inrikespaket.
Ska dock försöka få ut paketet med hjälp av sambo och mitt gamla pass som gick ut i januari i år 🙈 Så typiskt jag som väntat på paketet så länge så kan jag inte hämta ut det 😂
Kanske hinner dit idag annars blir det imorgon efter sambons jobb. Stackars @Sel 😝
Förhoppningsvis tänker de inte på datumet på passet 😉. Annars brukar väl passansökan ta fem vardagar? Eller är det längre nu? Men svårt iofs om det inte finns tider efter sambon slutat jobbet. Hoppas körkortet kommer fram annars. Har du kollat alla fickor?
Vet inte om postnord kundtjänst kan hjälpa dig annars...
Jag tror de ev kan ordna utökad liggetid iaf, ifall du måste invänta ny legitimation..
 
Förhoppningsvis tänker de inte på datumet på passet 😉. Annars brukar väl passansökan ta fem vardagar? Eller är det längre nu? Men svårt iofs om det inte finns tider efter sambon slutat jobbet. Hoppas körkortet kommer fram annars. Har du kollat alla fickor?
Vet inte om postnord kundtjänst kan hjälpa dig annars...
Jag tror de ev kan ordna utökad liggetid iaf, ifall du måste invänta ny legitimation..
De brukar scanna streckkoden/QR-koden och då lär det ju komma upp att det gått ut tyvärr. Men ska försöka och ha med sambon, annars får jag försöka be dom att låta paketet ligga. Nu är ju i alla fall julrushen över.
Förhoppningsvis har de skickat iväg körkortshandlingarna från transportstyrelsen redan idag, de brukar vara snabba. Jag som förnyade mitt körkort för mindre än ett år sedan 🙄

Har kollat alla jackfickor, skåp, lådor, lyst under kyl/frys, letat igenom all återvinning och sopor etc. Jag vet att det legat på köksbänken då sambon lånat det för att hämta ut paket. Men hon gav tillbaka det till mig. Sedan så har jag bara antagit att jag lagt tillbaka det i plånboken. Eftersom jag inte ens lämnat lägenheten sedan den 11/12 så har jag inte ens haft behov av att använda kortet eller plånboken. Förrän igår när jag såg att det inte låg där!
Jag ska återkomma när jag varit på utlämningsstället :p
 
De brukar scanna streckkoden/QR-koden och då lär det ju komma upp att det gått ut tyvärr. Men ska försöka och ha med sambon, annars får jag försöka be dom att låta paketet ligga. Nu är ju i alla fall julrushen över.
Förhoppningsvis har de skickat iväg körkortshandlingarna från transportstyrelsen redan idag, de brukar vara snabba. Jag som förnyade mitt körkort för mindre än ett år sedan 🙄

Har kollat alla jackfickor, skåp, lådor, lyst under kyl/frys, letat igenom all återvinning och sopor etc. Jag vet att det legat på köksbänken då sambon lånat det för att hämta ut paket. Men hon gav tillbaka det till mig. Sedan så har jag bara antagit att jag lagt tillbaka det i plånboken. Eftersom jag inte ens lämnat lägenheten sedan den 11/12 så har jag inte ens haft behov av att använda kortet eller plånboken. Förrän igår när jag såg att det inte låg där!
Jag ska återkomma när jag varit på utlämningsstället :p
Sambon råkade inte lägga ditt körkort i sin plånbok på ren rutin?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Eftersom det är ett importpaket så går det inte att använda bank-id :( Jag har gjort det förut vilket är supersmidigt men den möjligheten kommer inte upp nu. Verkar bara gälla inrikespaket.
Ska dock försöka få ut paketet med hjälp av sambo och mitt gamla pass som gick ut i januari i år 🙈 Så typiskt jag som väntat på paketet så länge så kan jag inte hämta ut det 😂
Kanske hinner dit idag annars blir det imorgon efter sambons jobb. Stackars @Sel 😝

Ibland är det helt enkelt inte meningen. 😂 Det är ju dig det är synd om. :heart Hoppas det funkar.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 893
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 790
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 331
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp