Semester / föräldraledighet på sommaren

Hade du ändrat dina veckor semester/föräldraledighet om förskolan hade varit öppen?

  • Ja, jag hade varit mer öppen för andra lediga veckor under sommaren

    Röster: 50 66,7%
  • Nej, jag vill ha eller har alltid ledigt under industrisemestern oavsett

    Röster: 16 21,3%
  • Jag arbetar även om ordinarie förskola stänger

    Röster: 12 16,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    75
Fy fasen, jag är glad att vi inte har varsin månad hos oss 🥵
Det blir ju värdelöst det året man får juni alltså. Så trist att ni inte får ha någon semester ihop!

Här var det föräldraledighet samt brist på personer på hans nivå som bråkar.
Förra året hade han Augusti, alltså med start veckan innan skolan började igen.
Så jag antar att jag är den som alltid kommer att få ta stägningsveckorna, om han inte lyckas knipa en tjänst i Halland där periodplaneringen verkar funka. Men kan man inte va i de vanliga flyttlådorna så är det svårt att ta sig hit :(
 
Våra barn går på förskola som drivs av svenska kyrkan, den stänger 4 veckor (28-31) varje år. Hade vi inte kunnat vara lediga då hade barnen fått gå på kommunal förskola där dom aldrig varit och med personal dom aldrig träffat. Det vill vi inte så vi anpassar semestern efter deras stängningsveckor.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Efter en vecka på storstadssemester är det uppenbart att mitt barn just nu trivs som allra bäst när det händer saker, helst precis hela...
2
Svar
24
· Visningar
2 272
Senast: Anna
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 579
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Jag vill börja med att säga att jag inte alls är ute efter pajkastning mellan småbarnsföräldrar och barnlösa, som dessa trådar oftast...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
6 583
Senast: Alandia
·
Skola & Jobb Alltså jag behöver hjälp! Jag arbetar 80% för tillfället. Min partner är föräldraledig på 100%. I sommar vill vi båda vara lediga så...
2
Svar
24
· Visningar
5 646
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp