Idag har vi åkt till en stuga som vi ska vara i en vecka. Eller det är väl ett hus ingen stuga men iallafall.
Men ja det är väldigt lugnt och mysigt här och det ligger nära vatten och lite skog och så. Så det är väldigt mysigt! Och vi delar rum så jag delar med min bästa kompis och såklart med M ❤️
Jag hoppas att dethär blir en bra och lugn vecka men jag tror att det kommer bli det. Vi ska inte ha massa aktiviteter och sånt utan det är mest att vi bara ska vara LEDIGA liksom. Så man får ha hur lång sov morgon man vill och har inga ansvars områden med städning eller sånt. Och ingen mat lagning utan detmesta är bara fritid. Men ja vi kommer väl göra lite aktiviteter men mest bara ta det lugnt och um gås och så.
Det kanske låter lite tråkigt men jag tycker iallafall att det nog ska bli skönt och väldigt be hövt! Och jag kommer nog ha lite skärm paus ibland eller internet paus iallafall. Men jag vill inte ha det helt för har ju kontakt med flera vänner bara med telefonen och min pojkvän justnu och mamma och pappa.
Men ja idag har iallafall varit en ganska så jobbig dag på endel sätt. För det var en sak som jag var jätte o rolig för inatt så jag sov jätte dåligt så jag har varit väldigt trött. Och då är det jobbigt att åka bil och så tycker jag iallafall. Men jag förklarade iallafall till min kontakt person vad det var om och hon kunde somtur hjälpa mig. Så nu känns det iallafall bättre.
Men anorexi monstret har varit jobbigt idag också även fast jag vet att jag skulle börja gå mot det efter soc mötet. Och nu är det efter men jag har inte börjat kämpa mot det än. Men det är så jävla svårt för jag VET att jag måste och jag vill INTE att monstret får all makt igen. Och jag HATAR det men ändå så känns det så jävla bra också och att jag känner mig mycket finare och starkare och bättre om jag står mot att äta alltså om jag lyssnar på monstret. Så det blir väl detmesta jag kommer göra denhär veckan att kämpa mot monstret och att ta mot hjälp av personalen. Men idag iallafall så har jag nästan bara druckit närings dryck och nu ska jag och min kompis och en personal ha kvälls fika och då har jag lovat att jag ska äta en pudding sak som är närings till skott också. Så jag måste väl göra det nudå.
 

Vad skönt det låter :) Längtar själv väldigt mycket till att bara få vara ledig och ta det lugnt. Hoppas det känns okej att äta, starkt att kämpa emot elaka monster!
 
Vad skönt det låter med mycket vila och inget bestämt program!

Jag brukar göra så när vi åker till landet också. Behöver den vilan, tycker att jag vilar bäst när jag kan göra vad jag vill utan att ha nån särskild ordning bestämd på förhand.
 
Låter verkligen härligt! Ibland behöver man bara få släppa alla måsten och bara vara. Låter klokt att försöka ha lite mindre skärmtid också det har jag med försökt ha under min semester. Så fint att M är med också! Förstår att det är tufft att kämpa mot anorexin :heart
 
Vad mysigt det låter ❤️
Hoppas ni får riktigt bra väder och att det blir en vecka till att bara ladda batterierna.

Själv har jag 2 veckor kvar tills jag går på semester, längtar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 946
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok TRIGGER VARNING Jag tror att domflesta här iallafall vet att jag har haft anorexi i väldigt många år. Och att först gick jag i en be...
Svar
7
· Visningar
1 107
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 569
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 680
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp