Semestern börjar lida mot sitt slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett par dagar kvar bara, sen är det back to reality. Brrrr! kommer kännas ok efter ett par dagar när man är inne igen men såhär ett par dagar innan det är dags att gå tillbaka från semester så är jag inte det minsta taggad.
Har fått lite lägesrapporter sådär vid sidan av och det har inte magiskt lugnat ner sig utan har rullat på för fullt. Med andra ord bara att kavla upp ärmarna.
Har haft en skön semester där jag inte gjort något alls i princip utan bara tagit det lugnt. Den sköna värmen försvann i samma ögonblick som jag fick semester och det har varit 16-17 grader och regn en stor del av tiden men lite sol har hunnits med och ett par dopp i havet trots allt. Har ridit mina medryttarhästar och försökt hålla igång där.

Jobbmässigt har jag ju under sommaren sökt lite annat och intervjuades bl.a för ett annat jobb i början av juli. Har inte fått besked där om jag går vidare till intervju 2 eller inte (man skulle få besked i augusti någon gång -"efter semestrarna"). Mailade dem faktiskt förra veckan och då hade HR-killen som intervjuade mig precis kommit tillbaka från semestern och han hade inga besked än.
Jag har även spontansökt till en verksamhet och haft lite dialog med dem men inte fått besked där heller. En tidigare kollega hörde av sig förra veckan och hade då gett mitt namn till sin chef för en tjänst och det skulle vara ett möte samma dag. Mötet har inte hunnits med så jag vet inte hur diskussionerna gått där heller.
Haha, det är mycket som är väldigt oklart just nu men jag hoppas på en öppning åt något håll 😅

Idag ska vi åka med ena hästen som ska ridas av ägarens tränare. Ska bli kul att se honom från marken och hoppas kunna snappa upp ett och annat som jag själv kan ha nytta av :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
834
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 693
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig faktiskt riktigt stolt över min insats! Klappar mig själv lite extra på axeln… :D Det var dags för medarbetarsamtal på...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
671
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp