Senast tagna bilden X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån kom helt plötsligt och berättade rätt tydligt att hon ville ha godis och att hon ”råkade” hitta lite i träningsväskan som stod i hallen .... :D

06BC2D4D-1BFA-4B55-A259-55EB09B719AA.jpeg


❤️
 
Visa bifogad fil 30911

Jag hann få en anonym arg lapp idag när jag var inne i en butik i fem minuter.
Bilen var parkerad i skuggan, rutorna nervevade, vädringskrok på bakluckan samt att hund hade både vatten, kyldyna och en kylfläkt. Termometern som var uppsatt så att den syns utifrån visade dessutom att det var svalare i bilen än utanför. Skäms på mig som misshandlar mina djur som inte konstant har dom i ett rum med AC när det är sommar 👍
Folk har verkligen spårat ur med det där.. Nog för att man ska vara försiktig men de flesta hundar mår ju utmärkt när de är lämnade så.
Läste i en fbtråd i veckan att det inte ens var ok att lämna hunden när det var 10 grader för att handla i en kvart, för om man dör inne på ICA blir tydligen bilen en dödsfälla för hunden.. 😅
 
Folk har verkligen spårat ur med det där.. Nog för att man ska vara försiktig men de flesta hundar mår ju utmärkt när de är lämnade så.
Läste i en fbtråd i veckan att det inte ens var ok att lämna hunden när det var 10 grader för att handla i en kvart, för om man dör inne på ICA blir tydligen bilen en dödsfälla för hunden.. 😅
Klart som fan man inte ska lämna sin kortnosade eller väldigt pälsade hund i en stängd bil i solen eller lämna en hund länge ifall skuggan försvinner eller man missbedömt hur varmt det blir men varför 17 är den första reaktionen att snabbt skriva en lapp på en bil som står i skuggan där det uppenbart är välvädrat och med en välmående hund bara för att det är varmt ute? Det är inte direkt så att det hade varit svalare om jag lämnat hunden hemma, här finns ingen AC alls så det är varmare än ute.

Är man orolig på riktigt stannar man väl dessutom kvar och pratar med ägaren, ringer numret (som är lämnat så det syns) eller ringer polisen?

Såhär värmepåverkad var han när jag kom tillbaka 😱

30924
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
47 48 49
Svar
975
· Visningar
64 061
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 795
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 417
Senast: verser
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
371
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp