Senior skall byta namn

Vad tycker du att Senior-forumet skall döpas om till?

  • Vuxen

    Röster: 68 27,0%
  • Människa

    Röster: 5 2,0%
  • Något annat, föreslå nedan

    Röster: 48 19,0%
  • Allmänt

    Röster: 56 22,2%
  • 25år-

    Röster: 23 9,1%
  • Livet

    Röster: 18 7,1%
  • Mänskligt

    Röster: 15 6,0%
  • Generellt

    Röster: 8 3,2%
  • Agora

    Röster: 5 2,0%
  • Prat

    Röster: 6 2,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    252
Om vi ska byta till något som känns igen bättre borde det väl likna forumrubriker som finns på andra forum. Någon som inte enbart är bukefantast kan väl tillkännage lite research?

Alla forum jag är/har varit på har namn efter specifik inriktning, t.ex. turskidåkning, alpint osv. De för allmänna diskussioner heter "Allmänt", "Fritt forum" och liknande.

Tillägg: alltså precis som buke har, fast buke har hästinriktade forum. Så motsvarande här borde ju vara något allmänt.
 
Alla forum jag är/har varit på har namn efter specifik inriktning, t.ex. turskidåkning, alpint osv. De för allmänna diskussioner heter "Allmänt", "Fritt forum" och liknande.

Tillägg: alltså precis som buke har, fast buke har hästinriktade forum. Så motsvarande här borde ju vara något allmänt.

Jag tycker härmed att "Fritt forum" är ett bra namn för den verksamhet som pågår här.
 
Behåll det som det är, det är inarbetat sedan länge. Är inte befintliga användare lika intressanta som de som kan tillkomma?
Men spelar det verkligen nån roll för oss gamlingar vad forumet heter? Jag kunde verkligen inte bry mig mindre.

Jag fattar att man vill att nya tydligt och enkelt ska kunna förstå vad ett underforum innebär. För oss som redan vet spelar det väl ingen roll?
 
Fast jag tycker det är skönt att en del trådar som uppenbart intresserar yngre hamnar på ungdom.
Bra synpunkt!

Om nu inte forumet ska stöpas om till någon annan sorts forum så bör det skilja ut sig från ungdom t.ex. Så det framgår att det är ett forum förr hästfria diskussioner för folk över 25.

Och @Inte_Ung - på senior skriver man inte bara om människor.
Jag tycker fortfarande att senior är ett alldeles genialiskt namn
 
Självklart är gamla användare viktiga, det är en av anledningarna till att jag skapat denna tråd. Samtidigt tror jag de flesta läser och skriver här inne på grund av trådarna innehåll och användarna som är här och inte för att forumet är döpt till senior.

De flesta forumen här på Bukefalos är hästrelaterade, men inte alla och jag anser därför att senior/junior inte är någon självklar koppling här.
 
Jag tycker härmed att "Fritt forum" är ett bra namn för den verksamhet som pågår här.
Nu vet jag. Vi kallar det "GEMENSKAPEN". Just ned tanke på integration, allas lika värde och motverka rasism som ju är så modernt i dessa tider, så att alla känner sig välkomna. Det är ju många här som också mår dåligt och skulle säkert känna sig mer tillfreds om man skrev i forumet :)GEMENSKAPEN:)
 
OM det måste ändras så röstar jag på "Fritt forum" eller liknande (fria diskussioner etc).
Egentligen är ju hästarna huvudämnet på forumet, så bara ett allmänt fritt forum för resten borde ju räcka.

Eller så kör man folk och fä.
Folk men underkategorier (tex fritt forum, förälder...)
Fä med underkategorier (häst, hund, katt etc.)

Men Fä låter lite konstigt när man skriver det seperarat från Folk :D
 
Alla forum jag är/har varit på har namn efter specifik inriktning, t.ex. turskidåkning, alpint osv. De för allmänna diskussioner heter "Allmänt", "Fritt forum" och liknande.

Tillägg: alltså precis som buke har, fast buke har hästinriktade forum. Så motsvarande här borde ju vara något allmänt.
På Bukefalos anser jag att det finns flera allmänna forum i princip alla här under Övrigt.
Eftersom det finns Ungdom och Förälder tycker jag nog att seniors nya namn bör gå i liknande stil och det som diskuteras kanske kan ses utifrån de prefix som finns. Det handlar väl om människan i stor utsträckning.
 
Absolut inte vuxen - man kan ju få associationer till just vuxenlekar m.m. då. "Fritt forum" är väl det som är bäst då eller "Allmänt snack". Då bör man ju ta bort ungdom också kanske. Alt. att man behåller Senior och döper om ungdom till Junior som det var förut.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 790
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Äldre Läs mer här: http://www.bukefalos.com/threads/forumet-senior-sedan-forra-seklet.1407120/ och rösta här...
Svar
0
· Visningar
2 205
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Äldre En del som röstat om nya namnet på Senior har föreslagit att Ungdom och Senior slås ihop till ett forum. Jag tänkte att det kunde vara...
Svar
13
· Visningar
1 855
Senast: kryddelydd
·
  • Artikel
Hästnyheter Vet inte exakt när forumet Senior skapades, men det fanns i alla fall 1999: Att det blev Senior hade att göra med att forumet för de...
Svar
0
· Visningar
1 723
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp