Senior skall byta namn

Vad tycker du att Senior-forumet skall döpas om till?

  • Vuxen

    Röster: 68 27,0%
  • Människa

    Röster: 5 2,0%
  • Något annat, föreslå nedan

    Röster: 48 19,0%
  • Allmänt

    Röster: 56 22,2%
  • 25år-

    Röster: 23 9,1%
  • Livet

    Röster: 18 7,1%
  • Mänskligt

    Röster: 15 6,0%
  • Generellt

    Röster: 8 3,2%
  • Agora

    Röster: 5 2,0%
  • Prat

    Röster: 6 2,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    252
OM det måste ändras så röstar jag på "Fritt forum" eller liknande (fria diskussioner etc).
Egentligen är ju hästarna huvudämnet på forumet, så bara ett allmänt fritt forum för resten borde ju räcka.

Eller så kör man folk och fä.
Folk men underkategorier (tex fritt forum, förälder...)
Fä med underkategorier (häst, hund, katt etc.)

Men Fä låter lite konstigt när man skriver det seperarat från Folk :D
Men Fä får representera det gamla ;)
 
På Bukefalos anser jag att det finns flera allmänna forum i princip alla här under Övrigt.
Eftersom det finns Ungdom och Förälder tycker jag nog att seniors nya namn bör gå i liknande stil och det som diskuteras kanske kan ses utifrån de prefix som finns. Det handlar väl om människan i stor utsträckning.

Ja, jag bara svarade på en fråga. Finns dock andra forum som också har flera allmänna, fast det brukar nog kallas "övrigt". Förstår vad du menar med att gå i samma stil men tycker det är svårt att hitta nåt bättre än "senior" då, särskilt med tanke på hästinriktningen buke har.
 
När det gäller nya namnförslag är det en stark önskan att namnet är endast ett ord och det vore bra om det inte är för långt.

Och som jag skrivit tidigare det finns flera forum som inte är hästrelaterade här och jag har inga planer på att slå ihop alla dessa under ett namn som ex.vis "Allt annat" och därför tycker jag det kan bli lite fel om enbart ett forum (Senior) får ett sådant namn.
 
Röstar på Allmänt.

Fritt forum tycker jag är missvisande, det känns väldigt "omodererat"(?). Buke är det forumet jag tycker har de hårdaste reglerna av alla forum jag varit på, och namnet Fritt Forum gör att jag tror att det kommer ses som öppet för t.ex annonser, blogglänkar osv.
 
Eftersom det ändå blandas rätt friskt i var man skriver (knappast bara jag, väl? :angel:) så instämmer jag i förslaget att slå ihop ungdom/senior till ett Allmänt/Allt annat/Övrigt/Fritt forum/etc och kanske jobba mer med prefixer istället.
Tycker jag med. Inför "Sambo som" eftersom det säger mer om vad det handlar om än vad "Relationer" gör.
 
När det gäller nya namnförslag är det en stark önskan att namnet är endast ett ord och det vore bra om det inte är för långt.

Och som jag skrivit tidigare det finns flera forum som inte är hästrelaterade här och jag har inga planer på att slå ihop alla dessa under ett namn som ex.vis "Allt annat" och därför tycker jag det kan bli lite fel om enbart ett forum (Senior) får ett sådant namn.

"Allmänt" syftar ju då på att det är "allmänt prat" som inte passar in under de andra specificerade forumen, alltså förälder, ungdom, hem & hobby osv.
 
Röstar på Allmänt.

Fritt forum tycker jag är missvisande, det känns väldigt "omodererat"(?). Buke är det forumet jag tycker har de hårdaste reglerna av alla forum jag varit på, och namnet Fritt Forum gör att jag tror att det kommer ses som öppet för t.ex annonser, blogglänkar osv.
Hahah det vet vi ju hur det var förut på Bukefalos Hjälp :laugh:. Då blev det sambo som tråder där för man trodde att man skulle få hjälp där:angel:
 
Både "Vuxen" och "Människa" låter helt förskräckligt tycker jag. Förstår dock poängen med att byta namn, men jag röstar för ett namn som gör det tydligt att alla övriga frågor som inte ska diskuteras någon annan stans hör hemma där. Allmänt, övriga diskussioner, eller liknande. Frågan är ju också om det verkligen behöver vara någon åldersindelning?
 
Är verkligen Senior ett forum där alla frågor som inte skall diskuteras någon annanstans diskuteras?

Relationer Kropp & själ Skola & jobb Lek & tjatter Övrigt är prefixen både på Ungdom och Senior.

Om Ungdom skall vara kvar blir det inte lite konstigt med ett allmänt/övrigt-namn på Senior?
 
Är verkligen Senior ett forum där alla frågor som inte skall diskuteras någon annanstans diskuteras?

Relationer Kropp & själ Skola & jobb Lek & tjatter Övrigt är prefixen både på Ungdom och Senior.

Om Ungdom skall vara kvar blir det inte lite konstigt med ett allmänt/övrigt-namn på Senior?

Jag tycker det känns som att allt annat än det specificerade hamnar där. Man kan ju se ungdom som mer specificerat också. Men jag håller med om att det känns lite konstigt med allmänt-namn när både ungdom och senior är av samma "typ". Kanske byta namn på ungdom också om du absolut vill byta ut seniors namn?
 
Men om man döper om Ungdom till Junior så blir ju Senior mer logiskt. Och det är ju färre som "påverkas" och blir upprörda om Ungdom byter namn istället för Senior. Ungdom är så inaktivt ändå, så ingen lär märka att det byter namn. :p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 790
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Äldre Läs mer här: http://www.bukefalos.com/threads/forumet-senior-sedan-forra-seklet.1407120/ och rösta här...
Svar
0
· Visningar
2 205
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Äldre En del som röstat om nya namnet på Senior har föreslagit att Ungdom och Senior slås ihop till ett forum. Jag tänkte att det kunde vara...
Svar
13
· Visningar
1 855
Senast: kryddelydd
·
  • Artikel
Hästnyheter Vet inte exakt när forumet Senior skapades, men det fanns i alla fall 1999: Att det blev Senior hade att göra med att forumet för de...
Svar
0
· Visningar
1 722
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp